Toon posts:

Moet dat??????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een abit mobo gekocht en krijg morgen, 2de al in twee maanden een duron 700.
Ik kan de multiplier en voltage via de bios regelen maar moet ik de cpu unlockken of niet???????
Heb de vorige duron gesloopt met het verwijderen van koeler.
spec. zijn: abit kt7-raid
duron 700
256 mb
enz...
Koeling is 2 fans ingebouwd, 1in en ander uit.
cpu koeler is golden orb

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Heb de vorige duron gesloopt met het verwijderen van koeler
cpu koeler is golden orb
dat ding is natuurlijk ook niet voor socket a gemaakt. het gaat wel maar de aansluiting is anders waardoor de core snel beschadigd.

je moet iig wel unlocken.
het is wel goed dat je hier een topic voor hebt geopend want dit is net nieuw. je moet een amd cpu unlocken voordat je hem kan overklokken |:(

gebruik die search toch gewoon :(

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:07

Exirion

Gadgetfetisjist

*zucht*

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
oke de koeler wordt misschien anders genoemd maar ik weet wel toevallig of het een socket a is of niet.
search heb ik al gedaan en ik kreeg 61 topics maar niet de juiste antwoord.
de koeler wordt cpu cooler intel fcpga tot 1,4 ghz.
heb hem ook hiervoor op een duron gedraaid met een gigabyte mobo

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

hoe krijg je het toch voor elkaar om in 2 zinnen je zelf tegen te spreken ?
oke de koeler wordt misschien anders genoemd maar ik weet wel toevallig of het een socket a is of niet.
de koeler wordt cpu cooler intel fcpga tot 1,4 ghz
het maakt mij niet uit dat je geen echte socket a koeler gebruikt maar waar slaat dan dat eerste stukje op ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

En dat gaat zelf een computer in elkaar zetten... |:(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
weet je wat betweter?
ik zoek het zelf wel uit.
ik heb dat gezeik van jou echt niet nodig.
als je geen vraag kunt beantwoorden dan ga ik mijn tijd aan jou hier niet verdoen cosmo.

Verwijderd

Is wel zo, maar het blijft natuurlijk een opeenvolging van domme opmerkingen. En al staan er 100 betweters om je heen... je opmerkingen worden er echt niet slimmer van!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op Wednesday 14 March 2001 23:48 schreef jimmy het volgende:
weet je wat betweter?
ik zoek het zelf wel uit.
ik heb dat gezeik van jou echt niet nodig.
als je geen vraag kunt beantwoorden dan ga ik mijn tijd aan jou hier niet verdoen cosmo.
Ja, doe dat! Hoeven wij onze tijd niet meer aan jou te verspillen. Ik heb net ff gekeken wat voor topics je allemaal geopend hebt. Ten eerste heb je er een handje van om belachelijk overdreven veel vraagtekens in je topicheaders te zetten (??????????????), en bovendien zijn het allemaal dezelfde newbie vragen van iemand die te gemakzuchtig blijkt te zijn om zelfs iets uit te zoeken. Ga vooral zo door, en op den duur helpt niemand je meer :r Gebruik eerst je hersens en als het DAN niet lukt, dan post je iets op het forum.

Verwijderd

Topicstarter
oke sorry

Verwijderd

Topicstarter
wouw, nou wordt ik echt bang van je hoor.
En tussen haakjes iedereen moet leren en als ik niks kan vinden bij search dan moet ik hier terecht.
ik neem alles terug wat ik gezegd heb

Verwijderd

Mijn vader zei altijd:
'schelden en geweld is een teken van mentale zwakte'

[slijm mode]
wat was hij toch een wijze man
[/slijm mode]

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ok, ik kan de reactie van de rest wel begrijpen. (voor iemand die er duidelijk niet zo veel vanaf weet, heb je een grote mond)

maar ik zal proberen je te helpen. Je moet een CHROME orb hebben, dat is de Socket A versie van een golden orb. Die is dus NIET voor intell, maar speciaal voor socket A AMD.

Je kunt je goldenorb er ook opzetten, maar als je je duron dan weer sloopt is het je eigen schuld, de goldenorb drukt veel te hard op de core (die bij amd vrij breekbaar is)

Er is een simpele, en niet al te dure oplossing om je core te beschermen. En dat is een Coper Spacer. Te koop bij Nedcool en OC-shop.

En als je er niet uit komt met die orbjes, pak dan gewoon een socket A coolermaster T/M 1,5 GH.

En dan antwoord op de echte vraag: Ja, je MOET unlocken, anders kun je de MP niet veranderen.

Geen inspiratie

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Mjah, ik verbaas me er wel eens over hoeveel dingen ik mezelf heb aangeleerd. Of dingen die ik gewoon ontdenkt heb door pure logica. Tis allemaal zo veel simpeler. Soms zie ik vragen waar ik van denk.... tjonge jonge hoe kun je zoiets vragen, het ligt zo voor de hand!

Het blijfen allemaal leken. Je kunt ze echt goed herkennen. En maar vragen en maar vragen. Ok, Vragen is niet verkeerd. Maar het blijft een stuk elektronica, en dat is 1 en al logica die je zelf kunt bedenken. Vragen die dus TE vaak over hetzelfde gaan zijn echt zwaar irritant. Volg je heel Tweakers.net dan niet ofzow? je stelt zo te zien gewoon gelijk een vraag zonder eerst uit je doppen te hebben gekeken.

Over die L1 bruggen is gewoon werkelijk TE veel gevraagt en getypt. Als jij dat werkelijk niet kunt vinden zou ik eerst maar es leren om een searchengine te gebruiken.

Ik wil heus niet alleen jou afzijken, want ik snap je wel gedeeltelijk. Je bent namelijk precies hetzelfde als heel veel anderen. Personen met te wijnig zelfvertrouwen omdat ze hetgeen nog niet goed genoeg kennen.

Komt nu ineens bij me op... die ene persoon die zonodig vond om zijn voodoo2 een stukje af te knippen omdat ie niet paste. Dat is toch waanzin!, maar wel echt gebeurt. Kan je zien hoe sommige mensen het werkelijk NIET snappen. Met de grote 'N' :)

Verwijderd

Topicstarter
En daar word ik nou kwaad van.
Je probeert iets te vragen en in plaats van commentaar krijg je alleen maar gezeik.
Heb al duizend keer gezegd dat ik altijd eerst de search gebruik.
Maar er zijn natuurlijk hier mensen die het beter weten en zelfs laten weten.
Ik vroeg netjes een vraag en tot nu toe heb ik alleen maar gezeik.
Af en toe denkt men dat iedereen alles weet maar voor degene die het nog niet weten, er zijn mensen die zelfs op hun 50ste nog leren.
En als er een topic komt die al duizend keer geweest is, geef dan geen antwoord als je het een zeik topic vindt.

Verwijderd

Topicstarter
martijn bedankt

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ok dan, wilde ik even horen.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
martijn ik bedoelde bedankt voor je serieuze antwoord.
jij bent ook de enigste die me hier geholpen heeft

Verwijderd

He Jimmy, neem eerst even je adhd pilletje en als je weer tot rust bent gekomen mag je weer een vraagje stellen...maar dan wel aan de kindertelefoon. Misschien kunnen zij je vertellen hoe je je sociale vaardigheden kan tweaken ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het weer gedaan zo te zien

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Mjah jij zegt dat je er kwaad om wordt... ik zie het anders. Ik vind gewoon dat je het zelf uitlokt.

Maar nogmaals ik val niet alleen jou aan. Mijn commentaar is weer eens een samenhoping van allerlij mensen die berichten posten waar ik strontziek van word.

Zo te zien heb je in elk geval antwoord op je vraag gehad. Doe in het vervolg misschien net iets meer moeite. Ook had je je vorige processor van de dood af kunnen houden door net ietwat meer informatie te verzamelen.

Om dit even af te ronden, ik had je in eerste instantie best geholpen. Ik kwam alleen in deze topic een stel mensen tegen die hard tekeer gingen op jouw vraag. Ik wil dat hierbij alleen even duidelijkmaken dat het niet zo heel erg vreemd is dat dat gedaan wordt.

Misschien dat je later nog wel tot inzicht komt

Verwijderd

Topicstarter
laten we nou aub eens ophouden.
er zijn ergere dingen op de wereld dan een koeler.
nou ik zal het anders stellen.
bedank jongens die me geholpen hebben en ook die me niet geholpen hebben .
zo goed???

Verwijderd

Ok Jim, that's the way. Succes!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zou je dan nu misschien ook je scheldpartij kunnen verwijderen? >:)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

zoek en gij zult vinden

UTFS = Use The F******* Search

Als je effe zoekt in de search zul je het antwoord wel vinden...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Goingin
  • Laatst online: 19-08 21:54
Jimmy, dit is geen aanval, maar een wijzing op je fout.

Jij zegt een Intel P4 koeler te willen gerbuiken voor je AMD.
Omdat je zelf zegt het verschil tussen de sockets te weten vind ik het raar dat je een P4 koeler op een AMD wil gaan zetten.
Net als het foutje met die Golden Orb op de AMD waardoor je een processor gemold heb.
Dat moet je toch aan het denken zetten ofnie? Een processor gemold met een koeler, maar je wil wel diezelfde koeler weer op een nieuwe processor van dezelfde fabrikant zetten. Dan kan iedereen hier wel raden dat deze nieuwe processor ook gauw kassie wijlen is.

Ik heb een tip, denk ietsje verder door over problemen en stel je vragen anders.

(nogmaals, ik val je niet aan, ik wijs je alleen ergens op)
Pagina: 1