Problemen met Levering

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

• babyolie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Vorige week woensdag heb ik onderdelen besteld bij de webshop 4launch.nl
Vorige week vrijdag kreeg ik het bericht dat mijn bestelling verzonden was en kreeg meteen een TRACK&TRACE link van TNT erbij!

Ik heb tot op heden nog niks ontvangen, op de track en trace staat aangegeven dat de verzending is voorgemeld.
Ik heb na aanleiding van dit tnt meteen gebeld en gevraagd wanneer ik het pakket kan verwachten en deze vertelden mij dat ze het pakket nog niet binnen hadden.
Vervolgens heb ik 4launch.nl gebeld en ook deze vertelden me dat ze het pakket wel al hadden verstuurd!
Het mooie aan 4launch was dat deze ook meteen hun verantwoordelijkheid pakte en het gingen oplossen voor mij! Mij is verteld dat ik hooguit morgen het pakket kon verwachten.

Omdat ik het allemaal niet vertrouw dat ik het morgen heb, en ik geen zin heb in uitstellen wil ik morgen nog 1 keer bellen indien ik geen veranderingen zie op de track en trace.

Indien ik de neus vol heb zitten met dit verhaal, heb ik dan het recht om de bestelling te annuleren en mijn geld terug te mogen ontvangen? (misschien zonder verzendkosten, maar dat valt in het niets bij de bestelling)
TNT heeft of de track&trace nog steeds staan dat hij in collectie is en daaronder staat zending voorgemeld. Ik heb niks ontvangen voor de duidelijkheid!

Mijn tweede vraag hierop, INDIEN ik toch iets krijg! Heb ik dan het recht om mijn bestelling te controleren op aanwezigheid en staat voordat ik teken?

4launch heeft de verzending niet verzekerd en hij is niet aangetekend.

Ik hoor graag van jullie,

bedankt,

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:58
Geduld is een schone zaak :) Dat is het devies in dit soort zaken.

• babyolie
Tis bijna kerst!
Ik weet niet in hoeverre ik nog geduld MOET hebben!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

We snappen allemaal dat iedereen het liefst de postbode voor de deur wil hebben staat zodra op het knopje 'Plaats bestelling' is gedrukt, maar zo werkt dat gewoonweg niet. De feestdagen zijn altijd erg drukke tijden bij alle postdiensten, laat staan eentje waar telkens gestaakt wordt. Je kan het beste even een mooie wandeling maken, want veel kan je er niet aan doen om het proces te versnellen.

Op je andere vragen is op de site van 4Launch het antwoord makkelijk te vinden en of je je pakket eerst mag controleren is ook al heel vaak langsgekomen, in de praktijk is het antwoord daarop: nee.

[ Voor 20% gewijzigd door fsfikke op 17-12-2010 20:20 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:58
4Launch moet contact opnemen met TNT. Die moeten kijken waar het pakketje is. Dat is het enige; jij hebt immers geen contract met TNT, 4Launch wel.

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-01 12:13
Bedenk wel dat de TNT in volle swing aan het staken is (ookal doet de pakketdienst niet mee) en dat het bijna kerst is.

Voorgemeld betekent dat t pakketje klaarstaat bij 4launch en dat de tnt het daar moet komen ophalen ;). Zolang de tnt daar niet langskomt verandert er niks.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

"Mijn tweede vraag hierop, INDIEN ik toch iets krijg! Heb ik dan het recht om mijn bestelling te controleren op aanwezigheid en staat voordat ik teken?

4launch heeft de verzending niet verzekerd en hij is niet aangetekend."

Als de zending niet verzekerd of aangetekend verzonden wordt dan vervalt het ondertekenen, jij (of je buren) krijgen het pakketje zo in de handen geduwd.

Testing, one, two ...

• babyolie
hmmm oke,
maar waarom krijg ik een bestelling van bol.com dat 3 dagen later is besteld eerder thuis gestuurd dan dit pakket? Ik hield rekening met de staking, maar in dit geval snapte ik er niks van!
En als het echt ooit het geval is met annuleren? Hoe zit het dan in elkaar op gebied van geld?
En het is niet dat ik nu meteen wil annuleren, ik wil zeker wachten!
Maar er worden beloftes gedaan richting mij, ook vanaf 4launch en die worden niet nagekomen!

[ Voor 21% gewijzigd door babyolie op 17-12-2010 20:31 ]

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:35

St@m

@ Your Service

babyolie schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:30:
hmmm oke,
maar waarom krijg ik een bestelling van bol.com dat 3 dagen later is besteld eerder thuis gestuurd dan dit pakket? Ik hield rekening met de staking, maar in dit geval snapte ik er niks van!
En als het echt ooit het geval is met annuleren? Hoe zit het dan in elkaar op gebied van geld?
En het is niet dat ik nu meteen wil annuleren, ik wil zeker wachten!
Maar er worden beloftes gedaan richting mij, ook vanaf 4launch en die worden niet nagekomen!
Waarschijnlijk zijn ze "gewoon" vergeten je pakket op te laten halen bij 4Launch. Kan gebeuren, fouten maken is menselijk. Waarschijnlijk krijg je het pakket morgen, no stress :D
Als je wilt annuleren zal het geld na een dag of 30 wel weer op je rekening staan. Ja, dat is vervelend en ik maak het ook wel eens mee.. en dat zuigt hard maar je doet er niets aan.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-01 12:10
Viel mij wat op toen ik naar buiten keek....
Wereld ziet er anders uit, wit enzo, heeft misschien ook een beetje invloed op het pakjesverkeer op het moment. :P

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Verwijderd

Dit heb ik wel vaker bij 4launch gehad, maar het is altijd degelijk en goed verpakt bij hun, waarom bel je niet even ?? Dat is de makkelijkste en beste oplossing denk ik.

Verwijderd

Zoals gezegd: bel 4launch en niet TNT. De webshop heeft een overeenkomst met de vervoerder en jij hebt er een met de webshop. Verder is geduld in deze inderdaad een schone zaak. Omdat je nog geen contact hebt opgenomen met het bedrijf waarmee je zaken doet (lijkt me toch echt stap 1) en aangezien we het hier over 1 week hebben (incl sneeuw en stakingen) gaat hier een slotje op. Hij kan uiteraard weer open als er echte problemen ontstaan.

PS. Bol levert beter aangezien zij zo'n beetje hun magazijn in een TNT sorteercentrum hebben en dus al een paar stapjes van het proces overslaan!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.