Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Corsair 750 HX
i7 970 4.4 Ghz
GA-X58A-UD7
Kingston Hyper x 1600 ddr 3 12GB
ATI Readon 5870 crossfire
2x ssd intel 80 GB Raid 0

Dus ik heb iets kapot gemaakt met mijn laatste test met prime 95 :( en krijg nu bij het opstarten een blue screen waarin wordt verteld dat er hard ware problemen zijn.
Ik heb de video kaarten een voor een geprobeerd een voor een de geheugen modulles eruitgehaald
en getest op het witte slot naast de CPU zoals in het boekje. Ik heb een paar keer mijn bios gereset stroom eraf en baterij eruit. Geprobeert op te starten van af windows 7 DVD

Het systeem liep heel mooi totdat ik ...de laaste overcklock gedaan heb..eerst cinnebench gedraait...en geweldige score dus ik dacht ok toen Vantage 3D gedraait een hele hoge score maar tijdens de test met hoog contrast in het berg gebied zag ik wat rare trillingen in het beeld en dacht dat kunnen we wel oplossen door het voltage iets om hoog te zetten. Toen ben ik met Prime 95 begonnen en kreeg mijn eerste Bsod voltage iets opgeschroeft van mijn V core 425 V en gemonitort met Real temp Gt max 82 graden... weer Bsod toen mijn pll naar 1.880 V gezet en toen was het einde oefening. Tijdens het proberen zag ik dat de lampjes van het moederbord rood aan geven en kreeg alleen een zwart scherm. dus monitor gewisseld zwart scherm Bios weer gereset en een andere geheugen modulle erin en toen kreeg ik weer een Bsod.

Ik heb wel een gedachte wat er stuk is maar.. wie weet heb ik iets heel doms 8)7 gedaan en zou graag wat ideen en een tweede of derde opinie willen hebben.

Alvast bedankt en zeker meneer Nederakker die heeft mij de vorige topic heel goed advies gegeven. _/-\o_

De meeste PC problemen zitten tussen het scherm en de stoel...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:01

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Wat ben je allemaal aan het doen zeg?

Met een beetje geluk is alleen je OS naar de knoppen. Dat had ik na een OC aktie ook wel eens gehad. Probeer eens te booten van een WinPE (bartPE o.i.d) en kijk of dat wel goed gaat.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Hoi.. me OS naar de knoppen.??
Ik ga wel even googlen.."" operating system"" En dan proberen op te starten metWinPe. Ik heb hem gevonden eens kijken of ik daar uit kom..zou wel erg leuk zijn..:-) O ja ik heb windows 7 Home premium

Bedankt alvast

[ Voor 7% gewijzigd door undeepdiver op 17-12-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het beste stap is eigenlijk om terug te gaan naar je originele staat. Zo kan je bepalen of je OS dan wel verder goed draait. Hoeveel had je geklokt? welke waardes FSB, Multiplier, Voltage. Heb je een sterke voeding ? Heb je memtest gedaan? misschien geheugen voltage weinig. OS gaat niet zomaar stuk en windows 7 kan wel tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Mischien heb ik het niet goed uitgelegt maar hij start helemaal niet meer op ik kan wel in de bios komen en heb op safe modus geprobeert op te starten.

Ik heb alle 6 mijn geheugen modules om en om geprobeert bij twee modulles krijg ik wel het gigabyte begin scherm en kan via F 12 naar opstart opties of naar mijn bios via Del dan stel ik alles in op safe en of opstarten via de windows 7 DVD dan zie ik een dikke witte balk en laad hij windows. daarna start windows op ( In safe modus , herstel modus of normaal ) en ik krijg Bsod. Bij de andere vier modules krijg ik een zwart scherm... Tijdens de Oc heb ik de voltages van het geheugen op auto gehad Ik heb Vcore naar 1.425 bclk was 200, multiplier 22,[b] pll ( is normaal 1.8 heb ik op 1.880 gezet de voeding is 750 wat corsair HX het geheugen draaide exact 1600 mhz

Ik heb de windows memory test gevonden en ga het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-08 03:07
(jarig!)
Reset je bios naar default values, reinstall je OS en probeer het dan nog eens... Grote kans dat het dan weg is. zo niet: hardware defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Mr Alfabet..Ik heb alles gereset en geprobeert op default op te starten ook heb ik geprobeert van af windows cd te starten.. nu ben ik aan het uitvogelen hoe WinPe Windows Pre-installation Environment werkt dit is op advies van Mr roman...Nu heb ik het progamma gevonden maar er staat dat het voor vista is. grrrr als het hardware is is de kans groot dat mijn moederbord kapot is..? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarluXiaXl
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13

MarluXiaXl

Moshi Moshi!

Ik weet niet wat WinPe is, maar ik zie wel dat je raid 0 draait. Dit verhoogt ook de kans op corruptie van je OS. Formateer je SSD's en zet dan maar 1 SSD in je pc. Daar zet je dan windows opnieuw op. Als je dan alsnog een Bsod krijgt tijdens de installatie van windows 7 zal je ff nog je Bios helemaal moeten uitpluizen naar foute settings. En anders vrees ik dat er helaas een hardware defect is.

Heb je misschien nog een vriend waar je je CPU en geheugen etc. kan uittesten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• undeepdiver
Ik heb mijn moederbord vervangen voor een zelfde GA-X58A-UD7 maar helaas blauw scherm zelfde fout codes. :(

0x00000124, 0x0000000000000000, 0xFFFFFA800AC62028, 0x00000000B2000000, 0x0000000000030005 Ik heb eens op google gekeken maar de meeste uitleg snap ik domweg niet.

Ik heb op een ander systeem mijn ssd's, video kaarten, voeding en geheugen modules getest en alles functioneerde prima. Dus ik dacht nieuw moederbord erin en hoppa ..maar nee dus nu is het waarschijnlijk de processor... weet iemand nog iets.. in een taal die ik ook begrijp..?

Fijne feestdagen... :)

[ Voor 77% gewijzigd door undeepdiver op 23-12-2010 23:12 ]

Pagina: 1