Theadalus schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:37:
[...]
Ach kom op zeg, ram een GTX 460 in je PC (relatief gezien niet duur), en je staat in de top 3!
Dus mensen met meer dan 1 pc is ook competitievervalsing?
Kijk bv. naar
DukeBox,
x-RaY99 of
SimlockRemoteServer; wat die aan output leveren kan menig subteam nog een puntje aan zuigen...
Duw jij maar eens een grote gpu in een laptopje, dat gaat je niet lukken

Verder, een gpu speciaal gaan kopen voor primegrid gaat mij toch net iets te ver

Boincen voor het goede doel, okay, geen probleem, maar daar speciale dingen voor gaan kopen, dat vind ik dan wel weer overdreven... Als je nu sowieso die gpu ook kan gebruiken buiten het boincen om, dan zou dat een te overwegen keus zijn. Maar allereerst past dat ding (zoals al gezegd) niet in een laptopje en zou ik die buiten het boincen ook niet bepaald gebruiken.
En het lijkt me nu niet bepaald realistisch dat je met 1 gpu het werk van 20 computers of wat dan ook kan doen... Als DupJan en ik met z'n tweetjes een output halen van af en toe (met een sob-taakje) 16.000 puntjes en er zijn mensen die 300.000 halen, meerdere dagen achter elkaar, wat dus eigenlijk een 'gemiddelde' is van 300.000 bijna, in vergelijking met ons gemiddelde van misschien 10.000 (ruim gerekend). Om eerlijk te zijn vind ik het niet realistisch dat dat verschil enkel door 1 gpu veroorzaakt kan zijn. Als dat werkelijk door een gpu zou komen, dan doet primegrid iets fout en niet wij omdat wij geen gpu hebben
@DeBosschere: wij (DupJan en ik) zijn ook een team, MasterSnicks en in ons geval denk ik dat er niets verkeerd is aan een team. Het enige 'probleem' waar ook wij tegenaan lopen is dat er teams zijn die veel en veel groter zijn en veel en veel krachtiger. Voorheen was het ook daadwerkelijk een leuk competatief iets, waarbij zelfs wij af en toe eerste stonden. Tegenwoordig zijn het altijd dezelfde die met !!300.000!! punten eerste staan. En dat is echt geen dagen lang opgespaarde flush... Als het dan een realistisch haalbaar aantal punten van 15.000, 20.000 ofzo was... Dan is het tof om te proberen daar eens een dagje bovenuit te komen en eerste te staan. Nu is het veel te veel een 'Koop je positie met een gpu'...