Van router naar router

Pagina: 1
Acties:

• Truffeltje
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 17:04
Hallo

Ik zit met een probleem :
Heb een ip camera aangeschaft en die wou ik draadloos verbinden met mijn router (1) die in de woonkamer hangt.
Nu is echter het bereik van de IP camera niet genoeg om contact te houden met de router. ( valt steeds weg )

Mijn oplossing:
Ik heb ergens in de rommelkast nog een router (2) liggen.
Nu wil ik de ip camera met router (2) verbinden ( nu met een kabeltje ) en router (2) draadloos met router (1) verbinden.
Mijn pc zit ook op router (1) aangesloten.

Gaat dit werken ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Heb ook al zitten zoeken naar een goede antenne maar die dingen zijn aardig prijzig.
Heb ook een review gezien dat iemand die dingen zelf maakt. ( Ik en electronica = vuur en water )

Mocht iemand me kunnen helpen dan hoor ik het graag.

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo,

Heb ook een gelijkaardige setup thuis, maar dan met andere draadloze printer ipv camera's. Wel is het verbinden van de routers met mekaar volgens mij enkel mogelijk wanneer er op router (2) een kabel loopt naar router(1), of wanneer router(1) is verbonden via een kabel (lan) naar de wan-poort van router(2). Of je kan indien dde camera op router (2) is aangesloten, de camera ook via je computer beheren, op voorwaarde dat de computer verbonden is met het netwerk dus router (2).

Hoop je te helpen :)

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

• Truffeltje
computer = router 1 ( draad ) woonkamer
camera = router 2 ( draad ) bij gebouw

router 1 draadloos verbinden met router 2

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Dat kan met DD-WRT gegarandeerd en stabiel, maar dat werkt alleen als je router hardware geschikt is. Is verder gratis. http://www.dd-wrt.com/

Er is een router database, forum, wiki enz. waar je alle informatie kan vinden. Wat je in princiepe nodig hebt is een Wireless Client, zonder dhcp/routing, met bridged interface, zo dat wireless gewoon met je bestaande netwerk verbinding maakt, maar gewoon 'aangesloten' is op de 'switch' van je bedrade netwerk.

Wifi-extenders zijn de oplossing niet, die halveren je snelheid en geven vaak gewoon domweg problemen.

Verwijderd

Hoi,

ik weet dat een aantal routers (bv siemens) een optie WDS hebben (wireless distribution System).
Hiermee kan je beide routers met elkaar laten communiceren.

gr

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Truffeltje schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:14:
Hallo

Ik zit met een probleem :
Heb een ip camera aangeschaft en die wou ik draadloos verbinden met mijn router (1) die in de woonkamer hangt.
Nu is echter het bereik van de IP camera niet genoeg om contact te houden met de router. ( valt steeds weg )

Mijn oplossing:
Ik heb ergens in de rommelkast nog een router (2) liggen.
Nu wil ik de ip camera met router (2) verbinden ( nu met een kabeltje ) en router (2) draadloos met router (1) verbinden.
Mijn pc zit ook op router (1) aangesloten.

Gaat dit werken ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Heb ook al zitten zoeken naar een goede antenne maar die dingen zijn aardig prijzig.
Heb ook een review gezien dat iemand die dingen zelf maakt. ( Ik en electronica = vuur en water )

Mocht iemand me kunnen helpen dan hoor ik het graag.
Antennes maken vallen absoluut niet onder elektronica maar onder bankwerken! het enige is dat wanneer je klaar bent een draadje op 2 punten vast moet maken.

Als je daar geen problemen mee hebt is het een poging waard

Iperf

• Truffeltje
fish schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:06:
[...]

Antennes maken vallen absoluut niet onder elektronica maar onder bankwerken! het enige is dat wanneer je klaar bent een draadje op 2 punten vast moet maken.

Als je daar geen problemen mee hebt is het een poging waard
Ha ha, een draadje op 2 punten vast maken ?
Waarom wordt er dan een godsvermogen voor die antennes gevraagd ?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Doe dat nou niet. Twee routers is gezeik.
Koop een een accesspoint die als bridge kan functioneren, en klaar.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

e.g. http://www.dxzone.com/catalog/Antennas/WiFi/

er zijn lastige om te bouwen en eenvoudige. de makelijkste is toch een hb9cv, oid

Iperf

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Truffeltje schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:30:
computer = router 1 ( draad ) woonkamer
camera = router 2 ( draad ) bij gebouw

router 1 draadloos verbinden met router 2
Maar wat voor modellen routers zijn het? Want:
- WDS werkt alleen lekker als je apparatuur van hetzelfde merk is. Anders moet je 't vergeten.
- Als één van je routers geschikt is voor DD-WRT ofwel Tomato dan kun je eerst dat eens uitproberen voordat je nieuwe apparatuur gaat kopen.

Je vindt heel wat topics over deze netwerkopzet als je zoekt op wds dd-wrt.

Addit:
En daarmee kun je ook deze geweldige howto van HyperBart vinden:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point :)

[ Voor 8% gewijzigd door benoni op 17-12-2010 22:08 ]

• Truffeltje
Bedankt mede-tweakers voor jullie hulp/linkjes.

En ja, die antenne kan ik zelf misschien ook wel maken, bedankt voor je info daarover.

Ga deze informatie eens goed doorspitten.

• Truffeltje
Oke dan, heb het tijdelijk voor elkaar.
Moet gewoon een betere antenne komen, die ga ik met behulp van jullie linkjes proberen te maken.

Volgende probleem is dat ik mijn ip cam wel in Internet explorer kan afspelen maar niet in firefox.
Krijg wel het menu scherm maar kan niks wijzigen en er is geen film te zien.

O ja, IE installeerde eerst snel even wat en daardoor kan ik daarin dus wel filmpje zien van ip camera.

Waarom wel in IE en niet in Firefox ?

Er is ook altijd wel wat !

• Truffeltje
De volgende oplossingen gevonden :

Op een van de routers zat een wireless bridge functie dus probleem van router naar router is opgelost.

Het firefox probleem ben ik ook achter want firefox ondersteunt niet activex wat mijn camera waarschijnlijk nodig heeft.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp
Pagina: 1