Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:40
Ik heb een dilemma. En wat (domme) vragen. Ik heb een 2-jarig HI abonnement met een Nokia 5800. Oud ding, al lang z'n tijd voorbij vind ik en hoog tijd voor een nieuwe. Op 6 januari kan ik mijn contract verlengen en dan wil ik voor de HTC Desire HD gaan.

Nu, met de kerstvakantie voor de deur, blijkt opeens dat de accu van m'n Nokia kapot is. Hij laadt niet meer op, ook niet met een andere lader. Nu heb ik dus meerdere opties. Of ik koop tijdelijk een prepaid toestelletje, of ik doe 3 weken zonder telefoon (geen optie eigenlijk) of ik probeer iets anders.

Dat brengt mij bij het volgende.

Optie 1: Stel ik koop de HTC Desire HD simlockvrij, kan ik dan mijn simcard van de Nokia in de HTC stoppen en vrolijk verder gaan met mijn abonnement? En die ook straks verlengen?

Optie 2: Stel ik koop een HTC Desire HD simlockvrij en sluit een SIM-only abonnement af, kan ik dan na verloop van tijd weer overstappen naar een abonnement en mijn oude nummer van mijn abonnement behouden?

Optie 3: Proberen bij Hi of ik nóg eerder kan verlengen, zodat ik ipv 6 januari gewoon morgen al mag verlengen.

Kunnen jullie antwoord geven? Reparatie is geen optie. Dan ben ik hem weken kwijt en als ie terug is kan ik een nieuwe uitkiezen..

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Ik heb nagenoeg exact dezelfde situatie gehad (Toestel over datum en voortijdig overleden).

Ik weet niet of je perse bij Hi wil blijven, maar je kunt nu al overstappen naar een andere provider, al dan niet met nummerbehoud, en dan loop je fluitend de winkel uit met een nieuw toestel. De ervaring leert dat de kortingen bij een nieuw contract scherper zijn dan bij een verlenging.

Wil je wel heel graag bij Hi blijven, dan rest er niets anders dan wachten totdat je mag verlengen. Optie 1 is gewoon mogelijk. Optie 2: De constructie die je daar op schrijft is behoorlijk omslachtig en dat zou ik niet zo doen. Ik zou als ik jou was dan het toestel gewoon kopen en dan op 6 januari verlengen naar Sim-Only. Wil je dan daarna weer een abo met toestel, dan is dat gewoon mogelijk. Optie 3 kan je vergeten, tenzij je open staat voor een andere provider (Voda, T-mob en de onderhangende merken, binnen het KPN concern maak je geen kans).

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWSAH
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-09 11:40
Bedankt, duidelijke uitleg. Dan ga ik voor een simlock vrij toestel en straks over naar SIM-only abonnement. Scheelt in maandkosten en bel stukken voordeliger. En dan heb ik straks al een nieuw toestel.