Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2010] Uitgetrokken zinnen bij rechts uitlijnen

Pagina: 1
Acties:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:35
Hoi,

Ik heb een probleem. Mijn scriptie tekst moet volledig uitgelijnd worden. Dat wil zeggen dat alle zinnen links en rechts precies onder elkaar eindigen, zonder dat je een 'rafelende' rij van zinnen krijgt. Dat is vrij simpel in te stellen alleen het probleem wat ik dan krijg is dat alle korte zinnen, dwz zinnen die niet een hele regel lang zijn, worden 'uitgetrokken' dmv veel spaties zodat de zin toch de hele regel vult. Dat wil ik voorkomen. Ik heb graag dat alle korte zinnen links uitgelijnd worden, en de rest gewoon 'uitgevuld'. Hoe kan ik dat instellen? Ik heb al lopen zoeken bij Alinea instellingen, maar kwam er daar niet uit. Ik voel er weinig voor om al die korte zinnen handmatig te gaan aanpassen.

[ Voor 15% gewijzigd door Magnolia op 17-12-2010 14:56 ]

Ontspan.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dan moet je op de korte zinnen gewoon een enter geven, dan lijnt ie niet uit. Om te zorgen dat je paragraaf dan niet over de sjaak gaat, doe je shift-enter.

Ey!! Macarena \o/

• Magnolia
Er is dus geen optie waarbij je dat kunt instellen? Alles handmatig veranderen is nu juist niet de bedoeling..

Ontspan.

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:18
Magnolia schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:59:
Er is dus geen optie waarbij je dat kunt instellen? Alles handmatig veranderen is nu juist niet de bedoeling..
Ik snap niet helemaal hoe je zoveel korte zinnen kunt hebben zonder dat je daar een enter achter gezet hebt. Hoe ga jij dan naar de volgende regel?

Home Assistant configuratie

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19
RaZ schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:52:
Dan moet je op de korte zinnen gewoon een enter geven, dan lijnt ie niet uit. Om te zorgen dat je paragraaf dan niet over de sjaak gaat, doe je shift-enter.
Note: In Word 2007 werkt dit in ieder geval niet met shift-enter dus vraag me af of dit wel in W 2010 werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Barleone op 17-12-2010 15:05 ]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Magnolia schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:59:
Ctrl-H en al die line-returns vervangen door paragraafmarkeringen:

^l is een line return
^p is een paragraafmarkering

Doe je wel een "gewone" enter als je een paragraaf afsluit?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Magnolia
Bedankt voor de reacties. Ik ben zelf niet heel erg thuis in Word 2010.

Ter verduidelijking van mijn probleem heb ik mijn eerste hoofdstuk online gezet. Als je dat document opent zie je dat bijv al mijn kopjes helemaal uitgetrokken worden over een regel. Het nummer van het kopje (bijv 1.4), staat helemaal links, en dan de naam van het kopje, (bijv 'rechtspraak') staat helemaal rechts op de regel. Ik snap dat dit het gevolg is van de 'uitvul' optie, alleen dat wil ik nu juist alleen voor zinnen die genoeg woorden bevatten om een hele regel 'netjes' te vullen. Alle andere zinnen moeten gewoon links uitgelijnd worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Magnolia op 18-12-2010 14:19 ]

Ontspan.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In Firefox kan ik dat document niet downloaden (brakke site?), dus doe ik het ook niet :+

Maar in plaats van alleen de vraag te herhalen: reageer even op de reacties/tips. Met zoals het hoort 'gewone' alinea-eindes in plaats van handmatige regel-eindes zou alles goed moeten gaan. En die kan je met zoek&vervang dus vervangen als je shift-enters hebt gebruikt i.p.v. enters.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Magnolia schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 14:18:
Bedankt voor de reacties. Ik ben zelf niet heel erg thuis in Word 2010.

Ter verduidelijking van mijn probleem heb ik mijn eerste hoofdstuk online gezet. Als je dat document opent zie je dat bijv al mijn kopjes helemaal uitgetrokken worden over een regel.
enter, vervolgens delete en het ziet er netjes uit.
Als dat het enige is snap ik je probleem niet helemaal.
en dat is wel te automatiseren (crtl+h), maar is het zoveel werk dan om het met de hand langs te lopen?

Edit, ik neem aan dat je shift+enter hebt gebruikt vanwege de "dubbele enter" in office 2007?
Dan loop je dus tegen deze problemen aan. Gewoon kiezen bij opmaakset voor office 2003, en je hebt weer het oude vertrouwde enter systeem :).

[ Voor 23% gewijzigd door job op 19-12-2010 15:33 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

job schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:54:
Dan loop je dus tegen deze problemen aan. Gewoon kiezen bij opmaakset voor office 2003, en je hebt weer het oude vertrouwde enter systeem :).
Of met de hand het opmaakprofiel aanpassen naar wens. (Alinea->Na op bijv 5 pt zetten, of zelfs op 0).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1