Toon posts:

Onkyo SR 674E hdmi connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er staat hier een Onkyo AV receiver de TX-SR674E.
2 dagen geleden een mediaplayer dune HD MAX aangeschaft.
De onkyo de HDMI toegewezen met setup naar dvd hdmi 1.
In de mediaplayer op europees west gezet.
Alles zo veel mogelijk op automatisch wat ik ook probeer de onkyo meld op het display no input.
De zelfde hdmi rechtstreeks op de Sharp tv gelijk beeld en geluid.
Het lijkt wel een hdmi conflict maar dat kan volgens mij niet.
De mediaplayer heeft 1.3 de Onkyo waarschijnlijk een lagere (is wat ouder).
Mediaplayer staat nu op 1800p 50 hz

Is er hier iemand die dit ook heeft?

Graag advies en/of oplossing
http://www.eu.onkyo.com/products/product_en_4414759.html

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:55:Het lijkt wel een hdmi conflict maar dat kan volgens mij niet.
En waarom zou dat niet kunnen? Lang niet elk HDMI-apparaat kan met elkaar omgaan. Er zijn zelfs apparaten binnen hetzelfde merk die niet lekker met elkaar communiceren. Klinkt als een handshakeprobleem of wellicht een defecte Onkyo. Heb je geen andere apparatuur waarmee je kan testen?

Let wel dat - volgens de specificaties - de Onkyo geen HDMI Processing heeft. Voor geluid zal je dus ook nog een kabel van de Dune naar de Onkyo moeten leggen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Fear voor je reactie.
Daar ben ik dan mooi klaar mee allerlei mis communicatie tussen elektronica en HDMI
Ik zal er eens een laptop met hmdi aanhangen maar ja deze zijn 1 jaar oud.
Wat bedoel je precies met hmdi processing?
Er zitten 3 hmdi aansluitingen op zitten er toch niets voor niets.
Deze Onkyo kan upscalen..
Maak mij wat wijzer zou fijn zijn

En ja een opto kabel er tussen dat idee had ik ook al.
Maar dan komt de lip sich weer.
vandaar ik het allemaal via de onkyo wil laten lopen.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 20:01:Daar ben ik dan mooi klaar mee allerlei mis communicatie tussen elektronica en HDMI
Ik zal er eens een laptop met hmdi aanhangen maar ja deze zijn 1 jaar oud.
Google maar eens op dingen als "handshake". Dan zie je dat digitaal nog wel eens voor problemen kan zorgen.
Wat bedoel je precies met hmdi processing?
HDMI Processing is dat de receiver het audio deel van het totale HDMI signaal kan halen. Dus één HDMI kabel van de (bijvoorbeeld) Blu-ray speler naar de receiver en vanaf de receiver weer één HDMI kabel naar de TV. De receiver haalt de audio uit het signaal en speelt dat af over de speakers, video wordt gewoon naar de TV gestuurd. Echter lees ik veel "HDMI Switching" als ik op de Onkyo site kijk. HDMI Switching wil zeggen dat de receiver alleen een switch is: dus je kan meerdere apparaten op de receiver aansluiten, maar beeld én geluid wordt naar de TV gestuurd. Om audio over de receiver te spelen moet je dan een extra kabel trekken.

Dus aan HDMI Switching heb je eigenlijk niets. Echter lees je op andere sites weer wel dat deze Onkyo tot acht kanalen LPCM kan ontvangen. Dus dan zou de receiver wel over HDMI Processing beschikken. Ik zal eens een manual zoeken en zien of ik daar wijzer uit wordt. Onkyo gebruikt soms termen die niet correct zijn of waar ze zelf een andere betekenis aan geven.

Edit:
En Onkyo haalt inderdaad weer termen door elkaar. In de manual staat dat de receiver wel audio van HDMI kan halen. Echter geen DTS HD en Dolby TrueHD aangezien je daar HDMI 1.3 voor nodig hebt en deze receiver heeft HDMI 1.1. Gewone DTS en Dolby Digital gaan wel. HD Audio kan je overigens wel versturen door je mediaspeler al het decodeerwerk te laten doen (mits mogelijk). De receiver ontvangt dit dan als LPCM.
En ja een opto kabel er tussen dat idee had ik ook al.
Maar dan komt de lip sich weer.
vandaar ik het allemaal via de onkyo wil laten lopen.
Alles via de Onkyo laten lopen kan ook zorgen voor lip-sync. Omdat het beeld op de TV wordt bewerkt door allemaal software is het beeld veelal later. Nu kan de Onkyo wel vertragen tot 100 ms, dus dat kan al schelen. Echter zijn er TV's die tot 200 ms delay hebben...

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 16-12-2010 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
weer bedankt ik ben al wat wijzer van je bericht.
De Dune media player kan wel aardig wat met instellingen.
Wat zou ik dan moeten zoeken en instellen voor het decodeer werk?
Wat moet ik zoeken bv?
Fijn dat je mij helpt.
groet

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Qua geluid is het redelijk simpel (denk ik). Veelal kan je per soort audio track instellen of deze door de Dune gedecodeerd moet worden (LPCM) of door de receiver (bitstream). Je zou in principe alles op bitstream kunnen zetten (de receiver doet het decodeerwerk) behalve DTS HD en Dolby TrueHD. Die laatste moet je op LPCM (Linear pulse-code modulation) zetten. De Dune zal het geluid dan decoderen en zo naar de receiver sturen. De receiver kan die audiotracks namelijk - om het simpel te zeggen - niet aan.

Pagina: 1