2x playstation 3 op netwerk tegelijk online

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• BorisN
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:33
Goeiemiddag,

Ik heb een vraagje, ik heb nu 2 playstations in de woonkamer staan, waarvan 1 aangesloten via wifi en de andere via de ethernetkabel. Het probleem is dat als ik online wil met beide playstations tegelijk het heel moeilijk of zelfs onmogelijk is om te verbinden/game te vinden. Ik vroeg me af of iemand ditzelfde probleem al eens gehad heeft en een idee heeft wat handig is qua portforwarding etc.

Ik weet hoe ik poorten kan forwarden etc. en heb al gezocht met google naar oplossingen, maar de meeste oplossingen gaan over 1 playstation op het netwerk en worden opgelost met een simpele DMZ instelling. Dit is niet de oplossing voor mijn probleem.

Boris

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik weet dat er soms problemen zijn icm wireless, zoals streamen van een wireless pc naar een wired ps3. Allebei wired lost het probleem op. Misschien ook eens proberen? Als dat goed gaat eventueel powernetlineadapters (of wat is het?) gebruiken in plaats van wireless...

Yes, but no.

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Hebben de PS3's verschillende IP adressen?
Heeft je router een 'Maximum Number of Users' optie?

[ Voor 47% gewijzigd door Ike. op 16-12-2010 15:17 ]

• BorisN
Bedankt voor je reactie, maar het probleem lijkt me niet in het wireless te zitten. Ik houd het in mijn achterhoofd, want in principe is het makkelijk om even te proberen met beide apparaten op de draad.

Ik heb nog even doorgezocht en kwam het een en ander tegen over het forwarden. Het lijkt erop dat het zou moeten werken als je alle poorten forward naar beide apparaten, ik dacht zelf altijd dat dit voor conflicten zou zorgen.

Voor dat ik het probeer, er zijn 2 jongetjes op dit moment druk aan het GTA-en, vroeg ik me af of iemand mij kan vertellen of dezelfde poorten forwarden naar 2 verschillende apparaten voor problemen gaat zorgen of dat dit in principe gewoon zou kunnen werken?

• BorisN
Ike. schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:14:
Hebben de PS3's verschillende IP adressen?
Heeft je router een 'Maximum Number of Users' optie?
Ze hebben verschillende IP's en de maximum number of users zal ik even uitzoeken, het type router is in iedergeval: Linksys WRT-320N

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Met poorten forwarden ga je er niet mee komen ,aangezien je maar naar 1 ip een poort kunt forwarden ;)

De oplossing hiervoor is UPNP op zowel de router als de ps3 aanhebben.

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BorisN
Maximum number of users is bij de wrt-320n default 50 en kan maximaal naar 253 volgens de handleiding.

Verwijderd

CrankyGamerOG schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:23:
Met poorten forwarden ga je er niet mee komen ,aangezien je maar naar 1 ip een poort kunt forwarden ;)

De oplossing hiervoor is UPNP op zowel de router als de ps3 aanhebben.
jup wou het net ook typen. UPNP is de oplossing. ook voor xboxjes en zelfs pc.
laatst mini lan gehouden met MW2 en ik zat safe in de dmz en de rest bleef op strict host.. UPNP lost al die routing issues op.

• BorisN
Super, ik kom er net achter dat op een van de 2 upnp inderdaad niet aanstaat, ik dacht dat dit wel het geval was!

Ik ga nu even kijken of dat ook het probleem echt oplost, maar ik neem aan van wel.

EDIT: UPNP is niet beschikbaar op deze ps3, ik heb het wel aangezet maar schijnbaar werkt het niet. De andere ps3 heeft een statisch ip adres, misschien is dat het probleem. Eerst even kijken of het met een statisch ip wel werkt.

EDIT2: UPnP werkt nog steeds niet, het gaat om een ps3 80 fat, en het ip is nu statisch. Iemand een idee?

[ Voor 47% gewijzigd door BorisN op 16-12-2010 15:39 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:02

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

sowieso niet statisch doen, maar ip laten uitdelen door je router dmv DHCP.

UPNP op router aan

PS3-1 UPNP aan, Dynamisch ip
PS3-2 UPNP aan, Dynamisch ip

[ Voor 36% gewijzigd door CrankyGamerOG op 16-12-2010 15:41 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• BorisN
CrankyGamerOG schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:40:
sowieso niet statisch doen, maar ip laten uitdelen door je router dmv DHCP.

UPNP op router aan

PS3-1 UPNP aan, Dynamisch ip
PS3-2 UPNP aan, Dynamisch ip
Waarom niet statisch als ik vragen mag?

Edit: UPnP blijft niet beschikbaar als ik het ip-adres dynamisch maak, even kijken wat hij doet als ik de andere ps3 uit zet.

Edit2: Zoals misschien wel te verwachten is dan opeens UPnP wel beschikbaar, maar als ik de andere ps3 vervolgens aan zet is daar UPnP niet meer beschikbaar.

[ Voor 31% gewijzigd door BorisN op 16-12-2010 15:49 ]

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
BorisN schreef op donderdag 16 december 2010 @ 15:42:
[...]
Waarom niet statisch als ik vragen mag?
UPnP gaat er vanuit dat je een adres via DHCP krijgt.
Edit2: Zoals misschien wel te verwachten is dan opeens UPnP wel beschikbaar, maar als ik de andere ps3 vervolgens aan zet is daar UPnP niet meer beschikbaar.
Probeer je 2x dezelfde game op te starten?

Volgens mij gebruiken veel games dezelfde (fixed) poorten. Dus dan zit je met hetzelfde probleem dat je daarvoor had met portforwarding (je kan 1 poort maar een keer doorsturen).

• BorisN
Ik probeer inderdaad dezelfde games te spelen, dus deze fixed poorten zouden een issue kunnen zijn. Maar in principe zou het moeten werken want met Assasins Creed Brotherhoods lukte het ook, alleen had ik daar maar beperkte verbinding.
Ik kwam dan alleen met mensen uit de buurt online volgens mij en niet over de hele wereld. Het vinden van een game duurde dan ook veel langer.

Edit: Niemand die nog een suggestie heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door BorisN op 16-12-2010 16:09 ]

Pagina: 1