Domein lokaal redirecten zonder tekst na / te verliezen

Pagina: 1
Acties:

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hoi,

Weet niet of dit het goede sub-forum is, maar hier komt mijn vraag:

Is het mogelijk om lokaal een domeinnaam te redirecten zonder de rest van de url te verliezen?

Voorbeeld:

www.google.com/tweakers

moet altijd worden

www.yahoo.org/tweakers

dus :P

heb zelf al even met de hosts file lopen kutten maar dat werkt niet helemaal, en is het bovendien ook niet voor bedoeld.

• mookie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-06-2025

mookie

Heerlijk Helder

Als je je eigen DNS server draait zou je daarin een zone voor google.com kunnen maken.
Daarin een CNAME record voor www en vervolgens www.yahoo.com erin plakken.
In de adresbalk blijft dan wel google.com staan maar eigenlijk ga je naar yahoo.com

Ik zie het nut er niet zo van in.
Ten eerste werken de webservers waarschijnlijk met virtual hosts.
Dus als je al qua IP bij de juiste webserver uitkomt, dan leest hij uit wat er in je adres balk staat en werkt het vervolgens nog niet.

Als je 2 websites hebt op dezelfde server zou je 2 virtual hosts aan kunnen maken die beiden in dezelfde map uitkomen.
Als je 2 websites hebt op verschillede servers zou je op de google.com server gewoon een index.html (of index.php of wat je rootdocument ook is) kunnen zetten met daarin een redirect naar yahoo.com, dan verandert je adres balk wel want er wordt voor jou gewoon een ander adres in de adresbalk gezet.

Wat zou het nut hiervan zijn?

mookie

• jmxd
  • Niet online
Lol je begrijpt me volgens mij helemaal verkeerd, ik wil op mijn eigen computer gewoon altijd google.com door yahoo.org vervangen (voorbeeld). ook als ik www.google.com/hiernogwat/ennogwat/ in typ.

:P

[ Voor 3% gewijzigd door jmxd op 18-12-2010 15:25 ]

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-02 19:44
De enige manier die ik kan bedenken is het domein toevoegen aan de hosts file, verwijzend naar localhost. Vervolgens op je localhost een webservertje draaien die je URI rewrite en weer redirect :)

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat wil je nou echt?

Het voorbeeld dat je geeft, is niet zinnig, omdat de ene zoekmachine/website zeer waarschijnlijk queries/paden in het formaat van de andere website niet snapt.

Als je in plaats van met Google met Yahoo wilt zoeken, dan zou ik m'n browser zo instellen dat ie de juiste zoekmachine gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 18-12-2010 15:28 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• jmxd
  • Niet online
Oké ik zal het nog duidelijker uitleggen:

Google en Yahoo waren gewoon twee voorbeelden, ik wil gewoon dat een bepaald domein, zeg "tweakers.net" altijd doorgestuurd wordt naar "startpagina.nl", waarbij de tekst na de url in stand gehouden wordt.

"tweakers.net/profiel/twylight/" moet dus doorgestuurd worden naar "startpagina.nl/profiel/twylight/"

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-02 07:34

Kabouterplop01

chown -R me base:all

dat is een url rewrite; oftewel een redirect. Het is niet zozeer een dns iets.

http://www.whelp.nl/301-redirect/

• jmxd
  • Niet online
Maar dat zijn weer scripts, ik wil het gewoon lokaal op mijn eigen computer :P

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Nog steeds: wat wil je hier nu mee? Geef nou eens een use-case waar je dit voor wilt gebruiken? Het lijkt namelijk tamelijk onzinnig.

DNS bepaalt bij welke server je request uitkomt. De server bepaalt hoe hij dat request afhandelt. De kans dat twee ongerelateerde servers dezelfde requests snappen of er iets nuttigs mee kunnen, is vrij laag.

Om voor elkaar te krijgen wat jij wilt, moet je het beheer hebben over de eerste server (of net doen alsof, via de oplossing die mookie geeft), zodat je de client via een redirect naar server 2 kunt sturen. Dat veronderstelt een relatie tussen server 1 en server 2.

De voorbeelden die je geeft zijn onzinnig: noch Yahoo! en Google, noch Tweakers.net en startpagina.nl hebben dezelfde manier om zoekopdrachten uit te voeren c.q. profielinformatie op te vragen. Hetzelfde pad op een andere server doet namelijk bijna altijd iets anders.

[ Voor 18% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 20-12-2010 16:48 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Pagina: 1