Smmige websites niet beschikbaar via UPC

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen problemen om sommige websites te bereiken via mijn UPC verbinding, bijv. https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace/?bnr=23.

Als ik vervolgens een VPN tunnel naar mijn werk opzet, kan ik deze sites wel bereiken.

Bekend probleem bij UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

jep

Wij (hosting provider) zien meer rare dingen gebeuren op UPC verbindingen. Bepaalde websites en FTP servers zijn heel slecht bereikbaar, andere (op zelfde netwerk maar ander ip) weer prima. Dat alleen bij UPC.

Dus, wellicht zijn er meer mensen en is er iets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Ik zit hier op een UPC zakelijk verbinding en die link doet het prima.
Thuis heb ik ook nooit dat soort rare problemen, en daar heb ik een consumentenlijn van UPC.

Daar moet ik dan wel bij vermelden dat ik een andere DNS gebruik. Misschien zit daar het probleem?
DNS servers van providers staan niet bekend als de meest betrouwbare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik zit hier op een normale residentiele UPC verbinding met de default UPC DNS servers en kan de link hierboven probleemloos bereiken.

Allicht is het dus geen DNS maar een routeringsprobleem vanaf het IP-range waar jij op zit. Ik zit in 95.97.68.0/24.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:28

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Wij (hoster) merkten hetzelfde probleem als wat jep beschrijft, wij(onze upstream) hebben onze transit met KPN uitgezet en het probleem is opgelost.(zij het tijdelijk)

Uiteraard weet het UPC NOC van "niks". :/
Te belachelijk voor woorden dat zo'n NOC niet met andere partijen wilt communiceren.

Aangezien 2 hosters (ik en jep) hetzelfde probleem ervaren op compleet gescheiden AS nummers lijkt het mij redelijk te concluderen dat dit probleem echt bij UPC zit.
(Ik wist het zelf al , maar dit is voor jep en eventuele andere hosters.)

@Jep , servicez.org .... was dat vroeger niet een shell boer?

[ Voor 70% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-12-2010 14:44 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Euh, waarom ben je er zo zeker van dat UPC het probleem veroorzaakt als de oplossing lijkt te liggen om te peering met KPN tijdelijk uit te zetten? Zou het dan niet net zo goed bij KPN kunnen liggen?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verdere ontwikkelingen: ik kom er net achter dat https sites via mijn iPad prima werken, en dat het probleem zich alleen voordoet met mijn Vista (werk)laptop (zowel met Chrome, IE8 en Firefox browsers).

Op andere netwerken (niet via UPC) heb ik geen problemen met mijn laptop.

Aan mijn UPC modem heb ik een Sitecom wireless router hangen. Zou de combinatie Vista-Sitecom roet in het eten kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat kun je toch prima zelf uitsluiten door je PC rechtstreeks op de modem aan te sluiten?

Sowieso verbaast het me dat je dat nog niet gedaan hebt voor hier te vragen of anderen met dezelfde ISP hetzelfde ervaren. Kwestie van eerst zelf te doen wat je kunt voordat je op GoT post...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:28

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

dion_b schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 20:54:
Euh, waarom ben je er zo zeker van dat UPC het probleem veroorzaakt als de oplossing lijkt te liggen om te peering met KPN tijdelijk uit te zetten? Zou het dan niet net zo goed bij KPN kunnen liggen?
Denk je dat ik dat voor de lol zeg oid?
Ik geniet ervan om mensen op het verkeerde been te zetten.... :S

UPC maakt voor een groot gedeelte gebruik van het KPN glasnetwerk ;)

Daarbij gaf het UPC NOC later toe dat het probleem bij hun ligt ;)

[ Voor 8% gewijzigd door CrankyGamerOG op 27-12-2010 10:53 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1