Eindelijk heb ik een legale photoshop CS5 aangeschaft en deze op mijn macmini (voorlaatste model 2.53, 4gb, 320gb) gezet maar vind het niet bepaald snel werken na wat bewerkingen gedaan te hebben. Ik heb al 90% geheugen toegekend en historiestaten op 10 gezet wat de prestaties enigszins zou moeten verbeteren. Nu heb ik al wel begrepen dat cs5 graag een snelle externe werkschijf ziet. Ook ben ik in het bezit van een externe fw800 hd (wd black 640 gig).
Mijn vraag is dan ook wat de prestaties nu het best zal verbeteren:
1. in de macmini 8 gig geheugen plaatsen (is wel kostbaar)
2. de externe schijf o.a. gebruiken als werkschijf voor cs5 en b.v. 50 gig toekennen
3. mac osx overzetten naar de fw800 hd d.m.v. superduper en deze dan als bootschijf gebruiken. Ik heb dan gelijk voor alles een sneller systeem, lijkt mij.
Ik heb ook even x-bench erop los gelaten. De interne 5400 rpm schijf geeft 35 punten en de fw800 schijf geeft 70 punten. Dit lijkt mij best een behoorlijke snelheidswinst.
Graag jullie idee hierover en alvast bedankt.
Mijn vraag is dan ook wat de prestaties nu het best zal verbeteren:
1. in de macmini 8 gig geheugen plaatsen (is wel kostbaar)
2. de externe schijf o.a. gebruiken als werkschijf voor cs5 en b.v. 50 gig toekennen
3. mac osx overzetten naar de fw800 hd d.m.v. superduper en deze dan als bootschijf gebruiken. Ik heb dan gelijk voor alles een sneller systeem, lijkt mij.
Ik heb ook even x-bench erop los gelaten. De interne 5400 rpm schijf geeft 35 punten en de fw800 schijf geeft 70 punten. Dit lijkt mij best een behoorlijke snelheidswinst.
Graag jullie idee hierover en alvast bedankt.