Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Office 2003 naar Office 2010 -> problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Heb een laptop met Office 2003.
Daar heb ik Office 2010 overeen geïnstalleerd (upgrade).

Toen kon ik Outlook niet meer opstarten.
Bleek dat ik én 2010 én 2003 beide geïnstalleerd had staan.
Ik kreeg ook een melding bij het opstarten van 2010, dat ik misschien een andere emailclient zou gebruiken.

En onder Windows Update stonden updates voor 2003.

Normaal moet 2010 2003 toch gewoon vervangen en alles overnemen??

Er zitten een heleboel zeer belangrijke mails tussen, alsook contacten etc...

Hoe kan ik Office 2010 installeren (clean) die toch alles overneemt van 2003?

Ik kan Outlook 2010 pas opstarten als ik die updates voor 2003 terug verwijder..

Ik heb Windows Vista draaiende. (het is een werklaptop)

Alvast bedankt!
Xaboteur

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:37
Het is een werklaptop waar je zelf op zit te klooien? Zal je sysadmin waarderen...

Anyway, gewoon backup maken van al je belangrijke bestanden/mail e.d. Hele zooitje verwijderen en dan netjes office 2010 installeren al geprobeerd?

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:45
Dude,

Kun je outlook 2003 wel opstarten? Zo ja, maak in outlook 2003 een export van alle persoonlijke mappen (dat is incl. contacten etc). Wanneer je deze export hebt gemaakt kun je office 2003 volledig verwijderen (2010 ook vewijderen) en vervolgens een clean install draaien van Office 2010.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ga het proberen!

Ik houd jullie op de hoogte!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
elma_illusion schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:37:
... maak in outlook 2003 een export van alle persoonlijke mappen (dat is incl. contacten etc).
Een export is geen goede backup en volledig overbodig. Een kopie maken van het originele pst-bestand is voldoende om een volledige backup te hebben.
Zie ook; http://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm

Hoe dan ook; hoewel een backup maken natuurlijk altijd goed is, zul je merken dat je instellingen niet verwijderd worden bij het verwijderen en opnieuw installeren van Office. E-mail data gaat al helemaal niet verloren (je doc/docx bestanden worden ook niet verwijderd bij het verwijderen van Word).

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:32:
Normaal moet 2010 2003 toch gewoon vervangen en alles overnemen??
Het volledig verwijderen van een vorige versie van Office wordt altijd aanbevolen ipv een in-place-upgrade. Zo worden bijvoorbeeld gedeelde Office 2003 componenten niet verwijderd bij een upgrade.

Outlook had inderdaad compleet geupgrade moeten worden aangezien het niet mogelijk is om 2 versies van Outlook geïnstalleerd te hebben op je computer. Wanneer dit verkeerd gegaan is betekent dit dat de originele installatie van Office 2003 beschadigd was. Meestal wordt dit veroorzaakt door het draaien van RegCleaners.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je duidelijke uitleg Roady!
Ik hou je op de hoogte.

Edit: het is gelukt, geen problemen meer nu! Heb alles kunnen behouden.

Bedankt!

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 13:31 ]

Pagina: 1