Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-11 17:27
Beste Lezers,

Na lang sukkelen met VMWARE Workstation vind ik het tijd om een centrale server in te richten met VMWARE ESX(i).
Hierbij met als hoofdzaak dat ik er van afstand altijd bij kan.
Maar er is 1 hele grote MAAR.

Ik gebruik nu Windows 7 met vmware server maar het is killing met 3gb ram en een dual core 2.8 ghz.
Nu wil ik dus gewoon alleen ESX(i) erop zetten, met een Dual Boot naar een Clean W7 omdat dit een 2e pc is waar ik ook films op kijk.

Nu wil ik dus mijn NTFS schijven niet formatteren maar op een of andere manier goed in VMWARE ESX(i) krijgen zonder problemen met DATA verlies of dergelijken.

Schijven die erin zitten:
2x 500GB NTFS
1x 80 Mag VMWARE ESX(i) op komen (de schijf is leeg)

Wie o Wie weet hoe ik dit kan doen, en heeft een passende handleiding zonder te veel regeltjes code in Linux Kernel...

VMWARE ESX(i) Draait op mijn hardware dus dat is geen probleem.

Ook heb ik al op het forum hier gekeken maar er staat niet veel hoe je echt letterlijk een ntsf station erin krijgt.
Bij VMWARE community word ik ook al niet veel wijzer.

Ik hoor graag van jullie.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

iirc moet je een tweede (virtuele) scsi-controller aanmaken in 'pass-through' mode en daar die rauwe schijven aan hangen.

De betere oplossing is om een HD van 1TB te lenen/kopen en daar je data op te backuppen en dan gewoon vmfs gaan draaien.

Een en andere heeft helemaal niks met Linux te maken.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:13

eagle00789

Est. November 2005

djkavaa schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:00:
[...]
Nu wil ik dus gewoon alleen ESX(i) erop zetten, met een Dual Boot naar een Clean W7 omdat dit een 2e pc is waar ik ook films op kijk.
[...]
Dit zou ik nooit doen. het is volgens mij zelfs bijna onmogelijk om dit voor elkaar te krijgen. De reden waarom ik dit nooit zaou doen is omdat ESX(i) uiteindelijk je machines host en runt. gooi je die down omdat je dualboot naar win7 wilt, kun je NIET bij de data op je ESX(i).
djkavaa schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:00:
Nu wil ik dus mijn NTFS schijven niet formatteren maar op een of andere manier goed in VMWARE ESX(i) krijgen zonder problemen met DATA verlies of dergelijken.
ESX(i) is gebaseerd op linux en dus kun je dit vergeten. Ik zou zeggen, zet al je data over naar 1 van de schijven, installeer ESX(i) en ken de lege schijf hier aan toe. maak een machine aan en haal de data via de machine over naar je nieuwe lege schijf. koppel nu de zojuist leeg gemaakte schijf aan ESX(i) en je bent klaar.
ESX(i) kan namelijk NIET rechtstreeks naar NTFS schijven schrijven

Verwijderd

waarom zou je ESX(i) willen installeren? ik mis het doel hiervan.
ESX is bedoelt als (server) virtualisatiehost en zeker niet bedoelt om te gebruiken in een dual boot systeem.

daarbij is de gestelde vraag voor het koppelen van NTFS schijven in een ESX (linux) omgeving gewoon niet mogelijk. (tenzij je pass-through gebruikt, maar daarmee maak je het jezelf alleen maar moeilijk...)

• Kavaa
Bedankt voor jullie reacties,

Is het mogelijk om het via een netwerk te doen.
Dan even weg van de dual boot maar is het mogelijk om netwerk locaties te open van Windows?
Dus de normale Windows Shares.
Of moet ik dit gebruiken in combinatie met FREENAS, ik ga binnenkort een Synology DS211 aanschaffen.
Misschien dat ik daar verder mee kom.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

eagle00789 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 12:44:

ESX(i) is gebaseerd op linux eneen type-1 Hypervisor, en niet een OS dus kun je dit vergeten.
Fixed that.

Dat er een stukje Linux-based kernel draait voor management is leuk, maar het is geen fullblown OS. Dan moet je het ook niet als zodanig gaan beschouwen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kavaa
alt-92 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:27:
[...]

Fixed that.

Dat er een stukje Linux-based kernel draait voor management is leuk, maar het is geen fullblown OS. Dan moet je het ook niet als zodanig gaan beschouwen.
Heb jij een oplossing voor mijn probleem misschien?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die is je al gegeven, maar daar wil je niet aan blijkbaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Kavaa
alt-92 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:46:
Die is je al gegeven, maar daar wil je niet aan blijkbaar.
Nee:$, ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat het ook op een andere manier mogelijk moet zijn.
En de mogelijkheid die ik had via LAN is ook nog door niemand bevestigd.

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RDM is de oplossing die je zoekt, op die manier kan je disks raw doorgegeven aan virtuele machines installeer een Windows Server of XP als guest en share je data terug. Die negatieve reacties op RDM zijn voornamelijk omdat het officieel niet ondersteunt wordt en mensen dan nerveus worden ;) De reden waarom is omdat in business hardware raid en san defacto standaard zijn. Het belemmert je virtualisatie mogelijkheden zoals vmotion en dergelijke maar dat zijn toch kul argumenten met één host. Er zijn wel degelijk voordelen te vinden om dit gebruiken zoals: ESXi/guest stuque? Data uitlezen op gewone pc omdat er NTFS opstaat en geen vaag propertiary VMFS (waarom, hebben ze destijds niet gewoon een beter open FS geleend |:().

De andere reacties hebben het overigens over pass-trough zover ik weet is dat iets anders dan RDM omdat het support vereist van je controller of chipset (vt-d?).

[ Voor 68% gewijzigd door analog_ op 18-12-2010 17:26 ]

• Kavaa
analog_ schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:19:
RDM is de oplossing die je zoekt, op die manier kan je disks raw doorgegeven aan virtuele machines installeer een Windows Server of XP als guest en share je data terug. Die negatieve reacties op RDM zijn voornamelijk omdat het officieel niet ondersteunt wordt en mensen dan nerveus worden ;) De reden waarom is omdat in business hardware raid en san defacto standaard zijn. Het belemmert je virtualisatie mogelijkheden zoals vmotion en dergelijke maar dat zijn toch kul argumenten met één host. Er zijn wel degelijk voordelen te vinden om dit gebruiken zoals: ESXi/guest stuque? Data uitlezen op gewone pc omdat er NTFS opstaat en geen vaag propertiary VMFS (waarom, hebben ze destijds niet gewoon een beter open FS geleend |:().

De andere reacties hebben het overigens over pass-trough zover ik weet is dat iets anders dan RDM omdat het support vereist van je controller of chipset (vt-d?).
Oke, ik snap het denk ik een beetje.
Als ik deze server weer heb draaien zou jij mij dan misschien kunnen helpen met een test disk van 60 gb ntfs op usb dan wel.
Misschien dat ik het dan in 1 een keer snap en ik andere mensen hier ook mee kan helpen.
Je mag me DMen hierover graag zelfs.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

djkavaa schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:16:
En de mogelijkheid die ik had via LAN is ook nog door niemand bevestigd.
Ik probeer je aan het verstand te brengen dat je hypervisor geen OS is.
Iets wat je toch best wel goed uitgelegd kan vinden op Wikipedia of op de Vmware site zelf, eerlijk gezegd.

Als je dan toch nog steeds bestanden op het netwerk wil kunnen benaderen zul je die disken inderdaad via een Guest moeten gaan aanbieden.
Wat hierboven nogmaals bevestigd wordt naast dat je in de tweede post al die hint was gegeven.

Qua dualboot met een fysieke install: ik zou daar dan niet aan beginnen, voor wat filmpkes gaan kijken. Dan pak ik daar liever een Mediabox of desnoods een minimaal HTPC configje voor + een TV zodat het een beetje om aan te zien is.

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 18-12-2010 18:52 ]

Pagina: 1