[T-Mobile] Storing telefonie / internet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20
Ik heb sinds vanmiddag last van een storing op mijn T-Mobile telefoon. Het begon met meldingen dat mijn email accounts niet gesynchroniseerd konden worden, via WiFi lukte dit wel (dus de mail servers lagen niet offline).

Na meerdere restarts van mijn telefoon (HTC Wildfire) kreeg ik nog steeds geen internet. Telefoon geeft aan te verbinden met internet, maar dat lukt niet en hij blijft dus steeds proberen. Ook al geprobeerd om mijn APN opnieuw in te stellen, maar helaas mocht dat niet helpen.

Het rare is dat volgens de telefoon de GSM verbinding goed is (alle streepjes), maar dat ik niet kan bellen, als ik bel hoor ik helemaal niets en uiteindelijk wordt de verbinding verbroken. Daarnaast kan ik ook geen SMS ontvangen/versturen. Toen ik naar mezelf probeerde te bellen via een vaste lijn kreeg ik een onbereikbaarheidstoon (snelle tuut tuut tuut).

Regio: Zwolle

Meer mensen die daar last van hebben? Vooral het feit dat de telefoon aangeeft volledig bereik te hebben, maar niet te kunnen bellen baart me nogal zorgen.

Overigens is er natuurlijk niemand van T-Mobile te bereiken, klantenservice is maar tot 20:00 open en er is dus geen storingsnummer (dacht eerst dat alleen mijn internet stuk was, en kwam dus pas na 20:00 uur er achter dat het bellen ook niet werkt).

Lekker, ik moet dadelijk nog een anderhalf uur terug naar huis rijden in de sneeuw, is ook lekker als je weet dat je in geval van nood niet kunt bellen. Zonder internet kan ik nog wel leven, maar GSM verbinding om te bellen is toch wel erg prettig om te hebben.

Op de site van T-mobile was ook niets te vinden, ook niet in hun forum.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
.Gertjan. schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:32:

Lekker, ik moet dadelijk nog een anderhalf uur terug naar huis rijden in de sneeuw, is ook lekker als je weet dat je in geval van nood niet kunt bellen. Zonder internet kan ik nog wel leven, maar GSM verbinding om te bellen is toch wel erg prettig om te hebben.
Een oproep naar 112 wordt niet per sé via je provider afgehandeld. Je kan zelfs zonder sim in je gsm gewoon 112 bellen.

• .Gertjan.
Wolly schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:37:
[...]

Een oproep naar 112 wordt niet per sé via je provider afgehandeld. Je kan zelfs zonder sim in je gsm gewoon 112 bellen.
Klopt, maar als de telefoon denkt vol bereik te hebben op het t-mobile netwerk zonder dat hij verbinding kan leggen vraag ik me af of een noodoproep dan nog wel werkt. Als het netwerk offline ligt pakt hij een willekeurig ander, maar als je hoofdnetwerk gewoon signaal afgeeft verwacht ik dat hij die zal proberen.

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Wolly schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:37:
[...]

Het is ook beter om 112 te bellen zonder sim. Dat is namelijk kostenloos voor de beller. Als je je sim wel hebt geplaatst en het gesprek vindt via je eigen netwerk plaats, dan betaal je ook voor het gesprek. Gelukkig slechts normale telefoonkosten (bij mijn abonnement, verschilt namelijk per abonnement).

Maar... is het niet beter om gewoon "Help" te roepen naar omstanders ipv 112 bellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Trommelrem op 16-12-2010 21:54 ]

• .Gertjan.
Trommelrem schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:54:
[...]

Het is ook beter om 112 te bellen zonder sim. Dat is namelijk kostenloos voor de beller. Als je je sim wel hebt geplaatst en het gesprek vindt via je eigen netwerk plaats, dan betaal je ook voor het gesprek. Gelukkig slechts normale telefoonkosten.

Maar... is het niet beter om gewoon "Help" te roepen naar omstanders ipv 112 bellen?
offtopic:
Klopt, maar stel dat je met pech ergens langs de weg ofzo beland (niet alle wegen zijn drukbereden), je weet het nooit. Uiteraard ben ik niet zo heel erg "digitaal" dat ik alleen maar kan bellen hoor ;)

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
.Gertjan. schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:55:
[...]

offtopic:
Klopt, maar stel dat je met pech ergens langs de weg ofzo beland (niet alle wegen zijn drukbereden), je weet het nooit. Uiteraard ben ik niet zo heel erg "digitaal" dat ik alleen maar kan bellen hoor ;)
Vorige week heeft het Rode Kruis dekens en water uitgedeeld in de file. Toen stond de snelweg helemaal vast en hebben we 8 uur lang geslapen in de auto op de rijbaan.

Ik heb wel vaker dergelijke situaties meegemaakt, en ik kan je vertellen dat een telefoon echt niet zo belangrijk is. Belangrijker is dat je een deken of warme reservekleding, een thermoskan met iets warms erin en wat eten bij je hebt. Ook is voldoende brandstof belangrijk. De spullen die je bij je hebt moeten bestand zijn tegen de koude, want als je bijvoorbeeld door een ongeval een ruit kwijtraakt, dan moet je wel warm blijven ondanks de koude buiten.

Maar inderdaad, het kan prettig zijn om een telefoon te hebben. Daarom heb ik naast mijn normale telefoon altijd een calamiteitentelefoon bij me met daarin een simkaart van een ander netwerk. In Outlook staan ook netjes de agendapunten wanneer het beltegoed weer eens moet worden aangevuld. Ook staan er meldingen in wanneer de batterij moet worden opgeladen.

[ Voor 11% gewijzigd door Trommelrem op 16-12-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
Trommelrem schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:22:
[...]

Vorige week heeft het Rode Kruis dekens en water uitgedeeld in de file. Toen stond de snelweg helemaal vast en hebben we 8 uur lang geslapen in de auto op de rijbaan.

Ik heb wel vaker dergelijke situaties meegemaakt, en ik kan je vertellen dat een telefoon echt niet zo belangrijk is. Belangrijker is dat je een deken of warme reservekleding, een thermoskan met iets warms erin en wat eten bij je hebt. Ook is voldoende brandstof belangrijk. De spullen die je bij je hebt moeten bestand zijn tegen de koude, want als je bijvoorbeeld door een ongeval een ruit kwijtraakt, dan moet je wel warm blijven ondanks de koude buiten.

Maar inderdaad, het kan prettig zijn om een telefoon te hebben. Daarom heb ik naast mijn normale telefoon altijd een calamiteitentelefoon bij me met daarin een simkaart van een ander netwerk. In Outlook staan ook netjes de agendapunten wanneer het beltegoed weer eens moet worden aangevuld. Ook staan er meldingen in wanneer de batterij moet worden opgeladen.
Goede tips. Vooral een deken en warme spullen zijn belangrijk. Mijn reistijd naar mijn werk is 1:15 enkele reis, dus risico op bovenstaande is wel groot. Misschien toch eens wat in mijn auto leggen.

Overigens over de storing: toen ik zwolle uitreed gisterenavond kreeg ik op de a28 ineens alle sms binnen en had ik ook weer internet. Storing was dus heel erg lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-06 12:45
Hmz... ik heb een vergelijkbare storing gehad: fouten bij het synchroniseren van mn outlook-agenda van een exchange-server.
Vandaag ineens geen bereik toen ik wel wilde bellen (anders was ik er niet eens achtergekomen)
En vandaag na installatie van android 2.2 geen internetverbinding mogelijk.

Ik heb ook een Wildfire via t-mobile... Storing bij T-mobile?
Pagina: 1