Taal systeem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Wij willen voor een nieuwe webbased project gebruik maken van meerdere talen. Het zal worden gemaakt in PHP i.s.m. MySQL.

Wat is verstandig als het om veel, maar korte teksten gaat?
Gewoon in PHP zelf de taal bestand(en) includen? Of juist via MySQL.

Met talen bedoelen we dus Nederlands, Engels, Duits, Portugees, e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2010 13:18 ]

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:21

dlmh

Lo-Fi

Heb je in PHP geen locale mechanisme?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
dlmh schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:21:
Heb je in PHP geen locale mechanisme?
Vast wel, maar het gaat hier om een webgame die multi-language moet zijn.
We gaan kijken aan de hand van de browser language en/of IP. Maar daarnaast kan de gebruiker van taal wisselen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik ben niet heel erg thuis in PHP, maar moet je niet gewoon Gettext (gettext()) gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 16-12-2010 13:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zet het zelf meestal in een tabelletje in een database omdat de klant het met alle gemak via het CMS wil kunnen editten. Aan de frontend maak ik er een array'tje van en vanaf daar werkt dit ongeveer t zelfde als gettext(). De pagina's worden daarna gewoon gecacht dus veel overhead heeft t niet. Je kunt ook eens kijken naar Zend_Translate in Zend Framework, die biedt talloze mogelijkheden voor vertalingen (ook een threadsafe Gettext, ik geloof dat de native php gettext() namelijk niet thread safe is).