Ik heb een macbook pro 13" waarop ik nu net Xampp control draai.
Nu krijg ik steeds een foutmelding waarop ik zelf geen antwoord op heb.
Als ik naar de software ga, beveiliging, staat daar;
Dus alles staat op onveilig op 1 na:
Nu krijg ik steeds een foutmelding waarop ik zelf geen antwoord op heb.
Als ik naar de software ga, beveiliging, staat daar;
Nu staat alles op de standaard instellingenDe groen gemarkeerde punten zijn veilig; de rood gemarkeerde punten zijn absoluut onveilig en de geel gemarkeerde punten konden niet gecontroleerd worden (bv. omdat de software tbv de controle niet draait).
Om deze zaken op te lossen, of af te sluiten: voer het volgende commande uit
/Applications/XAMPP/xamppfiles/xampp security
Dit start een interactief programma.
Dus alles staat op onveilig op 1 na:
Nu wil ik dit gaan weizigen, door dit uit te voeren in terminal. Als ik dat doe krijg ik dit:Onderwerp
Status
Deze XAMPP bladzijden zijn voor iedereen op het netwerk toegankelijk ONVEILIG
Iedere XAMPP demo bladzijde, waar u nu naar kijkt, is voor iedereen over het netwerk toegankelijk. Eenieder die uw IP adres kent, kan deze bladzijden bekijken.
MySQL is toegankelijk via het netwerk ONVEILIG
Dit is een mogelijk of op zijn minst een theoretisch veiligheidslek. En als u veiligheid voor alles wilt, moet u de netwerk-mogelijkheid van MySQL uitschakelen.
De phpMyAdmin gebruiker pma heeft geen wachtwoord ONBEKEND
phpMyAdmin bewaart uw voorkeuren in een extra MySQL database. Om deze gegevens te benaderen gebruikt phpMyAdmin de speciale gebruiker pma. Deze gebruiker heeft in de standaard installatie geen wachtwoord ingesteld en om veiligheidsproblemen te voorkomen moet u deze een wachtwoord geven.
De MySQL gebruiker root heeft geen wachtwoord ONBEKEND
Iedere lokale gebruiker op deze computer kan uw MySQL database benaderen met beheerdersrechten. U moet een wachtwoord instellen.
The FTP password for user nobody is no langer 'xampp' VEILIG
Wat moet ik nu doen, om dit wel te wijzigen?Last login: Fri Dec 17 20:21:26 on ttys000
MacBook-Pro-van-Jasper-Jonker:~ jasperjonker$ /Applications/XAMPP/xamppfiles/xampp security
You need to be root to perform this action.
MacBook-Pro-van-Jasper-Jonker:~ jasperjonker$
“Time is a drug. Too much of it kills you.” ― Terry Pratchett