hoi,
Ik heb van 2005 tot eind 2008 gewerkt in computerwinkels als pc-technieker, en toen kon ik eigenlijk alles herstellen van hard & softwareproblemen.
Maar eind 2008 heb ik mijn ontslag gekregen wegens privé redenen. Na maandenlang zoeken achter een job, heb ik het min of meer opgegeven, en sindsdien heb ik verschillende jobs gedaan via interims in een totaal andere sector (logistiek)
Nu, was ik het vorige week op mijn werk meer dan beu, omdat ik echt mijn carrière wil verder zetten in de ICT. Dus als pctechnieker, en deels netwerkbeheerder. Dus ik heb nog eens gesolliciteerd bij een heleboel computerwinkels, en gelukkig, ik ben in een winkel aanvaard
En moet volgende week beginnen, in de herstellingdienst, en deels winkelverkoop
Probleem is nu, dat ik in die bijna 3 jaar tijd, min of meer uit het wereldje van de computers ben geraakt. Ik volgde het nieuws van hardware, software niet meer zo intensief zoals vroeger. Ik heb zelf nog nooit met Windows 7 gewerkt, behalve in de mediamarkt
(ik heb thuis allemaal mac's staan dusja)
Nu is mijn vraag aan jullie:
Wat is er zoal veranderd?
hopelijk kunnen jullie mij weer terug op weg helpen!
Groetjes en bedankt!!!
Ik heb van 2005 tot eind 2008 gewerkt in computerwinkels als pc-technieker, en toen kon ik eigenlijk alles herstellen van hard & softwareproblemen.
Maar eind 2008 heb ik mijn ontslag gekregen wegens privé redenen. Na maandenlang zoeken achter een job, heb ik het min of meer opgegeven, en sindsdien heb ik verschillende jobs gedaan via interims in een totaal andere sector (logistiek)
Nu, was ik het vorige week op mijn werk meer dan beu, omdat ik echt mijn carrière wil verder zetten in de ICT. Dus als pctechnieker, en deels netwerkbeheerder. Dus ik heb nog eens gesolliciteerd bij een heleboel computerwinkels, en gelukkig, ik ben in een winkel aanvaard
Probleem is nu, dat ik in die bijna 3 jaar tijd, min of meer uit het wereldje van de computers ben geraakt. Ik volgde het nieuws van hardware, software niet meer zo intensief zoals vroeger. Ik heb zelf nog nooit met Windows 7 gewerkt, behalve in de mediamarkt
Nu is mijn vraag aan jullie:
Wat is er zoal veranderd?
- Is de basis van Windows 7 nog steeds het zelfde zoals in Vista, xp? Qua systeem, bluescreens, errors?
- Ik veronderstel dat de hardware nog steeds het zelfde is, maar gewoon sneller.
- Is DDR2 nog steeds de standaard? En op hoeveel MHz draaien de ramlatjes nu?
- Welke sockets zitten er nu op de moederborden?
- Welke cpu's zijn nu de standaard? Nog steeds Core2Duo? Of wordt dat niet meer verkocht? Is het nu allemaal i3 en i7? En werkt bv een Core i3 cpu op 3 cores + 1 virtuele core van de videokaart?
- Bestaat quadcore nog?
- Is het nu allemaal 64bit?
- Hoe zit het met AMD cpu's???
- Kan je met Norton Ghost nog volledige kopies nemen van NTFS harde schijven?
- Zijn er grote verschillen met Windows Server 2003 en de laatste versie?
- Hoeveel ram hebben de videokaarten minimum tegenwoordig?
- Wat zijn goeie videokaartmodellen?
- Is nvidia nog steeds de beste, invergelijking met ati?
Groetjes en bedankt!!!