Windows 7 bestandsdelen instellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-07 17:15

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb eigenlijk 2 vraagjes. Ik heb hier naast mijn gewone PC een andere PC staan waar all mijn hardeschijven in zitten/aan hangen. Deze PC draait windows 7.

Nu is mijn 1e vraag, Hoe kan ik deze pc automatisch in laten loggen maar als ik hem via netwerk wil berijken (dus shared folders) nogsteeds een wachtwoord laten vragen? Nu heb ik "Require Password" uitgezet bij run->control userpasswords2. Het probleem hiervan is dat je ook over het netwerk geen wachtwoord meer nodig hebt en altijd in readonly beland. (Voor de duidelijkheid: ik wil dus in kunnen loggen om bestanden te wijzigen ;))

Mijn 2e vraag gaat over FTP. Ik draai op diezelfde PC Filezilla server. Hierin kan ik mooi meerdere hardeschijven opgeven die browsebaar moeten zijn. Alleen als ik verbind met die schijf zie ik alleen de Homedir. (bijvoorbeeld D:/) Hoe kan ik eigenlijk alle schijven als homedir zetten? (Dus dat je kan kiezen welke schijf je wilt?)

Hoop dat jullie mij een stukje in de goeie weg kunnen wijzen.
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-07 18:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Ondertussen is het FTP probleem opgelost, maar als ik dat van Warlock toepas krijg ik hetzelfde als via control userpassowrds2 :( Dus ik hoef me nog steeds niet te authenticeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

thijsdal schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:54:
Nu is mijn 1e vraag, Hoe kan ik deze pc automatisch in laten loggen maar als ik hem via netwerk wil berijken (dus shared folders) nogsteeds een wachtwoord laten vragen? Nu heb ik "Require Password" uitgezet bij run->control userpasswords2. Het probleem hiervan is dat je ook over het netwerk geen wachtwoord meer nodig hebt en altijd in readonly beland. (Voor de duidelijkheid: ik wil dus in kunnen loggen om bestanden te wijzigen ;))
Dat staat dan ook helemaal los van je console/desktop login maar heeft te maken met hoe je je bestandsdeling instelt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koozza

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Topicstarter
Die had ik op Everyone: Read gezet en de login acount ThijsD op write en read. Maar de windows 7 op mijn PC logged in met de Everyone account. Dus ik had geprobeert die uit te zetten, maar dan roept mijn PC dat er geen verbinding kon worden gemaakt. (Ik krijg ook niet de keuze om een username/password in te stellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

thijsdal schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:45:
Die had ik op Everyone: Read gezet en de login acount ThijsD op write en read. Maar de windows 7 op mijn PC logged in met de Everyone account.
Euh.. nee, dat doet ie met de Guest account (die in de Everyone Groep zit).
Dus ik had geprobeert die uit te zetten, maar dan roept mijn PC dat er geen verbinding kon worden gemaakt. (Ik krijg ook niet de keuze om een username/password in te stellen)
Maar zo werkt het ook niet op een NT systeem :)
Zoals gezegd: schakel het eenvoudig delen van bestanden uit, en zorg dat je net als voor XP in de FAQ staat je klassieke manier van bestandsdeling gebruikt.

Dan wordt bepaald op basis van de credentials die je aangeeft met welke rechten je naar een systeem connect.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/c8nKqtaDzhWt5PJtm51H8IyZ/medium.png

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 18-12-2010 16:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1