Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[web.config] redirecten met Intelligencia.UrlRewriter

Pagina: 1
Acties:

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
(jarig!)
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje omtrent redirecten met urlrewriter.net

ik wil een subdomein redirecten naar een subfolder bijvoorbeeld

admin.mijndomein.nl --> www.mijndomein.nl/admin

nu ben ik al 2 dagen aan het kloten met de regular expression om dit aan de gang te krijgen maar krijg het niet voor elkaar.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

code die ik nu heb is
code:
1
2
3
<rewriter>
    <redirect url="^([^.]+).[^.]+" to="/$1" />
    </rewriter>

ik ben zelf niet zo'n ster in regex zoals jullie zien :)

het betreft iis6 dus niet aan komen zetten dat ik dan maar rewrite module 2.0 voor iis moet gebruiken dit gaat namelijk niet werken.

iRacing Profiel

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:00

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Ik ga deze even een tik richting Serversoftware en Windows Servers geven. IIS configuratie past niet in Webdesign, Markup & Clientside Scripting.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Waarom koppel je de FQDN (admin.mijndomein.nl) niet gewoon aan je admin website? Dan maakt je het jezelf namelijk een stuk simpeler.

[ Voor 24% gewijzigd door Turdie op 17-12-2010 17:49 ]

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10
(jarig!)
@shadowman12 Sorry maar ik weet even niet wat je bedoeld. Misschien moet ik even wat meer informatie geven. De website staat gehost bij XS4all Advanced Business hosting maar XS4all biedt helaas geen subdomains aan. dus misschien beetje slechte begin post.

Het wil dus zo zijn dat ik wel aliassen kan aanmaken welke dan gewoon naar www.mijndomein.nl (ipadres) verwijzen. Maar voor de rest kan ik geen echt subdomein aanmaken.

Daarom wil ik dit dus met de rewriter oplossen zolang de alias aanwezig is kom ik op de wwwroot en wil ik in de web.config die daar dus staat met de rewriter bepalen naar welke submap ik ga.

Ik hoop echt dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ook moet ik er even bij zeggen dat de subdomeinen / aliassen noodzakelijk zijn dus niet een optie om gewoon zelf www.mijndomein.nl/bla te typen. Moet echt bla.mijndomein.nl zijn welke dan naar www.mijndomein.nl/bla gaat

iRacing Profiel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jvaneijk schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:41:
@shadowman12 Sorry maar ik weet even niet wat je bedoeld. Misschien moet ik even wat meer informatie geven. De website staat gehost bij XS4all Advanced Business hosting maar XS4all biedt helaas geen subdomains aan. dus misschien beetje slechte begin post.
knip
Domeinnamen, zoals bedrijfsnaam.nl, worden op internet geregistreerd in het Domain Name System. Een Domain Name Server (DNS) verzorgt onder andere de vertaling van een domeinnaam naar een IP-adres en registreert diverse aspecten van het domein. Bijvoorbeeld op welke server de website en e-mail van het domein draaien, ook wel hosting genoemd.

Met de domein editor van XS4ALL kun je zelf de instellingen van je domein in de DNS van XS4ALL wijzigen. Bijvoorbeeld om hostnamen toe te voegen zoals hostnaam.domeinnaam.nl. Of om de mailservers in te stellen die de mail van je domeinnaam verwerken. De domein editor is door XS4ALL in eigen huis ontwikkeld.
Hoe?
Ga naar het Service Centre, en schakel experimentele diensten in.

In het Service Centre verschijnt een lijst van experimentele diensten. Klik op Wijzig bij de dienst Domein editor.

Gebruik de functie DNS Backup om een e-mail met DNS instellingen aan jezelf te sturen voordat je wijzigingen aanbrengt in de DNS.
Binnen een dns kun je niet naar [domein]/[nogwat] wijzen alleen naar [domein] of [ipadres]
dat kun je bijv binnen apache doen

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 18-12-2010 13:56 ]

Iperf

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik zou eens kijken naar Host Headers binnen IIS:

Naming Web Sites (IIS 6.0)

Gebruik je trouwens IIS of Apache?

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 18-12-2010 15:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Aangezien de TS het heeft over een web.config en urlrewriter.NET is de kans vrijwel uitgesloten dat het over een indiaan gaat :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1