Website NS is uit de lucht

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Misschien wel belangrijk om te melden dat het komt door de kou:
Indirect hebben onze servers ook last van de kou buiten: er wordt een bijzonder groot beroep op de capaciteit gedaan.
Bron: @NSInformatie (Twitter)

Ik heb geen leuke ondertitel.

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Het komt omdat er niet genoeg capaciteit is, niet omdat de servers te koud zijn hoor :D

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:29

Reinier

\o/

Viel me ook op (en met mij nog een miljoen mensen ;) ). Toevallig hoorde ik net een aantal NS-commercials op de radio die oproepen op ns.nl te kijken. Timing is everything :P

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:56
She means: Door de kou bezoeken meer mensen ns.nl.
You think: door de kou gaan de servers kapot

Of denk ik verkeerd?

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11-2025
Craven schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:29:
She means: Door de kou bezoeken meer mensen ns.nl.
You think: door de kou gaan de servers kapot

Of denk ik verkeerd?
Klopt. Shame on me.

Ik heb geen leuke ondertitel.

• iBurger
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-08-2025
kan de NS niet even een paar servertjes bij Amazon huren? het is toch ook een rampen bedrijf.

• franssie
  • Laatst online: 02:20

franssie

Save the albatross

als die prutsers nou alles zouden forwarden naar m.ns.nl zou ie het aan moeten kunnen maar vooruitdenken is iets wat ze zowel bij Pro-Rail als de NS blijkbaar nog steeds niet kunnen.

Klaar voor de winter ..?

[x] Ongeschikt
NS_online NS online
door een technische KPN storing kunnen we via NS.nl, Reisplanner Xtra e.d. op dit moment geen actuele reisinformatie verstrekken. 2/3
Ik zag het net ook - ok dan, voor deze ene keer zie ik het door de vingers :+

[ Voor 36% gewijzigd door franssie op 17-12-2010 13:50 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-02 08:49
door een technische KPN storing kunnen we via NS.nl, Reisplanner Xtra e.d. op dit moment geen actuele reisinformatie verstrekken. 2/3
Daar is de oorzaak :)

~ Mijn prog blog!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De oorzaak is dat er enorme vertragingen zijn, zie http://www.traphic.nl/trein.aspx

Als de ns website zou werken zouden deze allemaal op de voorpagina onder storingen komen te staan. Aangezien de NS al zo'n goede reputatie heeft worden ze ge-bitchslapped door de politiek met kamervragen.

Dus gewoon doen of je neus bloedt en je site offline trekken :P

• eymey
  • Laatst online: 20:35
Update 13.45: De Nederlandse Spoorwegen wijdt de onbereikbaarheid van ns.nl aan een technische storing van KPN.
"Wijdt"? Volgens mij is het gewoon "wijt"

http://www.majstro.com/We...w_wijten.php?gebrTaal=dut

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

iBurger schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:43:
kan de NS niet even een paar servertjes bij Amazon huren? het is toch ook een rampen bedrijf.
Lekker kort door de bocht en populistisch.

Ten eerste host en beheert NS natuurlijk die site niet zelf, dat is allemaal uitbesteed aan andere partijen, net zoals de rest van de ICT.

En daarnaast lag de oorzaak van de storing dus niet bij NS, maar de leverancier van de verbinding, in dit geval KPN...

Virussen? Scan ze hier!

• Phi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 02:03

Phi

Volgens mij is de NS site down is vanwege een stroomstoring bij InterConnect in 's-Hertogenbosch (Stroomaggegraat afgebrand). Een hele boel andere sites liggen ook plat, waaronder efteling.nl, cheaptickets.nl, cheapcargo.nl, kpn.nl en dus ook ns.nl. En het is dus zo dat de servers die ik beheer ook allemaal platliggen. Wat een begin van het weekend.

Ik weet dus niet 100% zeker dat ns.nl ook bij InterConnect hangt, maar ik neem dus aan van wel.

Linkje:
http://twitter.com/search?q=%23interconnect
@christianvriens: Brand in datacenter #interconnect is de reden van offline #ns website

[ Voor 8% gewijzigd door Phi op 17-12-2010 16:30 ]

• hiddit
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-02 10:07
bij mij is op dit moment ns.nl weer online

voor een deel dan }:|

[ Voor 22% gewijzigd door hiddit op 17-12-2010 16:36 ]

• Phi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-02 02:03

Phi

Dus wel gelijk. NS storing kwam inderdaad door InterConnect:

@cheapcargo CheapCargo.com is weer volledig bereikbaar per e-mail en telefoon. Ook CheapTickets, Mijnwebwinkel.nl en NS draaien weer. #interconnect

Klopt ook wel, want onze servers komen ook weer in de lucht. :)

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-02 08:39
Inderdaad weer online. Nieuwsberichtje kan dus aangepast worden :)

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ik geloof dat alle relevante info wel is gegeven, en om te voorkomen dat dit topic in een soort statusmeldingstopic voor de NS verandert, hang ik hier een slotje op. Wanneer het artikel wordt aangepast weet ik niet, want - geloof het of niet - de auteur zit vast in de trein.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.