'Stroomstoring IC veroorzaakt problemen ns.nl'

Pagina: 1
Acties:

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Zoals in deze en deze reactie staat, heeft KPN een aantal eigen datacenters (zie ook http://www.datacentrumgids.nl/, zoeken op 'KPN'). Daarom betwijfel ik zeer dat ns.nl (welke door KPN gehost wordt, zie bijvoorbeeld http://whois.domaintools.com/194.151.127.217) in een regionaal datacenter van InterConnect staat, en niet in een van hun eigen datacenters.
Aangezien het artikel hoofdzakelijk gaat over de stroomstoring, wellicht een idee om de gedeeltes van ns.nl er uit te halen tot er zekerheid is dat deze inderdaad daar gehost staat?

Edit: zie dat inmiddels iemand anders hetzelfde idee had (Stroomstoring InterConnect-datacenter oorzaak van ns.nl), moet dus sneller leren typen :X

[ Voor 10% gewijzigd door EDIT op 18-12-2010 13:16 ]

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Eh, redactie.. niemand thuis?

Het verbaast me nogal dat deze foute info nog altijd onveranderd bovenaan de homepage staat. NS host bij KPN, zoals ze zelf ook aangaven en is er om geheel andere redenen uitgeklapt.

Erg slordig zomaar een twitter van een derde over te nemen. Nog slordiger het niet te fixen..

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik heb Olaf en InterConnect om reacties gevraagd. Er staat me namelijk bij dat Olaf gebeld had, dus ik ga dat er niet zomaar uitslopen :)

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Beste redactie :

- Deze 'Olaf' heeft Interconnect (lees: ons) nooit gebeld. Zijn nieuws is gebaseerd op 2 officiele Interconnect tweets en een hoop 'geruchten tweets'.

- Willem : jij hebt contact met Interconnect opgenomen zeg je. Het enige wat wij gezien hebben is een '@interconnect' tweet. Je zult toch begrijpen dat wij op Twitter geen informatie geven over onze klanten hoop ik.

- Ik heb tweemaal de redactie van Tweakers gemaild met het verzoek contact met mij op te nemen, zodat we de juiste informatie kunnen verschaffen. Echter, geen enkele reply gezien van jullie.

Al met al ben ik teleurgesteld over het journalistieke werk wat ten grondslag ligt aan dit bericht.

Wij betreuren deze storing uiteraard ten zeerste. Alles zal tot in de details worden geanalyseerd en geëvalueerd en waar nodig zullen doeltreffende verbetermaatregelen volgen. Een gedetailleerde(re) berichtgeving naar onze klanten volgt z.s.m. (hoogstwaarschijnlijk a.s. maandagmiddag), zodra wij ook alle informatie boven tafel hebben.

Sander van Boxtel
Service Manager
Interconnect Services BV

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Op basis van de telefoongesprek met InterConnect update gemaakt: nieuws: 'Stroomstoring InterConnect-datacenter oorzaak van ns.nl-problemen' - update

InterConnect belooft maandagmiddag met een verklaring te komen waarin duidelijkheid verschaft wordt over de storing.

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Hee BoXie, ik kan op zaterdag geen contact met jullie opnemen he, want dan is alleen het stroringsnummer (alleen voor klanten en iig niet bij mij bekend) bereikbaar...
edit: mail niet gezien, voor de volgende keer: willem@tweakers.net :)

[ Voor 18% gewijzigd door willemdemoor op 20-12-2010 12:49 ]

Pagina: 1