Tunnel met buis lukt niet!

Pagina: 1
Acties:

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb vanavond geprobeerd een windtunnel te maken met een stuk buis. Het idee was dat ik koele lucht in de bovenkant van mijn superorb ging aanzuigen. Alleen is er gewoon te weinig ruimte om een buis de bocht om te krijgen. Iemand anders nog ideeen om koele lucht bij de cooler te krijgen?

A.

Verwijderd

wat voorn buis gebruik je? met gewone wasmachine-afvoer-buis moet je bijna elke hoek kunnen maken.
waar moet die buis heen? gewoon zijkant, dan is zo'n w-a-b no problem...

more info nodig :)

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Een stofzuigerbuis, die is net zo flexibel. Hij moet van de bovenkant van de koeler naar de voorste intake fan. het probleem is dat de superorb koeler nogal hoog is en dicht bij de zijkant komt.

A.

Verwijderd

Buis werkt toch k*t of je moet een superfan erop zetten.

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Probeer of je een pvc bocht op het eind kunt zetten (ik weet niet of zo'n bocht korter is dan de bocht die je in de slang kunt maken en of de airflow dan nog redelijk is).

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
maak een anders een stukje niet-flexibele buis aan de bovenkant van je superorb vast, recht naar boven wijzend, en een gat in de zijkant van je kast..

Verwijderd

Ik heb ook een buis van aluminium, afzuigkapbuis, en die laat ik niet in een bocht lopen. Hij eindigt gewoon precies bij mijn coolerfan, en door de onderdruk in mijn kast zuigt ie de koele lucht uit de buis. Ik heb ook geen intake fan, dat maakt een pokkeherrie. Mijn theorie is: twee 8 cm outtake op 7 v. Er onstaat onderdruk. Via de buis loopt de koele lucht naar de coolerfan. Deze pakt gelijk de uitstromende lucht op en trekt hierdoor de buis nog eens extra lucht aan. Ik maak dus gebruik van luchtdruk verschillen.

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09-2025
Waarom boor je niet een gat recht boven je processor en steekt daar de buis door:??

80 mm (of iets anders afhankelijk van de dikte van de buis) erbij op 7volt bij de intake van de buis andere eind op je CPU-fan aansluiten die lekker op de processor blaast En dan boven in ergens in je kast 2x 80mmm ofzo (bij HQ-08 heb je zelfs nog de fan bij de voeding) en dan voorin nog een 120 mm 7 of 12 volt die lucht naar binnen lurkt Of alleen boven in een 120 mm op 12 volt.

Dit is maar een optie die ik geef:) Ik denk dat ik zoiets iig ga proberen.
Nu ik er aan denk kan je ook de buis tapstoe laten lopen waardoor de luchtsnelheid toeneemt naar het uiteinde toe. Zal wel meer herrie geven>:)

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 11:33
Dit is mijn koeling:

http://exploder.keyserver.org/images/

staan 2 plaatjes. Enjoy:)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-08 13:05

Shuriken

Life is all about priorities

Jeez...wat een prutswerk.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

waarom zou een een boch in de kast maken. je kunt de lucht toch ook aan de zijkant afvoeren. gewoon gat in de kast en klaar?

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

De luchtdrukverschillen waar BoZ het in zijn reply over heeft, zijn bij hem zo groot dat als hij de kamer waar zijn computer staat in moet, hij door een speciale luchtsluis moet en dan ook een speciaal maanmannetjes pak aan heeft.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op Thursday 15 March 2001 21:24 schreef MegaJurk het volgende:
De luchtdrukverschillen waar BoZ het in zijn reply over heeft, zijn bij hem zo groot dat als hij de kamer waar zijn computer staat in moet, hij door een speciale luchtsluis moet en dan ook een speciaal maanmannetjes pak aan heeft.
hehe eindelijk iemand die het met me eens is dat druk verschillen er nauwelijks zijn of gewoon niet zijn, je kast is zo lek als een zeef!!!!!!!!!!! en dan nog krijg je nauwelijks druk verschil

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 23:14 schreef acidfever het volgende:
Een stofzuigerbuis, die is net zo flexibel.
Volgens mij niet hoor! tenminste bij onze stofzuiger is de slang wel flexibel, maar neit zo flexibel, als zo'n wasmachine ding... van wasmachine is van soort dun plastic, das volgens mij veel flexibeler...

Verwijderd

Als er door 3x 8 cm fans (op 7v) lucht uit je kast wordt gezogen, wat zou er dan gebeuren ??? Juist, om het druk verschil te herstellen gaat er zo maar vanzelf lucht in je kassie. Voel maar eens aan de voorkant bij de intake opening hoe dat zuigt! Nu moet je er alleen nog voor zorgen dat door een flexibel buisje de koele lucht net voor je coolerfan naar binnenstroomt. Je coolerfan doet de rest. Simpel toch. Als je het nog niet snapt: bel Paulus Pietsma maar, dan legt die het nog eens uit.
Enne, Megagrapjurk, de drukverschillen in je hersenpan roepen weer fantastische visioenen bij je naar boven, he? Stop een een blue orb in je oor, misschien zie je dan zelfs marsmannetjes op mijn computer zitten. :Y

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ja, ik had het de laatste tijd zo warm dat ik met een dremel (ja zo eentje voor case modding) een gat ik mijn hersenpan heb gezaagd en daar een Golden Orb in heb gepropt. Ik heb het handeltje opgevuld met Arctic Silver en nu blaas ik alle hageslag van mijn boterhammetjes door mijn neusgaten en worden via mijn oren alle broodkrummeltjes mijn kop binnengezogen.

Verwijderd

Megajurk, waar gaat dit over? Dit is een serieus forum met serieuze vragen.
Ik ken jouw hersenpan, een haakse slijper komt daar nog niet doorheen. Ik kan me nog herinneren dat ik er eens een dartpijltje in had gegooid, je merkte het niet eens. (Dit wordt een offtopic familiegesprekje, sorry)

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 09:16
Ik heb laatst zo'n flexibele buis (plastic 90mm) gekocht, en daar een intake en een outtake fan in gezet (beide 80mm). De outtake kant van de buis op mijn proc. + koeler, en de intake uit mijn raam. Scheelde iets van 5 graden. Toen de intake eventjes in de diepvries gelegd. (auw! condensatie) Scheelde iets van 15 graden. Mijn cpu was 38 graden stressed (jaja, el cheapo koeler + duron 750@1020Mhz)

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• acidfever

acidfever

I am allready working!

Topicstarter
Ik zit nu te denken aan een buis met een diameter groter of precies gelijke aan de diameter van m'n superorb. De standaard orb fannetjes eraf slopen en een dikke 80 mm fan bovenop monteren. Daar de buis op monteren en het andere einde door de zijkant naar buiten laten gaan. Een 80 mm fan moet toch een betere luchtopbrengst hebben dan de 26 CFM van de orb fan's. En de fan zit bij de orb dus minder lawaai dan bij de buitenkant van de kast. Verder zuigt ie zo direct koele lucht aan over de cpu......

IS dit een goed idee????

A.

P.S. Die buis zal dan zo'n 6-7 cm in diamter zijn.

Verwijderd

He gohan ik weet al hoe we die windtunnel op je ORB gaan bouwen... Maar daar hebben we het dinsdag op school wel over als je ff pen en papier meeneemt dan hebben we wat te doen tijdens AV 8-)
Pagina: 1