Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388044

Topicstarter
Hallo,

sinds september ben ik bezitter van een Samsung Galaxy S. Tot een week geleden beviel alles prima en heb ik geen problemen gekend.

Echter, bij het opstarten van de camera app verschijnt er direct een pop up met de mededeling:
Waarschuwing
Camerafout

Print screen: http://img684.imageshack.us/img684/1268/foutmelding.png

De enige mogelijkheid is dan op 'OK' drukken. De app sluit dan af.

Met dit probleem heb ik naar Vodafone gebeld; zij verwezen mij door naar Samsung; zij verwezen mij door naar de Vodafone winkel; zij verwezen mij door naar een reparatiecentre. Daarheen gebeld, en ze vertelden mij dat ze daar de hele telefoon leeggooien, en daarna weer opnieuw installeren. Dit zou binnen een uurtje klaar zijn.

Dat brengt 2 opties met zich mee: 1. De camera doet het weer, en 2. de telefoon doet niks meer en gaat zelfs niet meer aan. Is het verstandig dit toch te doen? Ben bang dat ik dan de garantie verlies van Vodafone en ik helemaal niks meer heb.

Met die vraag en opmerking gebeld naar Vodafone, zij vertellen mij vervolgens dat ik hem dan maar het beste via de Vodafone winkel kan opsturen. Zij sturen hem dan naar dynafix. Dat kan een aantal weken duren, en met de komende feestdagen wel langer.

Zijn er meer opties? Is het een idee om er een lagfix op te zetten, zou dat het probleem kunnen verhelpen?

Wat ik al heb gedaan:
- Opnieuw opstarten
- Batterij eruit, SD kaart eruit, SIM eruit, alles erin, opstarten
- Terug naar fabrieksinstellingen

Na het terugzetten van de fabrieksinstellingen werkt de camera overigens weer. Ik kan dan gewoon foto's maken en er is geen probleem. Een aantal uur later (in de tussentijd heb ik op verschillende momenten nog foto's kunnen maken) is de foutmelding weer terug.

Daaruit concludeer ik dus dat er met de camera zelf niks mis is (?) en het puur een fout is in de software (?). Mijn toestel draait op Froyo en is verder niet geroot, gelagfixed of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:48

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou hem laten leeggooien. Als hij bricked is... dan is het toch de schuld van dat reparatiecentrum, of is het reparatiecentrum niet van Samsung zelf ? Zoja, dan zouden zij hem toch moeten vervangen... ?

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor reactie. De persoon die me hielp in de Vodafone winkel zei dat het wel een reparatiecentre is dat erkend is door/aangesloten is bij Vodafone. Echter, als de telefoon bricked is stuurt dat bedrijf hem niet naar Dynafix (daar stuurt de vodafone winkel hem naartoe). Ik weet dan dus niet of het binnen de garantie/verzekering blijft zitten. Dat wist de Vodafone klantenservice medewerkster ook niet.. daarom zou zij hem via Vodafone laten versturen. Maar dan ben ik m'n telefoon minimaal voor een week of 3,4 kwijt.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 388044 op 17-12-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029

Als je er zelf geen andere ROM o.i.d. erop hebt gezet valt het gewoon onder je garantie. Zou je anders wel terug kunnen flashen.. Heb je al een factory reset geprobeerd? Wel back-uppen dan. Sorry had je al gedaan.
Je mag trouwens de url van de foto tussen de [img][/img] tekens zetten. (zonder spatie.) ;)

Afbeeldingslocatie: http://img684.imageshack.us/img684/1268/foutmelding.png

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 17-12-2010 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Factory reset is toch het terugzetten van de fabrieksinstellingen? Zo ja, dan heb ik dat al 2 keer gedaan. Beide keren werkte de camera weer een uur of 6 voordat ik de foutmelding terugkreeg. Als je dat niet bedoelt zou ik graag weten wat je dan bedoelt, misschien dat dat de oplossing is.

Het rooten van mijn toestel/lagfix erop zetten; zou dat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je moet bij de partij zijn waarmee jij een contract hebt afgeloten: Vodafone dus, ga naar die winkel en laat hun t regelen met Samsung of een repaircenter. Ze mogen je niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant om zelf niks te hoeven regelen. Er kan dan niks gebeuren met je garantie, het is gebeurd allemaal terwijl het ding in handen was van Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345029

Nee denk het niet. Als je het wil proberen wees er dan wel zeker van dat je alles verwijderd van de root en lagfix.als je hem opstuurt voor garantie.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 345029 op 17-12-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44
Anoniem: 388044 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:34:
Het rooten van mijn toestel/lagfix erop zetten; zou dat helpen?
Het lijkt mij niet, jij denkt software, ik denk meer aan hardware. Installeer je nog software na de factory reset? Zo ja, reset hem opnieuw, installeer niets en wacht dan rustig af. Als dat het probleem niet verhelpt, maak een afspraak bij het servicecentre zodat je gebruik kunt maken van het "klaar terwijl je wacht" principe.

Als het probleem dan nog niet opgelost is (wat ik zelf vermoed), dan zul je het toestel moeten inleveren en langer wachten.
Dat brengt 2 opties met zich mee: 1. De camera doet het weer, en 2. de telefoon doet niks meer en gaat zelfs niet meer aan. Is het verstandig dit toch te doen? Ben bang dat ik dan de garantie verlies van Vodafone en ik helemaal niks meer heb.
1 - Zou mooi zijn
2 - Huh? Je brengt je telefoon naar een samsung authorised repair center (zoals Solid Vision in Rijswijk). Die geven je echt geen "bricked" telefoon terug.
Cartman! schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:37:
Je moet bij de partij zijn waarmee jij een contract hebt afgeloten: Vodafone dus, ga naar die winkel en laat hun t regelen met Samsung of een repaircenter. Ze mogen je niet zomaar doorverwijzen naar de fabrikant om zelf niks te hoeven regelen. Er kan dan niks gebeuren met je garantie, het is gebeurd allemaal terwijl het ding in handen was van Vodafone.
Hier heb je an sich wel gelijk, maar wat win je hiermee? Het kost wat meer moeite om zelf met een reparatie center contact op te nemen, maar als het goed is gaat het dan allemaal wel wat sneller. Natuurlijk wel even vantevoren checken bij het repair center of je langs kunt komen zonder het eerst via Vodafone te doen.

[ Voor 53% gewijzigd door Taigu op 17-12-2010 18:24 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na de factory reset heb ik niks geïnstalleerd, ook had ik mijn contacten via de back-up nog niet teruggehaald. Toen het probleem na een paar uur weer terug kwam was er dus geen software geïnstalleerd, en ook alle instellingen waren nog ongewijzigd.

En over dat repair centre: Daar kon ik mijn telefoon inderdaad afgeven, en het risico bestond dus dat het niet zou helpen en hij bricked zou worden. Zij zouden hem dan voor mij opsturen naar een andere reparatiebedrijf (weet niet welke), maar dat is in elk geval een andere bedrijf dan waar de Vodafone winkel hem heenstuurt. Vodafone vertelde me dat ik mijn telefoon niet via dat bedrijf moest opsturen, maar dat ik dat altijd via Vodafone moest doen. Dan zou het namelijk sowieso onder de garantie/verzekering vallen, anders misschien niet meer. Weet dus niet of ik dat risico ga nemen, voordat ik dadelijk reparatiekosten oid. kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:44
Dat verduidelijkt één en ander, vooral de term verzekering.

Ik denk zelf dat het toestel, als hij bricked, dan wordt doorgestuurd naar een bedrijf als Solid Vision. Ik moet wel zeggen dat zij niet happig zijn op consumenten en het liever via de verkopende partij afhandelen. Dat komt dus overeen met de insteek van Vodafone.

Het afhandelen van een probleem met een gebrickte telefoon duurt inderdaad 3 weken, Samsung handelt deze verzoeken erg traag af. Aan de andere kant, er is een serie SGS'en die snel "gebricked" raakt, dan kun je het beter maar nu hebben en er vanaf zijn dan dat het gebeurt op het moment dat je zelf een custom ROM hebt geinstalleerd en je in de rats zit of het nog wel onder de garantie valt.

Deze al gezien?:
- http://androidforums.com/...blem-galaxy-s-camera.html
- http://androidforums.com/...error-message-camera.html
- http://androidforums.com/...amera-failed-message.html
Thanks for the replys . have sent camera back, it was under 28 day guarantee. found loads of people on this site had the same problem. ( look under the forum of samsung galaxy s ) . Samsung cant fix. Seems to be a common problem thou!!
I would send it back It should be covered on insurance too
kaza

[ Voor 22% gewijzigd door Taigu op 17-12-2010 22:31 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1