Problemen met .DOC in Outlook 2007

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Stephan1992
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-01 10:28
Mensen, ik heb een probleem waarmee ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het probleem luidt als volgt: Ik heb een Windows XP SP3 machine, met Microsoft Outlook 2007. Als ik hierin een mail krijg met als bijlage een .DOC, dan duurt dit ten eerste erg lang om binnen te halen, namelijk 3 bytes per seconde. Ten tweede kan ik dan vanuit Outlook de bijlage niet openen. Zou ik hem opslaan en dan via Windows Verkenner hem openen, dan opent hij perfect.

Ik heb even een opsomming gemaakt van de feiten, en de dingen die ik heb geprobeerd:

.Doc problemen
- Outlook 2007
- Windows XP SP3
- OWA werkt wel na Norton 2010 er af te hebben gehaald, vervangen door Norton 2011.
- Alleen .DOC, DOCX heeft dit probleem niet.
- Ligt niet aan de provider.
- Niet opgelost door account te verwijderen en opnieuw er in te zetten.
- Andere pc’s werkt het wel, zelfde account.
- DOC word binnengehaald met 3 Bytes per seconde.
- DOCX gewoon snel.
- DOC werkt ook niet in Outlook Express
- Bijlage DOC kan niet geopend worden.
- Als de bijlage word opgeslagen, en geopend via Windows Verkenner werkt het wel.

Iemand een suggestie?

Bij voorbaat dank!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wat bedoel je met 'kan niet openen'?

Als geblokkeerd: check [google=outlook 2007 blocked attachments], al zou daar geen .doc bij horen te staan.. Langzaam: check ook je virusscanner even (tijdelijk uitzetten van bijv de mailscan).

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 16-12-2010 14:32 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Reptile209
  • Laatst online: 01:48

Reptile209

- gers -

POP3 of IMAP account? (Gekke) addin's in outlook staan (gebruik de commandline parameter om addins uit te schakelen eens)?

Zo scherp als een voetbal!

• Stephan1992
@ F_J_K

Met niet openen bedoel ik dat ik kan dubbelklikken wat ik wil, Word start niet en er gebeurt verder dus ook niets. Over de virusscanner, ik had eerst Norton AV 2010, daarin zat een module genaamd Mail scan of iets dergelijks, ik heb die scanner vervangen door de 2011 versie. Daarin zit deze module niet, en werkt het ophalen van een DOC wel weer in OWA.

@Reptile209

Het is een POP3 account, en er zijn geen addins geïnstalleerd.

Wat ik zelf ook erg vaag vind, is dat DOC met 3 bytes per seconde binnenkomt, en DOCX véél sneller.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Schakel als test toch even (!) virusscanner (en firewall) uit. En andere eventuele scanners zoals een los spamfilter :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan1992
Dat heb ik even getest, dit bleek niet te helpen. Eerst heel Norton uitgezet, dat werkte niet, en later ook individueel de MAIL Scan opties. Losse spamfilters heb ik niet.

Het lijkt mij dus dat het aan Windows ligt, omdat OWA werkt en Outlook/Express niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Stephan1992 op 17-12-2010 09:35 ]

Pagina: 1