Dynaudio DM 2/6 of Monitor Audio RX1?

Pagina: 1
Acties:

• Vistajevski
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:14
Op zoek naar een speakersetje voor mijn nieuwe Teac cr-h500 receiver (hij speelt nu nog op de Yamaha-boxen van zijn voorganger, maar dat is geen blijvertje) heb ik mijn keuze op basis van eisen, budget, specificaties en reviews inmiddels teruggebracht tot twee alternatieven: de dynaudio DM 2/6 en de monitor audio RX1. Geluisterd heb ik nog niet, en dat ga ik ook niet doen omdat luistersessies in de winkel in mijn ervaring weliswaar leuk zijn maar niet geschikt voor het uitzoeken van speakers voor thuis. Daarnaast heb ik er ook gewoon de tijd niet voor. De dynaudio's beschouw ik als een veilige keuze. Ik heb uit het verleden ervaring met de audience 42 en 52, en daar heb ik nooit iets op aan te merken gehad (strak, gedetailleerd, niet vermoeiend), behalve dat ik ze weinig spannend / erg neutraal vond. Met monitor audio heb ik geen ervaring, maar ik begrijp wel dat ze wat dynamischer klinken dan de dynaudio's. Ze zijn ook behoorlijk wat gevoeliger, wat bij de Teac (2x40w bij 6 ohm) ook een voordeel is. Wat mij echter enigszins huiverig maakt is de metalen tweeter en het risico op boemerig laag. Mijn ervaringen met B&W-speakers (600 serie) zijn op dat punt niet fantastisch, en ik vraag me af in hoeverre ik met de rx1's dat risico ook loop.

Is er iemand die ervaring heeft met zowel de dynaudio's als de monitor audio's, en evt. ook nog met B&W-speakers?

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben erg tevreden over m'n B&W 685's maar blind (en op ervaringen van anderen) zou ik nooit bijna 600 Euro aan speakers willen uitgeven.

Uiteraard heb je thuis andere akoestiek en een andere amp, maar het geeft je zeker een goede indruk als je luistert.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:27
Het zijn beide fraaie speakers maar wel vrij gevoelig voor een goede opstelling Ze hebben allebei een basreflex poort aan de achterkant waardoor ze zeker wat ruimte aan de achterkant nodig hebben.

Het is zeker aan te bevelen om ze wel eerst een audiozaak te beluisteren om zo te bepalen of het klankbeeld iets is wat jij wenst. De Dynaudio's zijn erg neutraal en de MA's inderdaad wat dynamischer maar of dat bij je en je muzieksmaak past? Eerst luisteren en dan proberen een deal te maken door één set mee naar huis te nemen om het daar te proberen. Is dat niks, dan omruilen voor de andere set.