Beantwoorden berichten exchange via verkeerde account

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende "vreemde" probleem doet zich voor op een SBS 2008 +exchange 2007 en zowel een XP als een Win 7 professional client.

Exchange is via de POP3 connector ingesteld dat 3 pop accountjes naar 3 verschillende gebruikerspostvakken worden doorgestuurd. Dit werk verder prima met inkomende mail.
Omdat de klant op alle drie de pc's wil versturen en beantwoorden vanaf het standaard info adres het ik naast de exchange account een pop3 account voor het info adres ingesteld en dezeals standaard account aangegeven. Nu is het zo dat als er en bericht beantwoordt wordt hij toch standaard de exchange account selecteerd ipv de pop3 account. Ik heb alle instellingen zover lokaal doorgelopen maar kan hier niets speciaals aan ontdekken. Welke instellingen zouden dit aan de kant van exchange kunnen zijn of is er misschien een andere oplossing voor (pop3 connector moet wel behouden blijven).

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:06
Voor het algemene account ook een mailbox aanmaken en deze sharen voor de andere gebruikers. Ook send-as rechten hierop geven.

Dan de SBS machine de mail laten binnenhalen en af laten leveren in de betreffende mailbox.
De gebruikers de mailbox laten toevoegen in bijv Outlook en dan vanuit hier de mail laten beantwoorden. Dan zal het algemene account worden weergegeven als afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een extra domein aan exchange toegevoegd en hiervan het alias adres op standaard gezet bij de desbetreffende gbruiker hiermee is het voor deze situatie bij de klant opgelost.
Bedankt voor de reactie!!