• vladimir-ikke
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-07 10:28
Hey mensen,
Ik heb een XfX HD 4870 1Gb(orb koeler versie), en heb er de laatste tijd problemen mee...

Als ik ga gamen krijg ik na een tijdje(dit is niet steeds dezelfde hoeveelheid) dat mijn beeldsignaal uitvalt. Ik heb een 1x 22" en 1x 17" scherm. Deze springen allebei op het beeld dat ze naar een analog/digital signal zoeken...
Ik heb van een vriend een XfX HD 4870(tunnel koeler versie) gekregen om te testen... Bij deze heb ik hetzelfde probleem.

Het kan ook wel eens voorkomen dat alleen mijn driver vastloopt(volgens windows), soms kan ik dat nog naar mijn desktop terugkeren. Soms loopt mijn pc helemaal vast...

Ik heb met Everest de temperatuur opgemeten. Deze ligt standaard idle rond de 80graden 8)7
Daarom heb ik met RivaTuner de fan op 100% gezet. Daarmee daalde de temp naar 60 graden ingame...
Helaas nog steeds van het beeld weg...
Ram getest, geen fouten...

Voor de mensen die het zich afvragen, de rest van mn pc:
Intel Corei7 860 @ 2.8Ghz
4Gb ram DDr3
Asus P7P55D Evo
Coolermaster Igreen 620W voeding
Windows 7 Ultimate build 6200.

Ik ga na het posten van dit bericht controleren of het ook met 1scherm gebeurt.

Mijn vraag is ligt het aan mijn moederbord of aan mijn voeding??
Of is het misschien toch mijn videokaart(wat mij raar lijkt aangezien in hetzelfde heb met de vidkaart van een vriend van mij :(

en ohj nieuwste drivers geinstaleerd jah, zowel alleen driver geprobeerd en ook met Catalyst

Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven of het probleem weet _/-\o_

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door vladimir-ikke op 16-12-2010 14:45 ]

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
Ik kreeg het probleem van de crashende driver na het installeren van de Catalyst 10.12 driver.ik zou daar eerst eens naar kijken.

• vladimir-ikke
Hey bedankt voor je snelle reactie :)
ik heb heb ook zonder Cat geprobeerd, krijg ik ook crashes :'(

Ook heb ik dit al een tijdje(een paar drivers geleden ook al last van)
en nu nog steeds met steeds nieuwe drivers.,..

[ Voor 37% gewijzigd door vladimir-ikke op 16-12-2010 14:50 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Geen oplossing, maar ook ik heb sinds 10.12 last van onverklaarbare crashes met mijn HD3870... games freezen, beeld valt weg en een paar seconden later werkt meestal alles weer zoals het hoort, soms moet ik dan rebooten of via taakbeheer dingen sluiten. Ik krijg dan ook idd de melding dat het beeldschermstuurprogramma even gestopt was met werken... Ik kan het onmogelijk opzettelijk laten gebeuren en alle hardware tests die ik er tegenaan heb kunnen gooien zeggen dat alles prima is. Memtests, hdd-tests etc etc, zeggen allemaal niets aan het handje en de videokaart lijkt verder ook prima in orde; geen te hoge temps, geen artifacts of wat dan ook. Ik durfde het eigenlijk niet te plaatsen op het forum, want hoe leg je zoiets uit, je kan er weinig over vertellen en dat resulteert dan meestal in een slotje. Nu lees ik toch dat ik niet de enige ben en moeite heeft met het zoeken naar de oorzaak :)

• lexeflex
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 16:22
Al een keer geprobeerd om de drivers eerst helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren?
en werkt bijvoorbeeld Furmark wel gewoon, of heeft die daar hetzelfde probleem mee?
bij mij deed Furmark het eerst wel, maar games liepen vast of reageerden niet goed..
na de drivers helemaal te hebben verwijderd, (ook met volgens mij driver cleaner), en na herinstallatie
had ik hier geen last meer van en werkte het weer prima.

• vladimir-ikke
Ik heb mn pc al eens opnieuw geinstaleerd zelfs ;)
nee je bent niet de enige...

tis gewoon vaag :S
ik ga heb denk ik wel ff opsturen naar alternate, hij zit toch nog in de garrantie en ik heb nu tijdelijke de videokaart van een vriend van mij... dusj ik kan hem wel ff missen :)
Tis wel *** dat ik weet dat als hij terug komt(als er dan iets mee is) dat er een grote kans is dat hij het blijft doen aangezien ik het ook heb met de kaart van een vriend van mij :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

2 dingen die bij mij hielpen:
-ccc *niet* installeren, alleen de kale driver .inf of de driver die windows zelf van het net plukt via windows update.
-de kaart met rivatuner 1 mhz overclocken en altijd op de 3d clocks laten lopen.
Pagina: 1