Lijmlaag rond Macbook Pro unibody laat los

Pagina: 1
Acties:

• kibber
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-06 15:31
Zal je altijd zien. Je Mac is buiten de garantie en dan krijg je problemen.
Ik kwam er vanmiddag achter dat de lijmlaag aan de linker onderkant van mijn scherm los heeft gelaten waardoor het scherm buiten de behuizing komt te staan. Als de laptop open geklapt is zie je het niet en staat het scherm in zijn normale positie, maar als de laptop gesloten is zie je dit:

Afbeeldingslocatie: http://img808.imageshack.us/img808/9549/16122010627.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/3705/16122010628.jpg

Het zwarte randje wat je ziet op de laatste foto is dus het scherm. De foto hieronder is helaas onduidelijk, maar het gele wat je ziet is dus de lijmlaag:

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/4680/16122010631.jpg

Het probleem is nu: hoe ga je Apple ervan overtuigen dat dit een lijmlaag is die los laat en dat het niet mijn schuld is? Als de laptop gesloten is ziet het geheel er redelijk dramatisch uit, dus de meeste APR's zullen zeggen dat dit je eigen schuld is terwijl ik 100% zeker weet dat dit geen val/stootschade is. Ik kan natuurlijk zelf het scherm los halen en er goede lijm tussen doen, maar ik heb uiteraard liever dat Apple dit oplost...

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Bellen met Apple. Uitleggen en vertellen dat het een productiefout is. Zie voor tips voor reparatie buiten 'garantie' consuwijzer.nl.

• kibber
consuwijzer heb ik inderdaad al gezien :). Morgen wil ik inderdaad Apple even bellen maar ik vroeg mij af of er meer mensen waren die dit probleem ondervonden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Oke, net even gebeld met Apple en het wordt een welles/niettes spelletje.
Apple zegt: wij hebben geen terugroep programma's en nu is het aan jou om aan te tonen dat de lijmlaag niet deugelijk is. Daarop antwoorde ik dat ik er vanuit mag gaan dat een laptopscherm open en dicht kan en dat de economische levensduur van een product dit ook voorschrijft. De reactie van Apple was dat de bewijslast voor een niet deugelijke lijmlaag bij mij ligt.

De vraag is nu: hoe pak je dit aan? Ik zal aan moeten tonen dat de lijmlaag niet deugelijk is, maar bij wie klop je daarvoor aan? Ik kan naar een APR, maar mijn ervaring is dat die (uiteraard) heel erg op de hand van Apple zijn. Ik heb ook niet zo'n zin om heel veel kosten te maken aangezien ik zelf ook een tubetje lijm en een lijmklem kan kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-08 19:58

Maartenvs

For Sale

Aantonen is volgens mij ontzettend lastig. Echter laat deze lijm pas los bij verhitten en enige trekkracht d.m.v. een zuignap. Dus als er nergens slijtage sporen te zien zijn, of sporen dat het scherm verhit is geweest, kan je volgens mij gewoon bewijzen dat je zelf niks gedaan hebt aan het scherm. Mocht Apple hier anders over denken leg je de bewijslast weer bij Apple of de APR neer. Het zal wel een hoop getouwtrek zijn maar gewoon rustig blijven en uitleggen dat dit niet hoort bij een product van deze waarde, en dat hij nog lang niet is afgeschreven. Vaak krijg je dan een medewerker uit de 2e ring aan de lijn welke meer zeggenschap hebben.

Vorige maand hetzelfde gehad met een Mac Mini waarvan het logicboard het naar 25 maanden voor gezien hield. Helaas was garantie onbespreekbaar, maar uiteindelijk 100 euro korting gekregen op een nieuwe Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Ik ben er inmiddels al klaar mee. Dit gaat zo'n getouwtrek worden en er gaat zoveel tijd in zitten dat ik gisteren even een tube Bison Kombi Power en twee lijmklemmen ben gaan kopen. Het is nog even afwachten of het gewerkt heeft omdat de lijm 24 uur moet inwerken.
Het probleem is gewoon dat als je bij een laptop iets wil vinden waardoor je kan zeggen dat het de schuld van de klant is dat je dat ook zal vinden. Iedere laptop heeft wel ergens een klein deukje of een krasje waardoor je het af kan doen als val of staatschade.Ik zal nog even laten weten hoe het is afgelopen, in ieder geval bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Maar helaas werkt het wel zo. Sterker nog, binnen garantie ligt de bewijslast na 6 maanden al bij de klant. Dus het had weinig verschil gemaakt als je nog garantie had als Apple het precies volgens de wet zou spelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-08 09:21

Pat-Juh

Patrick

Als je veel in clamshell mode werkt zouden ze zoiets kunnen gebruiken dat het "te warm" is geworden. Echter naar mijn mening moeten ze de lijm zo ontwikkelen dat deze dit ook gewoon aankan (is vast wel zo).

Gewoon uit nieuwsgierigheid, welke bisonlijm? Kijk overigens wel uit met de lijmklemmen! Het slimste kan je denk ik 2 stuks met een stukje hout (wel een doekje om tegen krassen en betere druk verdeling) gebruiken, niet te hard aandraaien...

Dit is tenminste mijn ervaring met het verlijmen met epoxy... Goodluck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
Inmiddels zijn we een paar dagen verder en kan ik zeggen dat het zelf lijmen gewerkt lijkt te hebben.

Het recept::
-Twee lijmklemmen
- Bison Kombi Power lijm
- Een doek tussen de laptop en de lijmklemmen
- 24 uur je laptop niet gebruiken en dicht laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Mijn scherm staat ook scheef op mijn macbook sinds kort.

Lijkt door de warmte te zijn gekomen...

Iemand enig idee?

Zie hier mijn topic eerder: [Macbook Pro] Klep kromgetrokken
Ik moest er gelijk aan denken.

[ Voor 34% gewijzigd door Remko.me op 21-12-2010 00:23 ]

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
kibber schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:02:
Inmiddels zijn we een paar dagen verder en kan ik zeggen dat het zelf lijmen gewerkt lijkt te hebben.

Het recept::
-Twee lijmklemmen
- Bison Kombi Power lijm
- Een doek tussen de laptop en de lijmklemmen
- 24 uur je laptop niet gebruiken en dicht laten :)
bedankt, zal het morgen proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kibber
iinsane schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 18:49:
[...]

bedankt, zal het morgen proberen :)
Dit is een odu topic, dat had je door he? ;)
Helaas heeft het destijds voor mij niet gewerkt. De lijm liet weer los. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven: een nieuw paneel was bijna even duur als een nieuwe macbook.. het probleem is nooit erkent door Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iinsane
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 12:14
kibber schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:48:
[...]

Dit is een odu topic, dat had je door he? ;)
Helaas heeft het destijds voor mij niet gewerkt. De lijm liet weer los. Uiteindelijk heb ik het maar opgegeven: een nieuw paneel was bijna even duur als een nieuwe macbook.. het probleem is nooit erkent door Apple
Oh oke. Nouja anders maar nieuw glas kopen(40-50 euro) en daar zit zelf wel plakrand op :) ik bedoel maar, als het glas er toch al af valt kan je m makkelijk vervangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-09 02:04
Het probleem is nooit erkent door Apple omdat het zo goed als nooit voorkwam. Het was een stuk makkelijker geweest voor je om gewoon een nieuwe glasplaat te kopen in 2010. dingen waren toen al zo'n 30-40 euro op eBay. inclusief goede plakstrip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
supersnathan94 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:11:
Het probleem is nooit erkent door Apple omdat het zo goed als nooit voorkwam. Het was een stuk makkelijker geweest voor je om gewoon een nieuwe glasplaat te kopen in 2010. dingen waren toen al zo'n 30-40 euro op eBay. inclusief goede plakstrip.
Het probleem met de eerste 15 inch macbook pro unibody modellen (late 2008) zat hem niet in de glasplaat. Het Aluminiumdeel kwam omhoog bij de scharnieren.Later is het design veranderend. Het had niets met de glasplaat te maken.(behalve dat je die moest verwijderen om erbij te komen)

Hier een voorbeeldje http://randyzwitch.com/wp...o-broken-hinge-screen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
mobby1971 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 17:48:
[...]

Het probleem met de eerste 15 inch macbook pro unibody modellen (late 2008) zat hem niet in de glasplaat. Het Aluminiumdeel kwam omhoog bij de scharnieren.Later is het design veranderend. Het had niets met de glasplaat te maken.(behalve dat je die moest verwijderen om erbij te komen)

Hier een voorbeeldje http://randyzwitch.com/wp...o-broken-hinge-screen.jpg
Oh dat. Ja dat heeft een klant van mij inderdaad ook. Ik kon het in de TS niet zien omdat de afbeeldingen niet werken. Ik ga voor haar iig een nieuwe module plaatsen aangezien reparatie echt zo goed als onmogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 11:38
supersnathan94 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 21:16:
[...]

Oh dat. Ja dat heeft een klant van mij inderdaad ook. Ik kon het in de TS niet zien omdat de afbeeldingen niet werken. Ik ga voor haar iig een nieuwe module plaatsen aangezien reparatie echt zo goed als onmogelijk is.
Ik heb wel eens een 2010 klep gemonteerd op een late 2008 omdat die uit 2008 zo moeilijk te krijgen is. Vervolgens de de Wifi uit het oude scherm gepeuterd. en op de superdrive geplakt. :) Alleen geen webcam en geen sleep mode omdat de magneet aan de andere kant zit.. Maar het draait nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
mobby1971 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:11:
[...]

Ik heb wel eens een 2010 klep gemonteerd op een late 2008 omdat die uit 2008 zo moeilijk te krijgen is. Vervolgens de de Wifi uit het oude scherm gepeuterd. en op de superdrive geplakt. :) Alleen geen webcam en geen sleep mode omdat de magneet aan de andere kant zit.. Maar het draait nog steeds.
Helaas heeft het 2010 model er dus ook last van. Dat ie bij jouw reparatie goed werkt is derhavle ook veel geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha hier nog iemand met hetzelfde probleem :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:00:
ha hier nog iemand met hetzelfde probleem :-(
Dan weet je wat je te doen staat.... dure reparatie, laten voor wat het is, of nieuwe Mac halen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:40
Gelukkig is het incidenteel dit. Toch?

Sowieso allemaal bij Apple melden, lijkt me een probleem.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:40
nelizmastr schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 23:02:
[...]

Dan weet je wat je te doen staat.... dure reparatie, laten voor wat het is, of nieuwe Mac halen.
Als ik de reacties van 6 jaar geleden zie dan lijkt het me een nieuwe mac halen. Als het destijds al zo duur was... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pritt
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-07 15:10
ik heb een macbook pro uit 2009 en die heeft sinds kort hetzelfde probleem. Heeft er iemand wel eens geprobeerd met superlijm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Pritt schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:36:
ik heb een macbook pro uit 2009 en die heeft sinds kort hetzelfde probleem. Heeft er iemand wel eens geprobeerd met superlijm?
Ik zou het niet aanraden. Voor de 2009 heb ik volgens mij nog een klep liggen. Mocht je daar interesse in hebben dan moet je ff mail sturen voor fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bn326160
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-09 12:17
Pritt schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 20:36:
Dat houdt voorlopig goed vast hier :)

🤞🏻

Pagina: 1