wat werkt sneller: cs5 op macmini of op externe hd met fw800

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfa156a
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-08 09:14
Eindelijk heb ik een legale photoshop CS5 aangeschaft en deze op mijn macmini (voorlaatste model 2.53, 4gb, 320gb) gezet maar vind het niet bepaald snel werken na wat bewerkingen gedaan te hebben. Ik heb al 90% geheugen toegekend en historiestaten op 10 gezet wat de prestaties enigszins zou moeten verbeteren. Nu heb ik al wel begrepen dat cs5 graag een snelle externe werkschijf ziet. Ook ben ik in het bezit van een externe fw800 hd (wd black 640 gig).
Mijn vraag is dan ook wat de prestaties nu het best zal verbeteren:
1. in de macmini 8 gig geheugen plaatsen (is wel kostbaar)
2. de externe schijf o.a. gebruiken als werkschijf voor cs5 en b.v. 50 gig toekennen
3. mac osx overzetten naar de fw800 hd d.m.v. superduper en deze dan als bootschijf gebruiken. Ik heb dan gelijk voor alles een sneller systeem, lijkt mij.
Ik heb ook even x-bench erop los gelaten. De interne 5400 rpm schijf geeft 35 punten en de fw800 schijf geeft 70 punten. Dit lijkt mij best een behoorlijke snelheidswinst.

Graag jullie idee hierover en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:06
Als je geheugen nu al vol zit wat heeft het dan voor nut op het op een externe schijf te zetten? Alleen het opstarten van PS zou dan wat sneller zijn. Het is maar goed dat Photoshop je geheugen gebruikt inplaats van je hardeschijf. Maar dat had jezelf ook wel kunnen bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08 14:54
Als het goed is is het vrij standaard om bij foto en video bewerkingen het via een externe schijf te doen. Dus zou dit automatisch ook doen. Echter moet ik zeggen dat ik met mijn MBP 15'' i7 nergens last van heb, er zit een standaard 5400 schijf in.
Heb je al gekeken hoeveel geheugen cs5 gebruikt als je ermee bezig bent?

EDIT: rhodium was me voor :9

[ Voor 4% gewijzigd door Nismod op 18-12-2010 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 02-07 13:06
Het is onmogelijk om een programma op een harde schijf te installeren. Ik heb dit ook meerdere keren geprobeerd maar het herhaalt altijd: Dit programma moet geïnstalleerd worden op een schijf waar Macintosh op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

Neus

www.zenaconsult.com

Servertje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:25:
Het is onmogelijk om een programma op een harde schijf te installeren. Dit programma moet geïnstalleerd worden op een schijf waar Macintosh op staat.
Dat wil ie ook niet; je kan Photoshop instellen dat de WERKschijf een externe disk is.

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

alfa156a schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 10:40:
Eindelijk heb ik een legale photoshop CS5 aangeschaft en deze op mijn macmini (voorlaatste model 2.53, 4gb, 320gb) gezet maar vind het niet bepaald snel werken na wat bewerkingen gedaan te hebben. Ik heb al 90% geheugen toegekend en historiestaten op 10 gezet wat de prestaties enigszins zou moeten verbeteren. Nu heb ik al wel begrepen dat cs5 graag een snelle externe werkschijf ziet. Ook ben ik in het bezit van een externe fw800 hd (wd black 640 gig).
Mijn vraag is dan ook wat de prestaties nu het best zal verbeteren:
1. in de macmini 8 gig geheugen plaatsen (is wel kostbaar)
2. de externe schijf o.a. gebruiken als werkschijf voor cs5 en b.v. 50 gig toekennen
3. mac osx overzetten naar de fw800 hd d.m.v. superduper en deze dan als bootschijf gebruiken. Ik heb dan gelijk voor alles een sneller systeem, lijkt mij.
Ik heb ook even x-bench erop los gelaten. De interne 5400 rpm schijf geeft 35 punten en de fw800 schijf geeft 70 punten. Dit lijkt mij best een behoorlijke snelheidswinst.

Graag jullie idee hierover en alvast bedankt.
De interne schijf van een Mac mini is inderdaad traag. Toen ik een Mac mini had, draaide ik ook vanaf een externe 7200 rpm-disk en daar werd het hele systeem veel sneller van!

Dus ja ik zou de installatie verplaatsen naar de FW-disk en de interne disk gewoon niet meer gebruiken, of alleen als backupdiskje (zo gebruikte ik hem toen in ieder geval).

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 21-12-2010 11:08 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Alleen gaat Photoshop niet veel sneller draaien van een snellere HD.

PS5 is loodzwaar en maakt veel gebruik van GPU-versnelling. Het zal nooit soepel gaan lopen op een oudere Mac Mini, die daar simpelweg niet krachtig genoeg voor is qua CPU/GPU.

En daarnaast staat Adobe-software al niet bekend om z'n vlotte werking.

Ik draai hier nu PS5 op een nieuwe Mac Mini (2.66Ghz, 320M en 8GB) en daarop is het ook niet wat je noemt vlot.

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 21-12-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zou ook een Memory upgrade aanbevelen, kost je als ik het goed heb rond de 100euro voor 2x 4GB SO-DIMM reepjes. Zie bijv: www.simmcity.nl

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Laatst online: 02-07 13:06
Neus schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:28:
[...]

Dat wil ie ook niet; je kan Photoshop instellen dat de WERKschijf een externe disk is.
Sorry sorry!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:34
aramdin schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:10:
Ik zou ook een Memory upgrade aanbevelen, kost je als ik het goed heb rond de 100euro voor 2x 4GB SO-DIMM reepjes. Zie bijv: www.simmcity.nl
Slightly oftopic.

http://www.simmcity.nl/ap...66k28g-0740617151398.html
Passen deze in een Imac 27" ?, ik ben van plan een 27" te kopen (nieuw) en dan gelijk extra geheugen erbij prikken, aangezien de prijs van het via apple te doen veel meer is. ( 80+ meer )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o.poulssen
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-03-2022
Servertje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 10:25:
Het is onmogelijk om een programma op een harde schijf te installeren. Ik heb dit ook meerdere keren geprobeerd maar het herhaalt altijd: Dit programma moet geïnstalleerd worden op een schijf waar Macintosh op staat.
echter dit kan wel mits je een portable versie gebruikt, gewoon de app map copie pasten naar je hd en draaien die had.
werkt iig bij mij mbp i7

iMac 2020 i7

Pagina: 1