Toon posts:

Probleem voeding en videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezer,

Gisteravond was ik druk bezig met mijn pc, waarna hij tot mijn verbazing in één keer uitviel. Na meedere keren proberen wilde hij niet meer aan, en heb ik hem dus even uit elkaar gehaald en stofvrij gemaakt. Het mocht niet baten.
Hierna heb ik alle non essentiële hardware losgekoppeld tot de fans wel weer gingen draaien etc. Daarbij kwam ik tot de conclusie dat hij uitvalt op het moment dat de videokaart (nvidia 9800 GT) is aangekopeeld met zo'n kabeltje met 6 "pinnetjes" die uit de voeding komt. De fan draait overigens zonder dit kabeltje. Als ik hem dan aandoe zonder dit kabeltje op de videokaart te hebben gekoppeld, komen er 1 lange en 3 korte piepjes. Maar ik neem aan dat dit met de aansluiting van de videokaart te maken heeft.
Zou iemand mij hiermee uit de brand kunnen helpen? Ik vermoed dat er een probleem in de voeding zit overigens.

Met vriendelijke groet,

p1npaspooier.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
De makkelijkste manier om dat te testen is om even ergens een voeding of videokaart vandaan te toveren. Andere pc in huis of een kennis in de buurt waar je er 1 van kunt lenen?

Desktop | Server | Laptop

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:58
Of je kaart er gewoon helemaal uithalen en een scherm aansluiten op de onboard VGA poort van je mobo

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Als je voeding meerdere van die 6pins PCI-e stekkers heeft kun je proberen een andere er in te prikken.
supersnathan94 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 17:22:
Of je kaart er gewoon helemaal uithalen en een scherm aansluiten op de onboard VGA poort van je mobo
Of je hebt gewoon geen onboard VGA ;) Niet ieder bord heeft dat meer tegenwoordig he.

Verder ... misschien wat meer info over wat er in je pc zit?

www.maartendeboer.net

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:12:
. Als ik hem dan aandoe zonder dit kabeltje op de videokaart te hebben gekoppeld, komen er 1 lange en 3 korte piepjes.
die piepje vertellen je precies wat er dood is. Dus zoek in de handleiding van je moederbord op wat ze betekenen en vervang het dooie stuk hardware.