Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36
Probleem is als volgt: Ik zit met een paar serverschijven die retour fabrikant moeten. Voordat ik ze opstuur moeten ze eerst genuked worden (dban.org). Ik ben op zoek naar een manier om een SAS-schijf goedkoop en tijdelijk aan een willekeurige machine te kunnen hangen.
Om specifiek voor het nuken van een schijf een aparte controller/systeem aan te schaffen leek me ietwat gortig, vandaar dat ik op zoek ben naar een usb enclosure voor een sas-schijf, of beter nog: simpelweg een kabeltje.
Het lijkt onvindbaar via google, vooral omdat je snel wordt gelinked naar SATA enclosures, i.p.v. SAS.
De schijven die moeten worden aangesloten via een SFF-8482 connecter; iemand hier ooit mee gezeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:53

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Als die schijven stuk zijn is het maar de vraag of je ze nog goed kunt wissen. Als dat niet lukt zou ik ze niet naar de fabrikant sturen, tenzij de data die er op stond niet zo boeiend is. Die paar honderd euro ex btw voor een paar schijven zouden mij niet zo boeien als de data wel boeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Zaten ze in een array > raid 1? Zo ja, ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Knappe jongen die met de parity info van een disk een raid array kan herstellen. Tenzij het harde company policy is, sja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:53

Q

Au Contraire Mon Capitan!

UltraSub schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:52:
Zaten ze in een array > raid 1? Zo ja, ik zou me er niet te veel zorgen over maken. Knappe jongen die met de parity info van een disk een raid array kan herstellen. Tenzij het harde company policy is, sja..
Je gaat plain text data terug vinden in brokjes de chunk size. Je gaat dus wel degelijk data terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Q schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:16:
[...]

Je gaat plain text data terug vinden in brokjes de chunk size. Je gaat dus wel degelijk data terug kunnen vinden.
Ik bedoel ook niet dat het helemaal niet mogelijk is, ik bedoel dat het voor de simpele ziel die een disk retour krijgt, niet in 2 seconden is uit te lezen. Maar je hebt gelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 17:59

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik deNk dat je maar beter een sas insteekkaart in een pc kan steken. Als je 8 schijven tegelijk kan aansluiten dan schiet het nog aardig op.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 23:54

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Dat is echt niet zo goedkoop ;) Heb zelf nog nooit gehoord van een sas -> usb oplossing eerlijk gezegt. Maar als je SAS schijven hebt dan heb je neem ik toch aan ook wel plek waar je ze aan kan sluiten?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Een PERC 5i heb je voor een paar centen. En die kun je met een pinmod (tape of hardmod) in een pc gebruiken.
Als het voor een bedrijf is zal dat het geld niet zijn. However, datzelfde bedrijf heeft dan toch zeker een spare server waar je die schijven even in kunt clearen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-06 19:36
Ik zou inderdaad een server hiervoor kunnen gebruiken; nadeel is dat deze in de hosting staan en ik dan ter plekke moet wachten tot hij overschreven is (of later terug om hem op te halen). Er komen vrij vaak schijven terug, dus ik ben meer op zoek naar een oplossing die ik op kantoor kan gebruiken. Geld is op zich geen probleem; geeft niet weg dat ik het zonde vind om een controller te gaan kopen om enkel schijven mee te nuken.

Bijkomend probleem is dat de werkstations die wij gebruiken enkel een PCI-E 16x, of een 1x slot vrij hebben. Beide zijn uitzonderlijk bij SAS-controllers volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door senn op 20-12-2010 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SAScontrollers komen juist als PCIe controllers. Dus waarom zou je die niet in een werkstation kunnen prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_w_mol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 07:05
Goedkope HP/LSI SAS 3068 controllers zijn er ook in PCI-X uitvoering, die in een "normaal" PCI slot werken. Omdat performance toch geen issue is in dit scenario, lijkt me dit volstaan. Gaan voor nog geen EUR 50 op Marktplaats ... heb er, als je interesse hebt, nog wel eentje liggen ...

Integriteit is altijd het juiste doen, ook als niemand kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Same here, heb nog wel een Dell PERC/5i voor je liggen. Hardmodded, pins disabled zodat hij in alle normale workstation mobo's werkt.
Pagina: 1