Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinraed
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-04-2022
Ik heb een probleem met het niet weergeven van beeld op mijn beeldscherm na installatie van de nieuwste drivers voor mijn Intel HD graphics.

Vandaag mijn ontzettend nieuwe PC'tje inelkaar geschroeft, met de volgende specificaties:

Intel Core i5 661
Asus P7H55-M/USB3
Intel X-25 SSD
4GB Corsair 1600mhz

Computer aangesloten middels HDMI op het moederbord en DVI op de monitor.

De hele Windows 7 installatie gedaan zonder problemen, waarna hij netjes in Windows 7 komt. Vanaf hier vraagt Windows of hij het systeem mag updaten, wat ook zeer zeker van mij mag.

Na updaten van zo'n grote lading komt de vaste herstart procedure... en dan houdt het op.

Zodra de computer zo ver is om het inlogscherm te tonen, valt het beeld weg en blijft ook weg.

Via veilige modus kan ik de drivers weer deïnstalleren, waarna ik normaal weer in Windows kan komen. Echter, vanaf daar worden de nieuwste drivers weer geïnstalleerd en begint het hele feest opnieuw.

Hoe kan ik dit probleem oplossen? Ik heb de drivers wel nodig, omdat hij zonder drivers uit aspect ratio is en nogal traag :)

Alvast bedankt!

Update: Beeld via VGA werkt nog wel met de nieuwe drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Probeer eerst eens op te starten zonder internet, als het goed is kan windows dan ook niet de nieuwste drivers installeren. Dan moet je in configuratie scherm de optie automatisch updaten uitzetten. Dan weer internet erin en handmatig de nieuwste drivers installeren.
Kijk dan nog eens of je hetzelfde probleem hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinraed
Yup, dan is het probleem nog steeds aan de orde.

Tevens op de fora van Intel zelf gekeken, waar het probleem blijkbaar vaker voorkomt.

Het is niet specifiek mijn moederbord / monitor combinatie, maar het probleem is ook aan de orde bij andere combinaties.

Intel wijst louter de vinger naar andere partijen dan zichzelf en komen dus zelf niet met een oplossing :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik neem aan dat je ook de moederboarddrivers geinstalleerd hebt en je in het bios bij de bootvolgorde van de videokaart het beste voor IGP kan kiezen mits ie daar niet al standaard op staat.

[ Voor 49% gewijzigd door Roel1966 op 19-12-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinraed
De nieuwste Chipset en Video drivers zijn geïnstalleerd. Echter, nu ik er zo bij na denk waren de drivers op de website van ASUS ouder dan die van Intel. Ik zal deze week eens de outdated drivers van ASUS installeren.

Dat van die bootvolgorde van videokaart heb ik nog niet ingekeken, wellicht dat ik daar ook nog wat kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Drizo,

heb je hier ooit een oplossing voor gevonden? Ik zit nu met exact hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:16:
Drizo,

heb je hier ooit een oplossing voor gevonden? Ik zit nu met exact hetzelfde probleem.
Ik heb met een HP 2540p notebook precies hetzelfde. Zodra ik drivers van de Intel site installeer verdwijnt mn beeld. In safemode drivers verwijderen en via Windows Update de Intel drivers installeren werkt wel. De HP drivers werken ook prima, alleen niet die van Intel zelf.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redfoxert schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:29:
[...]

Ik heb met een HP 2540p notebook precies hetzelfde. Zodra ik drivers van de Intel site installeer verdwijnt mn beeld. In safemode drivers verwijderen en via Windows Update de Intel drivers installeren werkt wel. De HP drivers werken ook prima, alleen niet die van Intel zelf.
Bij mij maakt het helaas niet uit of ik de driver binnen haal via Windows Update, de site van Intel of die van Asus. Bij allen krijg ik no-signal op de TV tijdens het Windows loading screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinraed
Uiteindelijk bleek dit gewoon een driver issue te zijn, en dit is na verloop van tijd 'vanzelf' opgelost.
Pagina: 1