• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Ik heb hier een computer staan waar momenteel windows xp op zit, deze computer heb ik gekregen en het wachtwoord is onbekend, opnieuw installeren dus!

Het gaat om het volgende systeem:

Intel celeron 3,2 ghz
2x 512mb ddr
Seagate 80 gb s-ata hardeschijf
ECS 661FX-M7 moederbord Rev 1.2a

De computer boot vanaf cd-rom en alles lijkt goed te gaan, tot ik de melding krijg dat er geen hardeschijf is gevonden, en dat ik op f3 kan drukken om de setup af te sluiten.

Ik heb de hardeschijf eruit gehaald, in mijn eigen computer gezet, partities verwijderd, 1 nieuwe partitie gemaakt en geformateerd. Opnieuw proberen, maar krijg nog steeds dezelfde melding.

Toen heb ik op google gezocht, en kwam tegen dat ik de sata/raid drivers van mijn moederbord moest downloaden, daarmee zou het lukken. Ik heb geen floppy aansluiting meer op mijn computer, dus ik heb de bestanden die nodig zijn op de hardeschijf gekopieerd. In de setup staat (als ik op F6 heb gedrukt) dat er geen drivers gevonden kunnen worden op de diskette (ik heb ook niet de mogelijkheid om te zeggen dat die drivers op c staan).

Heeft er iemand enig idee hoe ik die computer weer aan het draaien kan krijgen? :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sluit een floppy aan of gebruik nlite om de drivers te slipstreamen.

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:22
Terw_Dan schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:14:
sluit een floppy aan of gebruik nlite om de drivers te slipstreamen.
Goed lezen.

Zelfs al zou ik een floppy aansluiting hebben, dan nog zijn de drivers +/- 7mb groot.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik geloof niet dat het bord geen USBpoort heeft, dus daar kun je prima een FDD aanhangen.
Daarbij, je hebt niet meer nodig dan de textdriver, en die is echt geen 7MB groot

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Deorgere schreef op donderdag 16 december 2010 @ 12:17:
[...]

Goed lezen.

Zelfs al zou ik een floppy aansluiting hebben, dan nog zijn de drivers +/- 7mb groot.
Lees dan zelf even goed en gebruik de tweede aangedragen mogelijkheid.

Google nlite. Slipstream Drivers.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35
Misschien dat je zelf even iets beter kunt lezen (en zoeken)! Het probleem wat jij schets is al wel 1000 keer langsgekomen en is vrij 'common'....gebruik even de GoT-Search of Google. Overigens zijn er hierboven toch al wat zinnige antwoorden gegeven.

Lees dan, voordat je een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dit topic gaat dus op slot!

Ben je het hier niet mee eens? Reageren mag in Oneens met de actie van een moderator? Post het hier :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.