Hoe Office 2011 op MBA installeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 01:02
Onlangs via Surfspot Office 2011 besteld voor mijn Macbook Air. (twee DVD's)

Nu dacht ik (net zoals bij mijn Windows PC) beide DVD over te zetten op een externe HD en deze te koppelen aan mijn MBA (welke dus geen diskdrive heeft).

Echter op de eerste DVD (MICROSOFTOFFICE2011) staan de volgende 2 bestanden:
OFFICE INSTALLERMPKG
VOLUMEICON.ICNS

De vraag is nu "Hoe krijg ik nu Office 2011 geinstalleerd?", aangezien ik geen .dmg heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Een mpkg is ook gewoon een installer. Dus gewoon dat bestand kopiëren en openen. Het andere bestand is gewoon een icoontje zoals de naam al doet vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Maartenvs schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:52:
Een mpkg is ook gewoon een installer. Dus gewoon dat bestand kopiëren en openen. Het andere bestand is gewoon een icoontje zoals de naam al doet vermoeden.
Dat hoopte ik ook, echter de MPKG is een folder met daaronder een map " contents" met daaronder nog veel meer mappen.

Kan ik iets fout gedaan hebben met het kopieren van de DVD naar de externe HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De officiële weg is via Remote Disc. Maar als het goed is kun je de bestanden ook gewoon op een externe HD zetten. Weet niet of de installer van Office controleert of je daadwerkelijk vanaf DVD installeert. Anders kun je er ook een .iso van maken en deze mounten op de MacBook Air.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

PoisonRX schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:58:
[...]

Dat hoopte ik ook, echter de MPKG is een folder met daaronder een map " contents" met daaronder nog veel meer mappen.

Kan ik iets fout gedaan hebben met het kopieren van de DVD naar de externe HD?
Welk filesystem gebruik je voor de externe harddisk? De file (of stiekem 'bundle') "Office Installer.mpkg" zou je simpelweg moeten kunnen dubbelklikken. Als het er in de Finder ook uitziet als een folder, heb je waarschijnlijk iets verkeerd gedaan.

btw:
Echter op de eerste DVD (MICROSOFTOFFICE2011) staan de volgende 2 bestanden:
OFFICE INSTALLERMPKG
VOLUMEICON.ICNS
Ontbreekt de punt in de dikgedrukte filename daadwerkelijk of was dat een typo?

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Whieee schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:38:
[...]

Welk filesystem gebruik je voor de externe harddisk? De file (of stiekem 'bundle') "Office Installer.mpkg" zou je simpelweg moeten kunnen dubbelklikken. Als het er in de Finder ook uitziet als een folder, heb je waarschijnlijk iets verkeerd gedaan.
NTFS en op de DVD is het ook een folder
:
[...]
Ontbreekt de punt in de dikgedrukte filename daadwerkelijk of was dat een typo?
Dit was geen typo....er ontbreekt geen punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 11:47

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Zet die punt er eens tussen? :) Dus: "Office Installer.mpkg" Dat kan zomaar eens een hoop verschil maken ;) Het hoort namelijk geen folder te zijn, en de punt hoort er te staan.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawree
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-04-2024
En mocht het met punt nou nog niet werken, dan kun je de bestanden ook nog in een image bestand zetten. Die kun je aanmaken in de Disk Utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoisonRX
Xental schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:17:
En mocht het met punt nou nog niet werken, dan kun je de bestanden ook nog in een image bestand zetten. Die kun je aanmaken in de Disk Utility.
Het idee is dat ik de DVD's naar een externe HD kopieer (zodat ik ook gelijk een backup heb, mocht er iets met de originele DVD gebeuren) en deze extere HD aan mijn MBA koppel om de software te installeren.

Uiteindelijk is het mij gelukt om dit werkende te krijgen:
Op de Windows PC, middels PowerIso een .ISO image te maken van de Office 2011 DVDs en deze .ISO images op de externe HD te plaatsen. Daarna de externe HD te koppelen aan de MBA en het .ISO bestand te openen.

Ik hoop dat dit ook werkt voor alle andere officiele software welke ik heb op DVD/CD.

Bedankt voor alle hulp en andviezen.

Poison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 14:03
Ik meende dat je bij Surfspot vrijwel altijd een download versie kon kopen? Zou natuurlijk een hoop werk besparen. Met name op een Air of een andere netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal een externe DVD Player, desnoods leen je die van een kennis, en installeer MS Office daarmee.
(^_-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Pierik
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 10:59
Whieee schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:58:
Zet die punt er eens tussen? :) Dus: "Office Installer.mpkg" Dat kan zomaar eens een hoop verschil maken ;) Het hoort namelijk geen folder te zijn, en de punt hoort er te staan.
In windows is een .mpkg en een .dmg bij mij ook gewoon een folder, maar bij os x is het ineens een programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>Bas_Pierik
Een .dmg bestand is onder een Mac een "Verwijderbare Medium", zoals DVD's en USB Sticks.
Een .mpkg is net als .msi op Windows, .deb op Debian, en .rpm op Red Hat.
Pagina: 1