Hi, gisteren heeft een of andere prutser (niet dat ik zo goed ben hoor ...) binnen het dc waar ik mijn server heb staan zijn server op het zelfde statische ip adres als mijn server gezet. Het gevolg was dat de ene helft van de tijd ik het ip adres kreeg en de andere helft van de tijd kreeg hij het. Op zich was het snel op te lossen door zijn kabel er uit te trekken maar ik zoek me rot naar een oplossing die betere bescherming biedt.
Ik heb ipwatchd geinstalleerd maar zonder succes. Op de server draait ubuntu 10.4. DHCP is uitgeschakeld en het netwerkadres is dus statisch ingesteld. Iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken om af en toe mijn ip te checken.
Ik dacht zelf aan een regex op ifconfig eth0 en dan netwerk restarten bij conflict maar dat vind ik gevaarlijk want als het netwerk op een of andere manier niet goed herstart ben ik verder van huis.
Arjen
Ik heb ipwatchd geinstalleerd maar zonder succes. Op de server draait ubuntu 10.4. DHCP is uitgeschakeld en het netwerkadres is dus statisch ingesteld. Iemand een idee in welke hoek ik het moet zoeken om af en toe mijn ip te checken.
Ik dacht zelf aan een regex op ifconfig eth0 en dan netwerk restarten bij conflict maar dat vind ik gevaarlijk want als het netwerk op een of andere manier niet goed herstart ben ik verder van huis.
Arjen