• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 21:56
Beste Tweakers,

Ik ben sinds gisteren in bezit van de LG 42LE5300.
Nou wil ik de CI+ installeren voor de digitale zenders.
Bij het installeren van de zenders hoor je ook een menu te krijgen met digitaal of analoog maar die optie krijg ik niet
http://www.tv-installeren...0%20ci+%20handleiding.pdf
Wat we in de handleidingen hebben kunnen vinden in boekjes of internet, niks werkt.

Weet iemand een oplossing?

[ Voor 30% gewijzigd door rutgervdland op 16-12-2010 18:49 ]

• oldsql
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 11:09
Je moet de TV eerst installeren zonder CI+ module erin, vervolgens installeer je de module. Mocht dat niet werken is er waarschijnlijk ea mis met de TV. Overigens, zorg wel dat je tv aanbieder je smartcard vrijgeeft voor digitaal via de CI+ module (gaat nog wel eens fout, je krijgt dan (uit mn hoofd) foutcode 31 te zien)).

• rutgervdland
Ja, dat weet ik dat je dat moet doen en als ik de gewone tv zenders laat installeren, ik moet vervolgens de tv op standby doen, lege ci+module erin en dan aan, dan zegt hij wel CI Gedetecteerd en verder weet ik het dan niet

Dat zou ook nog kunnen want wij hebben het altijd gehad met zon kastje van samsung, ik zal even contact opnemen met ziggo.

Als iemand anders nog een oplossing weet of weet wat het probleem is zou super zijn.

• oldsql
Klopt met zon "kastje" hoeft ziggo de kaart niet vrij te geven, met die modules moet dit vaak wel, helemaal als je een oude smartcard gebruikt. Probeer anders de TV uit te zetten en module + smartcard erin, zorg wel dat je goed kijkt hoe hij erin moet, ik heb wel eens een TV gemold door de module er verkeerd om erin te steken (flink drukken en dat die pinnetjes buigen :( ).

Nadat hij aangeeft CI gedetecteerd, doet ie verder niks? Als het goed is krijg je dan een schermpje op je TV waarop hij aangeeft dat er of gezocht word naar analoge zenders, of dat hij analoog naar digitaal decodeerd.

• rutgervdland
Ik zal morgen direct ziggo bellen want dit kaartje is namelijk uit begin 2009, en uiteraar zit hij er helemaal goed in want hij ziet de ci en kaart gewoon maar na ci gedetecteerd doet hij verder niks maar ik denk dat het er aan ligt dat het een oud kaartje is en dan hij vrijgegeven moet worden. Bedankt en ik hou jullie op de hoogte.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:54

job

Ook een kaartje uit 2009 moet probleemloos werken. Een smartcard hoeft trouwens niet vrijgegeven te worden voor gebruik in een ci+. Ziggo heeft voorlopig niets met jouw probleem van doen.

Leg eens uit waar je vastlopt. Zonder smartcard en zonder ci+ module moet je altijd digitaal naar nederland 1 kunnen kijken (nederland 1 is namelijk ongecodeerd). Je kan dus uitsluiten waar het probleem zit. Zie je nederland 1 digitaal niet, dan is er wat mis met de instellingen in de tv.

zoals gezegd, eerst zoeken naar de digitale zenders dmv juiste frequentie, modulatie, en netwerknummer.
Kijk of nederland 1 werkt.
Dan pas ci+ cam insteken.
Da pas smartcard insteken (met de chip richting de achterkant van de cam) en zappen naar nederland 2.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 16-12-2010 21:08 ]

• rutgervdland
Ja ik vul de juiste frequenties etc in maar ik kan dan vervolgens niet aangeven of ik digitale zenders of analoge zenders wil zoeken, daar gaat het juist mis,

• job

job

edit..
Wat zie je dan wel?

[ Voor 77% gewijzigd door job op 16-12-2010 21:17 ]

• rutgervdland
Gewoon alleen kabel en dan moet ik op start drukken, heb op internet een menu gezien dat je moet kunnen kiezen tussen gewone kabel en digitaal maar dat kan ik niet kiezen

• job

job

En als je start kiest, wat gebeurt er dan?

• rutgervdland
Dan gaat hij de gewone zenders opzoeken die iedereen heeft en dan is nederland 1 niet hd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsql
job schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:07:
Ook een kaartje uit 2009 moet probleemloos werken. Een smartcard hoeft trouwens niet vrijgegeven te worden voor gebruik in een ci+. Ziggo heeft voorlopig niets met jouw probleem van doen.
Heb zelf een tijdje als bijbaan dergelijke TV's geinstalleerd en een veel voorkomend probleem was toen de foutcode E30-4. "vrijgeven" is misschien niet het goede woord, maar de klant moest toen ziggo/upc bellen en het probleem voorleggen. De ene medewerker van ziggo/upc noemde dit "vrijgeven" de ander "resetten" en weer een had het over "re-provisionen". Wat de exacte term precies is weet ik ook niet, maar het was toen bijna een standaard probleem. Ik heb het hier over +- een half jaar terug, wellicht bestaat dit probleem nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-07 22:43
Wat is je softwareversie? Je weet dat de laatste Update een menufunctie met Ziggo erbij heeft gekregen? Met de standaardsoftware versie vanuit de fabriek kun je proberen wat je wilt, maar zal nooit gaan werken.

http://www.lg.com/nl/tv-a...G-led-lcd-tv-42LE5300.jsp

Service - Softwareupdate. Even installeren en je krijgt die 2 mooie opties erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 388225

nou, bij ons is het nog ernstiger veel verlopen,gister de 42LE8500 tv gekocht, de tv aangesloten, ging prima, eerst zenders installeren ging prima, ziggo module erin, ineens alle DTV functies weg en geen mogelijkheid meer te vinden om te herstellen.zelfs naar fabrieksinstelling resetten werkt niet meer.

03.06.01 geupdaet en daarna zelfs de 03.06.05 erop gejast, maar geen enkele vooruitgang.

drama dus.

wie heeft er tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervdland
Ik zal morgen die update gaan proberen want ben nu net bezig met me andere tv die vind nu digitale zenders dus ligt inderdaad aan de tv. gr heb die update net geprobeert maar die van mij heeft een nieuwere versie dan die link. Heeft iemand nog andere sites dit soort firmware updates?

[ Voor 35% gewijzigd door rutgervdland op 18-12-2010 21:31 ]

Pagina: 1