USB-hub + Apparaten =Problemen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb hier een laptop met 2 usb-poorten.
Het plan is om meerdere devices op een AC-powered usb-hub aan te sluiten.

Nu gaat het echter om apparaten die nogal bandbreedte gevoelig kunnen zijn.
Het gaat om de volgende apparaten:

WD Harddisk (AC powered)
Usb Ethernet adapter (usb powered)
Elgato EyeTV Hybrid (usb tv kaartje) (usb powered)
iphone kabel (Om af en toe te syncen)
Externe DVD-speler (usb powered)
Udac2 (usb powered)

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze elkaar niet gaan storen? Gaan ze elkaar überhaupt wel storen?
Mij lijkt de beste oplossing om 2 AC powered usb-hubs te gebruiken voor elke usb poort op de laptop.

Verder heb ik ook nog lopen te zoeken naar een geschikte AC powered usb hub.
Ik kwam er achter dat de failure-rate nogal hoog is onder deze apparaten. Welke Usb hub (ac powered) is volgens jullie het beste? En kunnen deze apparaten elkaar storen onder 1 hub?

(Ik heb gegoocheld, maar nergens deze "unieke" combinatie kunnen vinden.)

Vriendelijke groet,

Snowcake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:14

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat voor 'storingen' verwacht je precies? Zolang je niet meer dan 127 apparaten per poort gaat aansluiten verwacht ik niet veel problemen eigenlijk.

Het grootste probleem bij USB-hubs is dat de stroom verdeeld wordt over de aansluitingen, waardoor sommige apparaten niet werken. Aangezien je specifiek aangeeft AC-powered hubs wilt gaan gebruiken, heb je hier al rekening mee gehouden.

Wat betreft 'beste', hiervoor moet je gewoon op zoek gaan naar reviews. Ik weet alleen niet hoe veel reviews je gaat vinden van usb-hubs, maar in het geval van weinig, dan zou ik gewoon voor een betrouwbaar merk gaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mad Marty op 17-12-2010 14:33 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Storen gaat het sowieso niet. Ze delen enkel de bandbreedte. De vraag is echter of de 2 usb poorten op je laptop überhaupt al 2 aparte usb hosts zijn.

Mocht dat zo zijn dan zou ik kijken dat ik het zo verdeel dat de groot verbruikers die tegelijk gebruikt worden op een andere hub zitten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het bandbreedtevragende apparaten zijn dan zullen ze sowieso snel gaan 'storen' in de zin dat ze de bandbreedte moeten delen. USB2.0 geeft je 480Mb/s, maar in de praktijk is dat ongeveer de helft. 240Mb/s trek je makkelijk met enkel 1 HD, maar die moet het wel delen met alle apparaten die je aan je USBbus hebt hangen. Dus met een ethernetadapter, harde schijf en een USBTVkaartje kun je al snel bandbreedte tekort hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:40:
Als het bandbreedtevragende apparaten zijn dan zullen ze sowieso snel gaan 'storen' in de zin dat ze de bandbreedte moeten delen. USB2.0 geeft je 480Mb/s, maar in de praktijk is dat ongeveer de helft. 240Mb/s trek je makkelijk met enkel 1 HD, maar die moet het wel delen met alle apparaten die je aan je USBbus hebt hangen. Dus met een ethernetadapter, harde schijf en een USBTVkaartje kun je al snel bandbreedte tekort hebben.
Klopt, maar wat wel kan, is meerdere harde schijven achter een hub te zetten. Dan neemt alleen de bandbreedte af, of kunnen er ook rare dingen gebeuren in zo een geval?
Nadeel is alleen de usb-tvkaartje en de udac2 (Usbgeluidskaartje) Die kunnen gaan stotteren.

Weet iemand toevallig hoeveel mb/s een udac2 en een usb-tvkaartje maximaal kunnen gebruiken?

Edit: Toevoeging: Udac2 Spec:
USB DAC: USB 1.1, 2.0 compatible.
USB native bit rate: 32, 44.1, 48, and 96 kHz, 24-bit
Maximum sampling rate: 96kHz
Resolution: 24-bits

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 14:51 . Reden: More info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vermoed dat het tv kaartje (dvb-t?) niet boven de 4Mb/s uitkomt. Hetzelfde voor het geluid. Dat stelt qua bandbreedte niet zo heel veel voor.

edit

Och, dat geluidsdingetje is zelfs usb 1.1. Dat betekend dat ie nooit meer zal vragen dan 12 Mbit/s.

[ Voor 27% gewijzigd door Janoz op 17-12-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-08 10:44

itsalwaysme

Graast voor DB

heb je in je laptop geen pcmcia/pc-card/hoe die dingen tegenwoordig ook heten- slot? dan kan je misschien een extra usb-kaartje erin zetten.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:52:
Ik vermoed dat het tv kaartje (dvb-t?) niet boven de 4Mb/s uitkomt. Hetzelfde voor het geluid. Dat stelt qua bandbreedte niet zo heel veel voor.
Tvkaartje =: EyeTV Hybrid, Kan ook HD aan, dus MB/s zal wel hoger liggen? :?
http://www.elgato.com/elg...ybrid-10/product3.en.html

Die udac heeft een resolution van 24-bits. (Als ik ooit zulke files continue ga afspelen. :P )
itsalwaysme schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:53:
heb je in je laptop geen pcmcia/pc-card/hoe die dingen tegenwoordig ook heten- slot? dan kan je misschien een extra usb-kaartje erin zetten.
Nee, helaas niet. :'(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:48:
[...]

Klopt, maar wat wel kan, is meerdere harde schijven achter een hub te zetten. Dan neemt alleen de bandbreedte af, of kunnen er ook rare dingen gebeuren in zo een geval?
Als de HDDs eigen voeding hebben pakken ze waarschijnlijk niet meer dan 100mA, dus dan ben je alleen bandbreedte kwijt, meer niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:00:
[...]

Als de HDDs eigen voeding hebben pakken ze waarschijnlijk niet meer dan 100mA, dus dan ben je alleen bandbreedte kwijt, meer niet eigenlijk.
Dus ze gaan zeg maar, elkaar niet volledig uitknijpen qua bandbreedte? De bandbreedte word netjes in tweeën gedeeld, Dus niet dat de ene harde schijf super dominant is qua bandbreedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Heeft de laptop geen ExpressCard slot waar je USB poorten in kan steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:55:
Tvkaartje =: EyeTV Hybrid, Kan ook HD aan, dus MB/s zal wel hoger liggen? :?
http://www.elgato.com/elg...ybrid-10/product3.en.html
DVB dus. Een HD stream is bij ziggo afaik iets van 12mbit. Misschien schroeven ze dat nog omhoog, maar het zal dus niet ineens 10x zo veel worden.
Die udac heeft een resolution van 24-bits. (Als ik ooit zulke files continue ga afspelen. :P )
Zoals ik eerder al zei. Het ding is een usb1.1 apparaat. Zal dus nooit meer dan 12mbit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:04:
[...]

Dus ze gaan zeg maar, elkaar niet volledig uitknijpen qua bandbreedte? De bandbreedte word netjes in tweeën gedeeld, Dus niet dat de ene harde schijf super dominant is qua bandbreedte?
Dat ze elkaar gaan uitknijpen gebeurd sowieso, je hebt maar 240Mb/s, da's niet veel, gezien 1 enkele HDD in de regel al 2 tot 3 keer zo snel is als die via een IDEpoort aangesloten zou zitten. Helemaal netjes door midden zal de bandbreedte niet gedeeld worden, dat hangt helemaal af van hoe het zit wat er met die HDDs gebeurt.
Pagina: 1