Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 32- en 64-Bit Dual Boot

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Hallo mede-tweakers :)

Ik heb een vraagje over mijn gaming PC.
Volgens mij is het compatibel met 64-bit, en aangezien mijn Black Ops helemaal naar de zak is wou
ik eens proberen of dit wel zou werken in 64-bit (ik draai nu 32). Is het mogelijk om nu gewoon 64-bit
windows naast mijn 32-bit installatie te installeren ? En zoja, hoe en kan ik mijn huidige serial gebruiken ?

Ik heb al wat gegoogled en ze zeggen dat het mogelijk is, maar echt ervaringen heb ik nergens gevonden.
Ook heb ik nog nooit een dual-boot gedaan en weet eigenlijk niet echt hoe dit moet (dit moet wel ergens
op het internet te vinden zijn...)

Specs:

Intel Core Quad Q8200
EVGA GTX 260 Core 216
4 GB DDR 2
Asrock P45TurboTwins2000
1 TB HDD (1 partitie, partitioneren ?)

Ik hoop dat dit mogelijk is zonder mijn 32-bit opnieuw te moeten installeren, en gratis :)

[ Voor 20% gewijzigd door Mavamaarten op 17-12-2010 15:44 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
een dualboot is makkelijk te installeren, voor de zekerheid zou ik het persoonlijk wel op 2 verschillende HDD's doen. Zo weet je zeker dat je je originele installatie behoudt (door die HDD los te koppelen als je die ander gaat installeren). Daarna met een tooltje als EasyBDC de bootconfig goed zetten en gaan.

En voor je serialvraag:
http://www.sevenforums.co...y-work-64bit-version.html

Desktop | Server | Laptop

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:47

Mavamaarten

Omdat het kan!

Topicstarter
Ja en ik heb altijd 2 HDD's op zak -.-
Nee effe serieus, ik heb niet zomaar een 2e SATA hdd. Ik heb nog wel een IDE liggen, maar mijn moederbord heeft geen IDE slot.

Android developer & dürüm-liefhebber

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
hehe, nou een 2e HDD heb je al voor een paar euro in principe, kleine investering als je heel zeker wil weten dat je je oude installatie bewaard ;) Eventueel zou het ook wel op een andere partitie van je huidige HDD kunnen, ik zou alleen het risico niet willen nemen ;)

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beter zoeken, want over partitioneren en dualboot installs is meer dan voldoende te vinden, ook hier op het forum.

Aangezien je nu nog niet eens je gebruikte zoektermen noemt wek je (misschien onterecht) de indruk dat je nog helemaal geen vooronderzoek hebt gedaan hieromtrent.

Dus begin even van voren af aan zoals in Het algemeen beleid #quickstart staat en mocht je er dan alsnog niet helemaal uitkomen, kun je altijd nog een topic openen.
Geef dan wel aan wat je wel en niet voor elkaar krijgt of zelf bedacht hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.