Bij installeren software niet opnieuw lezen dvd speler

Pagina: 1
Acties:

• AmroBank
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik probeer software te installeren die verspreid is over meerdere cd-rom's. Installeren vanaf de 1e cd-rom begint goed. Mijn probleem treedt steeds op als de volgende disc gelezen moet worden: ik vervang de schijf door nummer 2 en druk op <enter>. De pc weigert deze nieuwe schijf te lezen (en uit te voeren).

Als ik de procedure afbreek en de nieuwe cd-inhoud wil bekijken zie ik de inhoud van de eerste cd-rom. Terwijl dus nummer 2 erin zit. Hoe forceer ik dat de installatie-software de opvolgende cd-roms leest?

Mijn systeem is gebouwd met W7 x64, sony optiarc dvd rw ad-7240s ata, ocz vertex2 ata device.
De software is Age of Empires 3 en Doom3, beide dus verspreid over meerdere cd-roms.

De compatibiliteits-instellingen heb ik ook geprobeerd (XP SP3 en zo), en uitvoeren als beheerder ook..

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Het is geen oplossing, maar misschien dat het helpt. Kan je er niet 1 DVDtje van maken? Vaak is het zo bij dit soort installaties dat alle volgende cd's eigenlijk alleen een .cab file of iets dergelijks bevatten. Als je die samen op 1 DVD zet heb je kans dat je gewoon kunt installeren.

Desktop | Server | Laptop

• AmroBank
  • Niet online
Ja een soort streaming installatie. Maar ik weet niet welke bestanden nodig zijn voor het programma, en welke bestanden gebruikt worden voor het wisselen van de cd-rom. Het installatie programma (Demoshield 7.5 oid) verwacht een bepaalde volgorde van handelingen, neem ik aan.

Het lijkt me dat W7 niet weet dat er een nieuwe cd-rom ingevoerd is in de speler. Openen en daarna weer sluiten van de speler brengt niks: de inhoudsopgave blijft onveranderd. Pas na opnieuw opstarten van de pc krijg ik de juiste inhoud te zien.

• AmroBank
  • Niet online
Streaming was een goede tip, ik heb alle cd-roms op de harde schijf gecopieerd (nieuwe files overschrijven de oude) en de software installeerde van daar af probleemloos. Probleem is zo dus te omzeilen. Goede tip!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AmroBank schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:04:
Het lijkt me dat W7 niet weet dat er een nieuwe cd-rom ingevoerd is in de speler. Openen en daarna weer sluiten van de speler brengt niks: de inhoudsopgave blijft onveranderd. Pas na opnieuw opstarten van de pc krijg ik de juiste inhoud te zien.
Dat is geen standaardgedrag voor een Windows 7 install, overigens. Ik heb wel een keer meegemaakt dat een installatie van VMware de autorun settings binnen Windows wil aanpassen en dan dergelijke problemen veroorzaakt, kan ook met andere CD/DVD gerelateerde tools gebeuren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device