Asetek 585LX dual cpu cooling sample UNBOXING

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

Topicstarter
In het begin van december werd een nieuwe lijn cpu coolers voorgesteld zoals in de aard van Corsair H70.
Deze komen in 3 modellen hier te zien op de Asetek site : http://www.asetek.com/pro.../92mm-products/585lx.html
Hier is het nieuws bericht van HWI te lezen van 1 december : http://be.hardware.info/e...uces-new-92mm-cpu-coolers

1 cpu blok met geintegreerde pomp en een single radiator 545LC
1 cpu blok met geintegreerde pomp met een Dual radiator 565LX
Dual cpu blokken met dual radiator 585LX

De pomp heeft veel weg van de corsair H70, dit omdat corsair partner is metAsetek ivm deze cpu blokken.
Aan onderstaande pic zien we duidelijk hoeveel deze cpu blokken op die van corsair lijken :

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/ztcdpv.jpg

Ik heb van Asetek 2 weken na voorstelling van de nieuwe reeks al een sample mogen ontvangen en ze zijn nog nergens te koop of leverbaar.
hierbij enkele pics unboxing van deze cooler 585LX :

Hier zien we dus de hele cooling kit, twee cpu blocks, en een dual rad, free filled.
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/118nols.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/34ik7c1.jpg

Close-up van een pu blok :
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/rbch7m.jpg

De onderkant van cpu blok, hierbij zie je dat heel de cpu blok van Acetal is, net buiten het vlak wat de cpu moet koelen, net zoals bij de H70 koeler :
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/psvud.jpg

Hier zie je een cpu mounting kit met alle benodigdheden :
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/9leh5j.jpg

Conclusie :

De pompen draaien stil, wel hoor je af en toe een luchtbel door de pomp gaan, wil zeggen dat de loop niet volledig luchtvrij is.
Ook merk ik dat na 10min draaien van de pompen op cpu blokken, de pompen/blokken beetje warm worden,
ook al is er geen heatload die gekoeld moet worden.
Dit kan zijn omdat ik mss geen fans op de Dual 92mm rad heb gezet.
Over de radiator : vind deze beetje klein, was mss beter een dual 120mm rad geweest, betere cooling, en mss dan ook wel een kleine OC.
Deze kits zijn meer gemaakt voor OEM in workstations en servers te steken waar weinig ruimte is zoals een 1U server,
en waar niet overclocked word.
Buiten dit alles, voor dual socket en je wilt prutsen eraan, steek gewoone een betere radiator,
zeker als je op Evga SR-2 gaat spelen ermee met OC.

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
En je punt is?

Je gaat kijken hoe iets werkt zonder dat je de bijgeleverde fans gebruikt. Wat zou er dan warm worden denk je ? Zowel je water als je blokken worden warm want er is onvoldoende koeling. Die radiator in een 1U ?? FORGET it .. enig idee hoe weinig ruimte je hebt?

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
Kom op, iets subtieler mag ook wel...

[ Voor 85% gewijzigd door FeaR op 17-12-2010 23:32 ]

specs

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Topicstarter
Xorsist schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 18:50:
En je punt is?

Je gaat kijken hoe iets werkt zonder dat je de bijgeleverde fans gebruikt. Wat zou er dan warm worden denk je ? Zowel je water als je blokken worden warm want er is onvoldoende koeling. Die radiator in een 1U ?? FORGET it .. enig idee hoe weinig ruimte je hebt?
heb gewoon even de twee cpu pompen ingestoken zonder load,
en de pompen werden al warm.

natuurlijk moeten er fans op lol.
.Sjoerd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:24:
Euh wat is je vraag?

Oh nee wacht, jij bent van die ene "mod" *pats topic* van de thermaltake level 10. En nu wil je naast je kast proc. en mobo pats daar nu ook je nieuwe rad's patsen hier...

Ga bij je vriendjes met je fiets patsen, wordt waarschijnlijk meer gewaardeerd.
heb geen vraag, k stel deze koeler gewoon even voor omdat hij nieuw is.
Pats, patsen WTF is da nou weer?

Als je me buildlog niks vind, moet je der ook nie na kijken ,
en zeker niet zo reactie geven, kan ook op fatsoenlijke manier. Dit mag je ook weg laten.

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 17-12-2010 23:32 ]

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
heb gewoon even de twee cpu pompen ingestoken zonder load,
en de pompen werden al warm.

natuurlijk moeten er fans op lol.
Dat een pomp warm word lijkt me evident. Mijn DDC-RT1/plus word ook warm. Schijnt te maken te hebben met het feit dat hij pakweg 18 watt verbruikt om de impeller rond te laten draaien ;)

Als je toegang hebt tot leuke nieuwe spullen test het dan op een fatsoenlijke manier en schrijf er een review over. Dan hebben mensen er meer aan als dat je hier een halfbakken "review" van een product neer zet.

Ik volg je Thermaltake level 11 geregeld en vind het een sick build. Maar nogmaals als je toegang hebt tot leuke spullen schrijf er een nette review over ........

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07-2025
vapo_chiller schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:29:

heb geen vraag, k stel deze koeler gewoon even voor omdat hij nieuw is.
Pats, patsen WTF is da nou weer?

Als je me buildlog niks vind, moet je der ook nie na kijken ,
en zeker niet zo reactie geven, kan ook op fatsoenlijke manier.Niet quoten dan...
Als je geen vraag heb maar alleen dat ding even voorsteld omdat ie nieuw is dan heb je de review functie van de pricewatch niet begrepen, want dat hoort daar thuis, niet hier.

En je buildlog vind ik opzich niet eens zo heel onaardig, tis meer dat je een beetje overfanatiek bezig bent en op een toon van "kijk mij eens met me dure hardware".

En dan heb je nu hopelijk wel door dat patsen dus een anderwoord voor opscheppen is (of stoefen mocht je een brabander zijn)

Ontopic:
Pompen worden warm, logisch. Net als dat het hart van een fan aan de achterkant ook altijd relatief warm is.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 17-12-2010 23:33 ]

specs

• vapo_chiller
  • Niet online

vapo_chiller

Topicstarter
dit is geen review, titel zegt ook : unboxing, omdat ik het nog niet heb kunnen testen.
Als k het heb kunnen testen zal titel aangepast worden van UNBOXING naar REVIEW

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Unboxing vindt ik meer iets voor youtube...
Als je er nou een mooie review van had gemaakt en deze bij de in de pricewatch staande producten had geplaats, dan voegde het iets toe, nu neigt het naar reclame.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:20

Yor

Yor1313#2571

Mooi dat je dit met ons deelt!

GoT is een mooie plek dankzij jongens zoals jou, vapo, en ik ben zeer benieuwd naar je bevindingen omtrent die koeler. Zou je ook één van de koelers op je vga kunnen steken en dus zo een cpu+vga all in one verkrijgen? (natuurlijk moet je de overige chips op de vga koel krijgen op één of andere manier, maar toch, zou dit werken?)

Ohja, unboxing: waar is de doos? :o

http://yor.minitroopers.com

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06-2025

Fid3lity

Spectre X

Ik snap het nut van dit hele topic niet echt?

Natuurlijk, het is moeilijk een review te schrijven in de PW voor een product dat nog nergens te koop of leverbaar is én dat dus ook niet in de PW staat...

Unboxing had je best wel even op YT mogen doen, daar is het ook voor bedoeld. En desnoods plaats je het even in je buildlog daar dit inderdaad wel wat neigt naar reclame. Yor heeft wel een goed punt want het is natuurlijk geen unboxing zonder doos... ;)

Verder, ik vind ook niet dat dit hier thuis hoort. Ook niet in de PW daar het geen review betreft maar eerder op de FP tussen 'nieuws', waar alle nieuwe hardware meuk aankondigingen voorbij komen...

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

brilsmurfffje schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 21:29:
Unboxing vindt ik meer iets voor youtube...
Als je er nou een mooie review van had gemaakt en deze bij de in de pricewatch staande producten had geplaats, dan voegde het iets toe, nu neigt het naar reclame.
Daarom, maar ook zeker door de algehele sfeer in dit topic is toch besloten het topic op slot te doen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.