Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Ik ben bezig een film te editen.
Het bronmateriaal is met de Huff codec uncompressed opgeslagen als full hd materiaal.
Ik kan ze allemaal prima previewn n wmp en wmp classic.
Als ik alleen 1 van de bestanden wil inladen kan hij maar 6 sec ipv 16 minuten inladen :S.

2 vragen:

1. Iemand een idee hoe dit komt? en liever nog hoe ik er vanaf kom :)
2. Hoe kan in uncompressed avi makkelijk omzetten in een ander uncompressed formaat zonder kwaliteitsverlies?

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het komt omdat je misschien het met de 32bits huff codec hebt opgeslagen.
En dat je het nu importeerd in een 64bits programma (premiere cs5).
hier kan je de 64bits codec downloaden misschien dat hij dan wel werkt..

link 64 bit codec:
http://www.videohelp.com/tools/HuffYUV

Ik kan me even zo snel geen andere oplossing bedenken of verzinnen hoe het zou kunnen komen.

Ik zou als ik jou was gewoon microsoft avi preset pakken in premiere werkt het makkelijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirwits
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09-2021
Dat was het eerste probleem wat ik getackeld heb.
Overigens kan je ze dan niet importeren in Premiere.
Het importeren gaat goed alleen importeerd hij alleen de eerste zes sec van de 14 min.

Ik heb gister een conversie naar een ander bestand gedaan met Oxelon Media Converter (naar .mov) dan gaat het goed. Het duurt alleen heel lang en ik heb (waarschijnlijk door het programma) teveel kwalitietsverlies.

Hoe (of met welk programma) kan ik het converteren naar een andere code/bestand zonder kwaliteitsverlies op een snelle manier (en dus niet premiere :) )?

Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adobe media encoder zit bij cs5 ingebakken