[Windows 7] Wireless adapter/service wordt uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Sinds enige tijd beschik ik over een nieuwe laptop waarom Windows 7 draait. Deze laptop is een secundaire arbeidsvoorwaarde van mijn werkgever en gebruik ik momenteel in mijn thuisnetwerk (net zoals de vorige laptop). Er is echter een vreemd probleem: na verloop van tijd (dat kan 1 x pd of 3 x pd zijn) wordt de wireless adapter ineens uitgeschakeld.

Aan de Linksys router kan het niet liggen want de andere laptops en smartphones hebben er geen last van. Kijkend in de event viewer voor 'system' zie ik voornamelijk 'information' meldingen staan en een enkele 'warning' rond het tijdstip dat de wireless adapter stopt:
Information:
The description for Event ID 5002 from source NETw5s32 cannot be found. Either the component that raises this event is not installed on your local computer or the installation is corrupted. You can install or repair the component on the local computer.

If the event originated on another computer, the display information had to be saved with the event.

The following information was included with the event:

\Device\NDMP7
Intel(R) Centrino(R) Advanced-N 6200 AGN

The specified resource type cannot be found in the image file
Het kan ook zijn dat Event ID 5005 wordt weergegeven, uiteindelijk veroorzaakt dit de volgende warning:
Warning:
NtpClient was unable to set a domain peer to use as a time source because of discovery error. NtpClient will try again in 3473457 minutes and double the reattempt interval thereafter. The error was: The entry is not found. (0x800706E1)
Vervolgens is de eerste 'information' melding die ik zie:
Information:
The TCP/IP NetBIOS Helper service was successfully sent a stop control.

The reason specified was: 0x40030011 [Operating System: Network Connectivity (Planned)]

Comment: None
Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn? Ik ben het spoor redelijk bijster aan het raken en heb vooralsnog geen oplossing. Alleen wat kleine frustaties ;) omdat de laptop herstart moet worden om het probleem te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:57
Het zou me niets verbazen dat dit ligt aan de software die door de fabrikant van de laptop in geinstalleerd. Dit zou bijvoorbeeld HP netwerk management of Acer Empowering software kunnen zijn. Deze programma's nemen bepaalde onderdelen van Windows over, en dit is niet altijd beter. Maar als je deze programma's verwijderd verlies je vaak ook andere onderdelen, dus kijk eens of je alleen wireless in deze programma's kunt uitschakelen, zodat je echt alleen de fucties van Windows 7 kunt gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door boers706 op 17-12-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
De laptop is een Toshiba Tecra S11 en ja daar staat de nodige Toshiba software de nodige software op, maar kon niets vinden dat zij software hadden/hebben voor netwerkinstellingen. Zie zaken over de webcam, bluetooth, etc. langskomen. Echter niets over de netwerkverbinding. Nog een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bij mijn werkgever draait er een service/script die controleert welke adapters actief zijn en op welke netwerken dat is.
Een LAN adapter op corpnet actief betekent gelijk dat er geen andere adapters actief mogen zijn - die worden dan direct door middel van devcon disabled.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device