Toon posts:

Asus EAH5670 herkent monitor niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen
Onlangs dacht ik wat problemen te hebben met mijn huidige Kaart ( Asus EN 7300, NVidia). Ik besloot een nieuwe kaart te kopen (updaten) en wel de EAH5670 1 GB van Asus. Ik heb 2 monitoren: 1 digitaal (Samsung Syncmaster 940Fn) en 1 analoog (Samsung syncmaster 1100 MB) aangesloten. Werkt prima met mijn oude kaart. Echter na installatie van de EAH 5670 (Ati kaart) wordt de Syncmaster 940 Fn op geen enkele manier herkend: zelfs direct na het opstarten wordt de informatie van het BIOS etc. niet getoond. De allernieuwste drivers opgezocht, maar helaas. De kaart teruggebracht naar de reseller, en daar doet hij het op alle drie de kanalen prima! Ik heb met driversweeper zoveel mogelijk oude drivers verwijderd, maar niets helpt. In de dual boot opstart met XP (werk nu met Win7) identiek probleem. De verkoper zegt windows opnieuw te installeren, maar als zelfs het BIOS niet getoond wordt heeft opnieuw installeren van Windows weinig toegevoegde waarde, lijkt mij. Met mijn NVidia kaart doet hij het namelijk prima.
Heeft iemand een idee of suggestie? Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijke groet Jan-Theo

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Heb je gecheckt of de monitor überhaupt wel werkt? Even op een andere computer testen. Het kan ook zo zijn dat je videokaart niet digitaal+analoog ondersteund, maar die kans lijkt me klein. Ik zou eerst even de monitor op een andere computer testen, misschien is de monitor wel het probleem....

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn oude kaart (NVidia kaart) weer installeer werken beide monitoren perfect.
Ik heb ook al geprobeerd de analoge niet en alleen de digitale monitor aan te sluiten, maar dan krijg ik helemaal geen beeld!

• yournamezz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-12-2019
Probeer eens te kijken of jeje bios kan falshen ofja kijk eerst of er bij de update support/bug fixes zijn dan kun je de laatste bios versie erop knallen en dan zou het kunnen opgelost zijn. Verder kan het mischien ook zijn dat de monitor de resolutie niet ondersteunt en zo geen beeld geeft. Dit kun je oplossen door ik veilige modus op te starten en kijken of je dan wel beeld hebt. :P

[ Voor 34% gewijzigd door yournamezz op 17-12-2010 10:24 ]

Got problems with Windows? - ReBooT Got problems with Linux? - Be RooT

• yournamezz
Als je misschien even je Mobo merk+type kan posten dan kan ik ook wel even zoeken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt alvast voor de moeite. Het is een P5W DH Deluxe (Asus) moederbord (socket 775). Ik heb trouwens de laatste bios versie "er op geknald". Nogmaals bedankt.
M.v.g. Jan-Theo

• yournamezz
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:12:
Bedankt alvast voor de moeite. Het is een P5W DH Deluxe (Asus) moederbord (socket 775). Ik heb trouwens de laatste bios versie "er op geknald". Nogmaals bedankt.
M.v.g. Jan-Theo
Dus de bios upgrade heeft het probleem opgelost (: ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ondanks de BIOS upgrade herkent de kaart de monitor niet. Helaas.

• yournamezz
Hmm das wel jammer. Watvoor problemen had je dan met je oude kaart zoals je in de eerste post zei ?

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem bestond hieruit dat dezelfde monitor als waar we het nu over hebben geen beeld gaf! Daarom ging ik er vanuit dat mijn videokaart het gedeeltelijk begeven had en omdat Photoshop mij al meerdere malen had laten weten "niet echt gelukkig te zijn met de NVidia kaart" dacht ik: dit is een moment voor upgrading. Dus toen de monitor het bij de nieuwe kaart ook liet afweten was het duidelijk: de monitor was kapot. Echter op een andere PC bleek de monitor wel te functioneren. En achteraf was het probleem met de NVidia kaart waarschijnlijk meer Windows gerelateerd, omdat het bios wel gewoon werd getoond, maar na het opstarten van Windows ging de monitor op zwart. Na het installeren van de nieuwste drivers bleef het probleem bestaan. Na het verwijderen van alle drivers met Driversweeper en het installeren van oudere (!!!) drivers draaide mijn PC met beide monitoren weer als vanouds. Een gek verhaal, ik geef het toe, maar realiteit.
Misschien een gekke vraag: kan het zijn dat in de kabel iets mis zou kunnen zijn? Bestaan er verschillende aansluitingen voor digitale aansluiting op een videokaart?
Nogmaals bedankt voor de belangstelling. M.v.g. JT

• yournamezz
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:30:
Het probleem bestond hieruit dat dezelfde monitor als waar we het nu over hebben geen beeld gaf! Daarom ging ik er vanuit dat mijn videokaart het gedeeltelijk begeven had en omdat Photoshop mij al meerdere malen had laten weten "niet echt gelukkig te zijn met de NVidia kaart" dacht ik: dit is een moment voor upgrading. Dus toen de monitor het bij de nieuwe kaart ook liet afweten was het duidelijk: de monitor was kapot. Echter op een andere PC bleek de monitor wel te functioneren. En achteraf was het probleem met de NVidia kaart waarschijnlijk meer Windows gerelateerd, omdat het bios wel gewoon werd getoond, maar na het opstarten van Windows ging de monitor op zwart. Na het installeren van de nieuwste drivers bleef het probleem bestaan. Na het verwijderen van alle drivers met Driversweeper en het installeren van oudere (!!!) drivers draaide mijn PC met beide monitoren weer als vanouds. Een gek verhaal, ik geef het toe, maar realiteit.
Misschien een gekke vraag: kan het zijn dat in de kabel iets mis zou kunnen zijn? Bestaan er verschillende aansluitingen voor digitale aansluiting op een videokaart?
Nogmaals bedankt voor de belangstelling. M.v.g. JT
Hmm kan zijn dat ik het mis heb maar je hebt dvi en hdmi dat zijn digitale uitgangen.
Misschien moet je ook eens alle andere drivers updaten(zoals je moederboard chipset etc.. ) misschien verhelpt dit het probleem?

Pagina: 1