Ik vraag hier maar eens raad aangezien ik zelf geen beslissing kan maken hierin, ik weet het gewoonweg niet.
Ik wil voor naast mijn DSLR een compactcamera kopen, wel gelijk een goede, dus highend. Budget ligt tussen de 300 á 400 euro. Wens naar een compactcamera gaat uit vanwege dat ik niet altijd met mijn DSLR's kan lopen slepen overal naartoe, en zou graag dan een goede compactcamera willen hebben.
Mijn keus is na goed onderzoek gevallen tussen deze 3 camera's:
- Canon S95
- Panasonic LX5
- Canon G11
(- Canon G12)
Ik heb wel een aantal eisen eraan, en wil het liefst ze allemaal hebben, en niet teveel betalen. Daarom valt de G12 voor mij af want ik wil echt niet boven de 400€ gaan. Ook ontgaat mij de meerwaarde van de G12 over de G11, mocht iemand mij dat goed kunnen uitleggen waarom ik een G12 zou moeten nemen in plaats van een G11 die andere 2, please tell me
Ik heb een lijstje gemaakt van wat ik wil erop
Mijn eisen zijn:
- Goede prestaties in weinig licht (dus goede F waardes)
- Compactheid maar niet te compact, moet wel beetje grip hebben
- Hotshoe ( voor mijn 580EXII, kan misschien wel eens handig zijn
) (niet musthave)
- Goede menuopties, en bovenal overzichtelijk (ben canon gewend)
- Filmpjes met redelijke kwaliteit, voor af en toe te gebruiken.
Ik heb alleen verschillenden punten per camera wat ik er goed aan vind en minder; dit zet ik hier op een volgorde:
- Canon S95:
(+) Compact, Goede F-waardes, HD Filmpjes
(-) geen hotshoe, geen grip
- Panasonic LX5:
(+) Hotshoe (alhoewel niet compatible met mijn 580EXII), betere F-waardes dan S95, betere grip, HD Filmpjes
(-) Menu is naar mijn wensen erg onhandig (ik refereer naar panasonic FZ38 die wij ook in bezit hebben)
- Canon G11:
(+) Hotshoe (compatible met 580EXII), Grip, Zoeker, kantelbaar scherm
(-) Uitgaand model, geen HD filmpjes, F-waardes zijn niet zo goed als S95 of LX5
Ik zou het heel erg op prijs stellen iemand anders zijn mening hierover te horen, en probeer zo daar nodig ook daarin aan te vullen.
Ik heb zelf reviews gelezen en ook fora doorzocht, maar kan zelf niet een oordeel eruit op maken welke camera nou echt het beste is om te kopen.
Alvast bedankt
Ik wil voor naast mijn DSLR een compactcamera kopen, wel gelijk een goede, dus highend. Budget ligt tussen de 300 á 400 euro. Wens naar een compactcamera gaat uit vanwege dat ik niet altijd met mijn DSLR's kan lopen slepen overal naartoe, en zou graag dan een goede compactcamera willen hebben.
Mijn keus is na goed onderzoek gevallen tussen deze 3 camera's:
- Canon S95
- Panasonic LX5
- Canon G11
(- Canon G12)
Ik heb wel een aantal eisen eraan, en wil het liefst ze allemaal hebben, en niet teveel betalen. Daarom valt de G12 voor mij af want ik wil echt niet boven de 400€ gaan. Ook ontgaat mij de meerwaarde van de G12 over de G11, mocht iemand mij dat goed kunnen uitleggen waarom ik een G12 zou moeten nemen in plaats van een G11 die andere 2, please tell me
Mijn eisen zijn:
- Goede prestaties in weinig licht (dus goede F waardes)
- Compactheid maar niet te compact, moet wel beetje grip hebben
- Hotshoe ( voor mijn 580EXII, kan misschien wel eens handig zijn
- Goede menuopties, en bovenal overzichtelijk (ben canon gewend)
- Filmpjes met redelijke kwaliteit, voor af en toe te gebruiken.
Ik heb alleen verschillenden punten per camera wat ik er goed aan vind en minder; dit zet ik hier op een volgorde:
- Canon S95:
(+) Compact, Goede F-waardes, HD Filmpjes
(-) geen hotshoe, geen grip
- Panasonic LX5:
(+) Hotshoe (alhoewel niet compatible met mijn 580EXII), betere F-waardes dan S95, betere grip, HD Filmpjes
(-) Menu is naar mijn wensen erg onhandig (ik refereer naar panasonic FZ38 die wij ook in bezit hebben)
- Canon G11:
(+) Hotshoe (compatible met 580EXII), Grip, Zoeker, kantelbaar scherm
(-) Uitgaand model, geen HD filmpjes, F-waardes zijn niet zo goed als S95 of LX5
Ik zou het heel erg op prijs stellen iemand anders zijn mening hierover te horen, en probeer zo daar nodig ook daarin aan te vullen.
Ik heb zelf reviews gelezen en ook fora doorzocht, maar kan zelf niet een oordeel eruit op maken welke camera nou echt het beste is om te kopen.
Alvast bedankt