Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP en XS4ALL snappen W7 en i5 niet

Pagina: 1
Acties:

• digitweak
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01-08 11:45
Haalde "even" voor mijn vrouw snel een nieuw notebook; een HP G62 met een i5 processor. Er zit W-7 op.
Op mijn (ook HP) werkstation zit ook W7 en via de Fritzbox 7170 van XS4ALL internet ik al een tijd draadloos. Geen probleem.
Maar het notebook is noch door de helpdesk van HP (ca 4uur) noch door onze beroemde XS4ALL (2,5 uur) draadloos aan de gang te krijgen. Na opstarten heel even,W updates erop en daarna nog een of twee keer, daarna niet meer. Alles, (voor zo ver door alle partijen gechecked) wat er aan updates, firmware protocollen maar aan te passen is, is gedaan. Al nieuw notebook gehad, waarbij bleek dat die eerste het aan de omruilbalie op het aanwezige netwerkje probleemloos deed.
Ik vermoed een combinatie van i5 en een officieel niet Microsoft 64bit compatible Fritzboxje.
Men geeft het op en alleen nog elkaar de schuld, ik krijg nog een ander (nieuwer model) modem, maar of dat de oplossing gaat worden?
Dat wordt nog lachen, maar niet voor mensen die "gewoon "een nieuw notebookie kopen.
Zijn er al meer ervaringen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Doet het notebookje het bekabeld wel?
Het lijkt mij sterk dat je niet met 64bit en een Fritzbox zou kunnen werken. Wat je i5 er mee te maken zou moeten hebben is mij totaal onduidelijk.

Geef eens wat meer info:
- zie je je draadloze netwerk wel?
- krijg je foutmeldingen?
- wat voor beveiliging gebruik je?
- Geen mac filter of iets dergelijk in je netwerk?
- Ip via DHCP of handmatig ingesteld?
- wat zegt ipconfig/all?

Desktop | Server | Laptop

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:18
Probeer eens je beveiliging van je netwerk naar WEP te zetten.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Dutch_guy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-11 09:21

Dutch_guy

WYSIWYG

Heb hier net een nieuwe laptop met Core i7 en W7. Modem is een Fritzbox 7340 van XS4ALL.

Werkt prima. Lijkt mij ook sterk dat de processor er iets mee te maken zou hebben.

Probeer eens een andere beveiliging. WEP bijvoorbeeld. Gewoon om te proberen.

Netwerkadapter al van een nieuwe driver voorzien ?

Pay peanuts get monkeys !