Dubieuze URL aanbieding?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ik kreeg net een mailtje dat een URL binnenkort vrijkomt en dat ik hem alvast kan reserveren. Nou is dat een URL die ik inderdaad graag wil registreren, maar de verzender is een voor mij volledig onbekend bedrijf en ik heb nooit ergens gepubliceerd dat ik die URL wil hebben.

Ik vraag me dus af of dit legitiem is. Als ik reageer dat ik de URL inderdaad wil, kunnen zij die onmiddelijk registreren en dan mij veel geld vragen. Maar als het wel legitiem is, dan is dat wel weer handig, want ik wil die URL wel graag hebben.

Dit is de mail die ik ontving (URL heb ik even in xyz veranderd, omdat dit een bedrijfsding is):
Priority Domain Availability Notice for xyz.com:

In the next few days, xyz.com will be listed for sale. Since you have a similar domain name, I thought you might be interested in acquiring xyz.com.

You can confirm your interest in the domain xyz.com by filling out the form here: http://CIEROS.COM/2e0d033xyz

After I receive a confirmation that you are interested in the domain xyz.com, I will be in touch with you promptly to make arrangements.

I look forward to hearing back from you.

Sincerely,
Arthur Simmons
InTrust Domains

It's my hope that you love the priority domain notice system. If you don't, just open the following link and you won't receive anymore - http://CIEROS.COM/1/2e0d033xyz
Wat ik ook dubieus vind, is dat de URL van dit bedrijf Cieros.com is, dat die forward naar dnipremiumnames.com en dat het bedrijf dan Intrust Domains heet. En volgens joker.com (mijn vaste URL registrar), is xyz.com momenteel geregistreerd door GODADDY.COM INC, en helemaal niet door Intrust Domains.

Dus, mijn vraag, wat kan ik het beste doen in dit geval?

Alvast bedankt! :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 16:25
Oogst schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 14:19:
Ik kreeg net een mailtje dat een URL binnenkort vrijkomt en dat ik hem alvast kan reserveren. Nou is dat een URL die ik inderdaad graag wil registreren, maar de verzender is een voor mij volledig onbekend bedrijf en ik heb nooit ergens gepubliceerd dat ik die URL wil hebben.

Ik vraag me dus af of dit legitiem is. Als ik reageer dat ik de URL inderdaad wil, kunnen zij die onmiddelijk registreren en dan mij veel geld vragen. Maar als het wel legitiem is, dan is dat wel weer handig, want ik wil die URL wel graag hebben.
Dit is de mail die ik ontving (URL heb ik even in xyz veranderd, omdat dit een bedrijfsding is):
Wat ik ook dubieus vind, is dat de URL van dit bedrijf Cieros.com is, dat die forward naar dnipremiumnames.com en dat het bedrijf dan Intrust Domains heet. En volgens joker.com (mijn vaste URL registrar), is xyz.com momenteel geregistreerd door GODADDY.COM INC, en helemaal niet door Intrust Domains.

Dus, mijn vraag, wat kan ik het beste doen in dit geval?

Alvast bedankt! :)
Hangt er vanaf hoeveel je bereid bent om te betalen. Anders is het gewoon joker.com even contacteren en melden dat je dit hebt aangekregen, je effectief deze wilt gebruiken, en dat zij hier niet voor kunnen zorgen.

Maar om in zee te gaan met een bedrijf dat je niet kent, en zelf benaderd zonder boe af bah, dat is gedoemd om te mislukken.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb ooit begrepen dat wanneer je op bepaalde sites van registrars een domein intoetst om te zien of deze vrij is, deze worden geharvest en geregistreerd in de hoop dat iemand daar veeeeeeel meer voor geeft dan het standaardtarief.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Okee, bedankt, ik ga dus niet op hun reageren. :) Ik kreeg trouwens vandaag een vergelijkbare spam van een ander bedrijf. Daarin stond dat het is omdat ik xyz.net al bezit en ze daarom denken dat ik xyz.com ook wil hebben.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Viel me trouwens ook op dat Transip mijn naam (voornaam, achternaam) geregistreerd heeft en doorlinkt naar een pagina waar ik het domein kan kopen. Ik hoop dat het toeval is (ben wel klant daar maar er zijn meerdere mensen met dezelfde naam), anders zou het me best tegenvallen van transip.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Marzman schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:29:
Viel me trouwens ook op dat Transip mijn naam (voornaam, achternaam) geregistreerd heeft en doorlinkt naar een pagina waar ik het domein kan kopen. Ik hoop dat het toeval is (ben wel klant daar maar er zijn meerdere mensen met dezelfde naam), anders zou het me best tegenvallen van transip.
Probeer eens een andere dns voor de gein.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Oogst schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:14:
Okee, bedankt, ik ga dus niet op hun reageren. :) Ik kreeg trouwens vandaag een vergelijkbare spam van een ander bedrijf. Daarin stond dat het is omdat ik xyz.net al bezit en ze daarom denken dat ik xyz.com ook wil hebben.
Verstandig, is gewoon pure spam namelijk. Krijg ze ook regelmatig, gewoon onzin en een manier om mensen wat geld af te troggelen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik heb ondertussen nog twee aanbiedingen meer gehad hiervan. Zit nu op vier aanbiedingen van vier verschillende bedrijven, maar wel twee van dezelfde persoon. Als dit geen spam/afzetterij is...

Het mooie is wel dat ik nergens had kunnen vinden wanneer xyz.com vrij zou komen en ik denk dat dit wel betekent dat het op korte termijn daadwerkelijk vrij komt. In de gaten houden dus. :)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Ik werd zelfs gebeld door een Nederlands bedrijf dat de .com van mijn domein vrij zou komen en dat ik die voor een laag bedrag kon kopen. Bleek helemaal niet geregistreerd te zijn en ik kom em zelf gewoon registreren. Ik zou even kijken bij SIDN of je domein inderdaad met .com al is geregistreerd en zelf goed in de gaten houden wanneer dese vrijkomt en dan zelf op de normale manier registreren.
Ik kon voor het "luttele" bedrag van €545,00 ex. BTW alvast vastleggen dat wanneer mijn .com domein vrijkwam ik het eerste recht had hierop.
Ik heb de hele zooi lekker links laten liggen en 2 maanden later zelf de .com laten registreren. Was zelfs door niemand ooit eerder geregistreerd.

Dit is gewoon oplichting.. pas op

• Oogst
Ha, ik heb geluk gehad. De URL is net normaal vrijgekomen en ik heb dus net gewoon xyz.com kunnen registreren zonder hem over te hoeven kopen van afzetters of zo. 8)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1