Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-05 13:12
Beste mede Tweakers,

Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe videokaart (EVGA GTS450 Superclocked :*) ) in mijn bezit. Na lang gewacht te hebben en veel reviews en specs te hebben bekeken, ben ik er achter gekomen dat mijn videokaart minstens 22 Ampère op een 12V "Rail" nodig heeft. Nu heeft mijn kaart 1 PCI-e 6 Pins aansluiting voor de stroom toevoer, maar mijn voeding (HKC USP5565) heeft maar 20 Ampère op de 12V rail. Kan dit enige problemen geven? Zou dit ook kunnen betekenen dat mijn videokaart niet op vol vermogen draait?

Ik merkte namelijk in Need for Speed Shift, dat ik voorheen met een Geforce 8600GT draaide (22FPS 8)7 ), nu 40 FPS haal. Ik vond dit nogal een kleine winst in FPS aangezien de GF106 chip op de GTS 450 natuurlijk veel nieuwer en sneller is (en de kaart in zijn geheel natuurlijk ook).

Heeft iemand een antwoord op mijn vragen?
Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
Verdere specificaties van je systeem zouden ook wel handig kunnen zijn.
Misschien is je CPU gewoon wel de bottleneck.

Btw het zou sowieso geen slecht idee zijn om een keer naar een andere voeding te kijken, eentje die wat stabieler is als je huidige.
Op zijn zachts gezegt "en niet om lullig te doen" is het een ontzettend slechte voeding die je eigenlijk gewoon zou moeten vervangen.
Ik heb al genoeg verhalen op internet gezien waarbij dit type voeding er al bij 400 watt uitklapt, terwijl het gewoon een 565 watt voeding genoemd wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door drijfhout op 17-12-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
Bij deze dan mijn systeem specs:

CPU: AMD Phenom x4 9650 Quad Core Processor (2,3Ghz)
RAM: TEAM Xtreem DDRII 1066
GFX: EVGA GTS450 Superclocked
MoBo: Asrock ALIVENF6G-GLAN
PSU: HKC USP5565
HDD: 2x SATAII 1x IDE
DVD-ROM x1 IDE

Dit zijn al mijn specs. Ik was inderdaad al van plan om een nieuwe voeding aan te schaffen. Zat te denken rond de 800-850 Watt aangezien ik deze kaart misschien wel in SLI opstelling wil gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Waar heb je gevonden dan dat deze kaart 22A nodig heeft? Is wel veel voor deze kaart aangezien de kaart zelf een tdp heeft van 106W.

En een 850W voeding voor 2x GTS 450 in SLI (ja foutje sorry) is echt een zware overkill.

[ Voor 17% gewijzigd door iDaniel op 17-12-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
Pietje Precies: GTS450 loopt in SLI ;)

OT:
Op de website van EVGA zelf staat dat deze kaart een minimaal 400W zware voeding nodig heeft, met 22A op de 12V rail.
http://www.evga.com/produ...400%20Series%20Family&sw=

Onder het kopje Requirements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDaniel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-03 21:36
Dat geldt voor het hele systeem. De CPU gebruikt ook 12V. Jou voeding heeft 2 12V rails van elk 20A, alhoewel deze waarschijnlijk niet beide maximaal belast kunnen worden. Deze videokaart zelf trekt zeker niet meer dan 10A.

Maar zoals drijfhout al gezegd heeft is dit merk niet denderend dus je moet er wel mee oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielmolenaar
Oke, In ieder geval erg bedankt voor de snelle reacties en de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:53

Compizfox

Bait for wenchmarks

danielmolenaar schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:25:
Beste mede Tweakers,

Ik heb sinds vandaag mijn nieuwe videokaart (EVGA GTS450 Superclocked :*) ) in mijn bezit. Na lang gewacht te hebben en veel reviews en specs te hebben bekeken, ben ik er achter gekomen dat mijn videokaart minstens 22 Ampère op een 12V "Rail" nodig heeft. Nu heeft mijn kaart 1 PCI-e 6 Pins aansluiting voor de stroom toevoer, maar mijn voeding (HKC USP5565) heeft maar 20 Ampère op de 12V rail.
Volgens mij zijn HKC's niet echt geweldige voedingen, toch? Bij voedingen is het namelijk erg zo dat er veel verschil in kwaliteit in zit tussen te merken. Een Corsair 400 watt kan beter zijn dan een Sweex 600 watt zeg maar.
Kan dit enige problemen geven? Zou dit ook kunnen betekenen dat mijn videokaart niet op vol vermogen draait?
Dat eerste wel, dat tweede niet. Als de PC te veel stroom trekt gaat je voeding gewoon kapot. De videokaart kan niet lager gaan draaien of zo.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Pagina: 1