iPhone sms geluid tijdens bellen uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb een iPhone4 en wanneer ik een SMS ontvang tijdens een telefoongesprek dan ruist dat sms geluid als een donderstraal door mijn oor... word er half doof van, echt vervelend.

Ik kan niet vinden hoe ik dit uitschakel.
Wel zie ik op internet forums diverse mensen die hier ook last van hebben.

Iemand de oplossing?

Dank, ook namens mijn oor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Je hebt aan de linkerkant van je iPhone een mute-switch, schakel die tijdens een telefoongesprek eens op mute :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Ja maar dan moet je dat wel iedere keer doen, toch weer een extra handeling.
Apple heeft hier dus niet aan gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
jimbo123 schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:21:
Ja maar dan moet je dat wel iedere keer doen, toch weer een extra handeling.
Apple heeft hier dus niet aan gedacht?
Tja, als je te lui bent om even een schakelaar om te zetten :p.

Elke telefoon laat het geluid horen als je belt.. behalve als je hem op stil zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-06 00:51
O kom nou, je zet toch niet iedere keer je mute switch aan tijdens een gesprek, alleen omdat je een sms-je _kunt_ krijgen? Dat noem ik niet normaal. Ik heb de situatie nog niet bij de hand gehad (iPhone4) maar als dit echt zo is dan is het een flinke blunder. Bij mijn vorige toestel (Nokia E71) kreeg ik een bescheiden piepje als er tijdens een gesprek iets binnenkwam.

Misschien is het handig als de TS even zijn firmwareversie noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
De TS heeft gewoon gelijk over het geluid, die komt gewoon door, wel kan hij overwegen een minder luidruchtige ringtone te kiezen. Zo snerpend komt het namelijk niet door. of gewoon zoals ik al zei de muteswitch aanzetten. Veel moeite is dat niet.. gaan we straks ook zeuren dat het opnemen zo'n gedoe is omdat je moet swipen?
terwijl je belt kun je je duim bewegen en hoppa, mute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het gaat erom dat alle telefoons (sinds ik telefoons heb) het geluid killen of hooguit een zachte piep laten horen als er smsjes binnenkomen. De iPhone doet dit niet en laat ook de trilfunctie aanstaan. Ik heb me er ook al aan gestoord en kon zo snel ook geen oplossing vinden.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 16:46

Bosmonster

*zucht*

Ben het er wel mee eens dat dit storend is. Hetzelfde als je vergeet hem te muten als je muziek aan het luisteren bent. Dan ineens snoeihard een SMS-geluid in je koptelefoon is behoorlijk pijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Bosmonster schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:59:
Ben het er wel mee eens dat dit storend is. Hetzelfde als je vergeet hem te muten als je muziek aan het luisteren bent. Dan ineens snoeihard een SMS-geluid in je koptelefoon is behoorlijk pijnlijk.
Maar dan is je beltoon ook snoeihard :P. De iPhone heeft verschillende volumeregelingen voor beltoon met koptelefoon (ook sms), beltoon zonder koptelefoon, muziek / andere geluiden met koptelefoon en muziek / andere geluiden zonder koptelefoon.

Kortom dan moet je de eerste gewoon ff aanpassen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dan moet je toch eens uitleggen hoe je die aan kunt passen :)

Want ik heb maar 1 volumeknop en als ik muziek luister is dat voor de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Bosmonster schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:31:
Dan moet je toch eens uitleggen hoe je die aan kunt passen :)

Want ik heb maar 1 volumeknop en als ik muziek luister is dat voor de muziek.
Juist, en als je geen muziek luistert is die voor je ringtones etc. En op het moment dat je navigatiestem spreekt is het voor de navigatiestem. Etc.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
Bosmonster schreef op maandag 20 december 2010 @ 10:59:
Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik muziek luister via mn koptelefoon dan gaat t sms geluid dus niet door mn koptelefoon maar laat ie t alsnog luid uit zn speaker knallen :? (heb ook een iphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:40
Dus zorgen dat er niets afspeelt, je oordopjes inpluggen en je kunt het ringtone/sms volume aanpassen.
low_n_slow schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:38:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar dan? Als ik muziek luister via mn koptelefoon dan gaat t sms geluid dus niet door mn koptelefoon maar laat ie t alsnog luid uit zn speaker knallen :? (heb ook een iphone)
Huh, hoe doe je dat dan? Bij mij gaat al het geluid toch echt via de koptelefoon als die is ingeplugd (ringtones, push notificaties, sms en email geluiden).

[ Voor 70% gewijzigd door Hoedje op 20-12-2010 11:42 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 17:15
Hoedje schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:38:

Huh, hoe doe je dat dan? Bij mij gaat al het geluid toch echt via de koptelefoon als die is ingeplugd (ringtones, push notificaties, sms en email geluiden).
Ja dat vroeg ik me dus ook al af... kan het zijn omdat ik mn 3G op stil heb staan, dan mn dopjes inplug, muziek aanzet en dan hem van stil afhaal dat ie daarom dan geluid via de speaker afspeelt?

Hm dat is wel een testje waard aangezien je dus nergens wat kan instellen qua geluid (dopjes wel/niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Dus zorgen dat er niets afspeelt, je oordopjes inpluggen en je kunt het ringtone/sms volume aanpassen.
Aha. Wordt toch eens tijd dat Apple gewoon de volumeregelingen per situatie los instelbaar maakt ipv op deze rare manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Mijn ringtone is helemaal niet hard, maar als je de telefoon tegen je oor houdt dan natuurlijk wel!
Alleen al de trilfunctie zoemt behoorlijk hard als je hem tegen je oor houdt.

Zeggen dat ik zeur omdat ik niet bij ieder gesprek de mute switch wil gebruiken en daarna wellicht vergeet uit te schakelen gaat me wat ver. Bij al mijn vorige telefoons hoorde ik gewoon een klein piepje als ik aan het bellen was en ik kreeg een voicemailbericht of sms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:15

Scott

Ik ben, dus ik tweak

[...]

Volgens mij, maar ik heb dit nog niet verder uitgevogeld, is het zo dat als je koptelefoon ingeplugd is, alle geluiden eerst daar over gaan, en als je geen gehoor geeft, gaat hij daarna over de speaker. Ik kreeg eens een sms'je terwijl mijn koptelefoon ingeplugd was, maar die had ik toen niet in mijn oren en dus ook niet gehoord. Een paar minuten later kreeg ik een telefoontje, en ik denk dat die ook eerst over de koptelefoon gegaan is, omdat hij dat altijd doet. Weet dit dus niet helemaal zeker, maar heb een sterk vermoeden dat het zo werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Jumbo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-04-2024
Een beetje een oud topic, maar heb tot op heden nog steeds geen oplossing kunnen vinden.
Is er wellicht een app voor? (Apple: there's an app for everything?)
Pagina: 1