• alexgriekos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 17:29
Beste Tweakers!

Ik moet eerst even toegeven dat ik zelf alles behalve een tweaker ben. Ik heb geen verstand van computers. Maar ik heb wel een vraag. Ik ben op zoek naar een computer van ongeveer 300-350 euro. Ik wil met deze computer spelletjes spelen als gta 4, medieval total war, lock on en supreme commander. Het hoeft allemaal niet op zijn mooist natuurlijk. Verder zal ik hem voornamelijk voor internetten gebruiken, maar geen photoshop of dergelijke programmas. Hij moet ook SPSS kunnen draaien, maar daar ga ik wel vanuit.
Hij mag ook tweedehands zijn. Nu ben ik even op marktplaats en op deze site aan het zoeken geslagen, en nu vond ik hier tweedehands computers waarvan ik dacht dat ze minder snel waren dan een die ik op marktplaats nieuw voor dezelfde prijs heb gezien.

Nu mijn vraag:

Wat kan ik het beste kopen, wat kan die nieuwe computer van marktplaats allemaal aan/ voldoet hij waarschijnlijk aan de eisen (zie boven) die ik stel? En hebben jullie nog suggesties? En zijn mijn eisen voor die prijs haalbaar?

De nieuwe marktplaats computer:
http://computer-software....r-e-247.html#photoGallery

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!

Alexander

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-12 21:07
Als je er niets of nauwelijks iets vanaf weet kun je beter naar kant-en-klare systemen gaan kijken zoals Dell. Deze leveren vaak relatief gezien goedkope computers waar eventueel zelf later nog in uit te bouwen is. Ook kunnen zij jou adviseren bij een computerkeuze en is het eventueel mogelijk om kortingsbonnen (zie het Shopping Forum) te gebruiken voor extra korting!

• alexgriekos
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-10 17:29
Klopt, ik ben ook op zoek naar een heel systeem. Alleen de software die kan ik wel zelf installeren. (nouwja vrienden van me kunnen dat) Ik koop alleen liever de software er niet bij, immers kan ik die bij een winkel speciaal voor studenten goedkoper kopen. Vandaar dat ik naar computers zoek, waar niet alle software op hoeft te zitten.

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
ik raad je aan voor dat geld iets 2e hands te zoeken. Nieuw zal je waarschijnlijk uitkomen op een brakke PC, dat zal supreme commander niet echt leuk vinden. Struin he V&A gedeelte van de site even door. Daar kan je wellicht wat leuks vinden voor dat geld.

zoiets als dit : V&A aangeboden: Multimedia PC (Q6600, 8gb DDR2, 9800gtx)

of dit : V&A aangeboden: Gamesysteem

[ Voor 34% gewijzigd door Hammetje op 17-12-2010 16:35 ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-12 19:30
Tja. als het budget voor een game pc maar €350,- is, dan zou ik zeggen: "Is een console dan niet wat beter geschikt voor jou? (no pun intended)

Anders zou het zoeken naar een goedkoop 2e hands systeem voor rond de €250.- een optie kunnen zijn en dan daar eventueel bijvoorbeeld een HD5750/5770 insteken van rond de €100,-.

Hier zit nog een redelijk cpu en geheugen in: V&A aangeboden: Complete PC: AMD x2 255 3.1Ghz || 4GB DDR3 1333Mhz || 500 GB WD HDD || DVD Brander

Of deze is misschien zelfs nog ietsje beter: V&A aangeboden: Quadcore pc Q6600 | 4gb | 500gb |

In beide systemen een redelijke cpu, maar je zal dan dus wel een videokaart moeten insteken. (maar je houdt over van die €350,- bij deze systemen) Er staan overigens nog wel wat systemen in V&A rond die prijs die qua cpu nog wel redelijk mee kunnen komen... kijk zelf even rond :)

Het systeem wat grannymark linked zou ook nog een optie kunnen zijn... iets boven de prijs en een redelijke maar toch wel wat verouderde videokaart.

Hoe dan ook zal je met 'oud' spul komen te zitten, eventueel iets opgelapt met wat nieuwere hardware. Voor een budget van €500,- zou je nog wel wat nieuws in elkaar kunnen draaien... maar die €350,- is echt te laag. Dan ben je als je wilt gamen echt beter met een console af... alhoewel dat weer niet echt een optie is aangezien je een voorkeur voor strategy games hebt.

[ Voor 49% gewijzigd door MicGlou op 17-12-2010 17:55 ]