Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PowerPoint] panorama afbeelding

Pagina: 1
Acties:

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 20:14
In PowerPoint wil ik een presentatie geven van een swimminglane. Omdat deze te breed is voor een dia wil ik deze bij iedere muisklik een stukje naar links laten schuiven over het beeld. Om zo per gedeelten een toelichting te kunnen geven.

Anders benaderd; een panoramafoto die steeds een stukje naar links schuift bij een muisklik.

Wat heb ik al gedaan / gevonden;
In PowerPoint de optie 'Effect toevoegen' > Animatiepaden > Links.
Op zich doet deze optie wat ik wil, echter maar 1 keer schuiven daarna lukt het niet om vanaf dat punt verder te schuiven.

Dit GoT topic bekeken, dat mij helaas nog niet aan de oplossing heeft kunnen helpen, deze persoon wil automatisch schuiven.
En veel Google, zoals deze echter wil die persoon constant van links naar rechts en vise versa blijven schuiven, dus zonder muisklikken.

Hopelijk is mijn vraag duidelijk en nog mooier, heeft er iemand een antwoord.

Tags: animatie, afbeelding schuiven, PowerPoint, swimminglane,

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 07:04
Net even een klein testje gedaan met powerpoint 2003 en bij mij gaat het zonder problemen.

Mijn stappen:
  1. Klik het plaatje aan en kies voor een animatiepad naar links,
  2. Herhaal stap 1.
  3. Als het goed is staan er 2 animaties in je actielijst
  4. Pak nu het bovenste animatiepad op en zet deze links van het 1e animatiepad. (einde 1e = begin 2e)
  5. Herhaal stap 2 tot 4 voor de overige stappen
  6. Klaar is je animatie

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• qbix
Tim, Dank voor je reactie. En inderdaad lijkt mij dat ook de logische weg.

Ik heb het nog maar eens geprobeerd. Maar kan er nog steeds geen touw aan vast knopen.
Het ene moment schuift het plaatje inderdaad zoals jij zegt netjes door, maar het andere moment schiet de afbeelding naar een willekeurig punt en schuift vanaf daar een stukje opzij.

Ik zit nog te puzzelen wat ik nu anders doe tussen het wel en niet goed laten werken.
Misschien heeft de breedte van de afbeelding invloed? Of Als ik een 'naar links schuif animatie' op de afbeelding plaats die buiten de kaders van de dia staat dat het dan mis gaat.

Als het echt niet goed komt is een laatste redding nog om de afbeelding in stukken te knippen en ieder stuk op een aparte dia te zetten

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:28
Als het geen probleem is om even andere software te gebruiken zou je prezi kunnen gebruiken, je upload de foto en vervolgens kun je zelf instellen welk gebied hij laat zien iedere keer. Erg gemakkelijk.

• Tim_bots
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 07:04
Wat er waarschijnlijk aan de hand is is dat je de groene en de rode pijl niet tegen elkaar hebt staan.

Het midden van het plaatje loopt over de lijn tussen de 2 punten. Wil je dus dat het plaatje verderop naar boven of beneden gaat dan is dit ook te regelen door een lijn schuin naar boven te tekenen.

Ik zou zeggen, pak een paar plaatjes en ga eens wat proberen.

Mocht je voorbeelden zoeken kijk dan op de volgende site, dan die je goed wat er mogelijk is met (te veel) tijd en powerpoint:
http://pptheaven.mvps.org/index.html
Dit aangezien ik ook een berg trucjes bijgeleerd heb.

Tip: een .pps (zelf startende presentatie) is te openen door eerst powerpoint te starten en vervolgens op bestand-> openen te klikken.

Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots

• qbix
Prezi kende ik nog niet, daar ga ik zeker in de toekomst nog wat mee doen. Mooie tip.

Alleen voor mij huidige presentatie gebruik ik het nog maar niet. Als je geen betaalde account hebt dan is de presentatie publiekelijk toegankelijk en ik weet niet hoe de organisatie daar tegenaan kijkt.

Voor nu heb ik toch maar voor de radicale oplossing gekozen, de afbeelding in stukken te zagen, om zo steeds een gedeelten te laten zien.

Wel bedankt voor de opmerkingen en mochten die er nu of later door iemand zijn. Ik zou zeggen voeg ze toe zodat een volgende GoT zoekopdracht wellicht tot een gewenste oplossing leidt.
Pagina: 1